Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
 

''Projenin Genişliğini Yer Yer 500 Metre Tutarak Buralara Da Yat Limanları Yapmak Lazım''

Ankara Ticaret Odası (ATO) Başkanı Salih Bezci, Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın açıkladığı kamuoyunda 'Çılgın Proje' olarak adlandırılan Kanal İstanbul Projesi değerlendirirken projeyi daha geliştirerek, yapılacak kanalın genişliğini yer yer 500 metreye çıkararak, buralara da yat limanları yapmak gerektiğini söyledi.

yapi.com.tr / AA
''Projenin Genişliğini Yer Yer 500 Metre Tutarak Buralara Da Yat Limanları Yapmak Lazım''

Ankara Ticaret Odası (ATO) Başkanı Salih Bezci, Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın açıkladığı kamuoyunda 'Çılgın Proje' olarak adlandırılan Kanal İstanbul Projesi değerlendirirken projeyi daha geliştirerek, yapılacak kanalın genişliğini yer yer 500 metreye çıkararak, buralara da yat limanları yapmak gerektiğini söyledi.

Benzer bir projenin İzmit tarafına da yapılmasını isteyen Bezci, ''Neticede bunlar ülkeye katkı yapacak şeyler'' dedi.

ATO Başkanı Bezci, konuyla ilgili A.A muhabirinin sorularını yanıtlarken, Başbakan Erdoğan tarafından açıklanan projenin dünyada örnekleri bulunduğunu hatırlattı. Benzer bir projeyi Dubai'de gördüğü ve çok beğendiğini belirten Bezci, Dubai'deki projenin etrafının kültür bölgesi olarak değerlendirildiğini ve oteller yerleştirildiğini anlattı.

''Eğer bizim proje Dubai'dekinden daha iyi olacaksa biz bu projeyi destekleriz'' diyen Bezci, İstanbul'da yapılacak projenin daha ziyade bir kanal gibi olduğunu, bu yüzde projeyi daha da geliştirmek gerektiğini anlattı. Özdebir, ''Mesela bunun ortasını gölet gibi büyütmek lazım. Büyüttüğünüz yerlere de yat limanları yapabilirsiniz. Bu projenin genişliğinin 145-150 metre olacağı söyleniyor. Yer yer bu genişliği 500 metreye çıkartıp oralara da yat limanları yapmak lazım. Böyle olursa ekonomiye çok büyük katkı sağlar'' dedi.

İstanbul'da yat limanı konusunda büyük bir açık bulunduğuna dikkat çeken Bezci, buraya yat limanlarının yanı sıra alışveriş merkezleri, konut ve işyerlerinin yapılabileceğini anlattı.

Bu projenin bir benzerinin de Anadolu yakasına yapılmasını isteyen Bezci, bunun yerinin ise İzmit olarak belirlenebileceğini kaydetti.

Ancak İzmit tarafına yapılacak projede büyük tonajlı gemilerin geçişine izin verilmemesi gerektiğini belirten Bezci bunun nedenini ise İzmit tarafında kirlilik bulunması ve bu kirliği arttırmamak olarak özetledi.

Bezci, İzmit tarafında gerçekleştirilecek böylesi bir projeyle Karadeniz'den gelecek akıntıların bölgedeki kirliliği götürmeye de yardımcı olacağını düşündüğünü kaydetti. Projeyi bir mimar olarak olumlu bulduğunu ve desteklediğini belirten Bezci, bu projenin yap-işlet-devret yöntemiyle yapılması halinde ise kendi kendini finanse edeceğini bildirdi.

Özdebir: ''Bunun etrafından büyük bir rant oluşacak''

ASO Başkanı Nurettin Özdebir de A.A muhabirine yaptığı değerlendirmede, İstanbul'un sahip olduğu doğa ve tarih nedeniyle dünyanın en güzel ortak miraslarından olduğunu söyledi. Zaman zaman boğazda tanker kazalarının meydana geldiğini anımsatan Özdebir, bunların önlenmesi ve boğaz trafiğinin rahatlatılması açısından söz konusu projenin önemine işaret etti.

Projeyi 'alternatif boğaz' olarak niteleyen Özdebir, şunları kaydetti:

''Boğaz son derece güzel ve bu güzelliklerden istifade etmek isteyenler tarafından devamlı taciz ediliyor, yağmalanıyordu. Şimdi onun da bir alternatifi olacak. Bu projeyle oradaki yığılma ve baskıya da bir alternatif oluşturulmuş olacak.

Tabii çok büyük bir proje. Bunun etrafından büyük bir rant oluşacak. Tabii ki yıllardır oradaki tarla sahibinin o rantı da kazanması lazım. Ama buranın çok adil bir şekilde, imar planlarının yapılıp, çok düzenli bir yerleşim sağlanması lazım. Oradaki kamu arazilerinin durumu nedir? Bunların mutlaka 73 milyonun menfaatine olacak şekilde değerlendirilmesi ve bu konuya da hassasiyetle yaklaşılması lazım. Ama boğaz trafiğinin rahatlatılması, boğazın güzelliklerinin korunması açısından güzel bir şey. Bir de biliyorsunuz boğaz her ne kadar Türkiye Cumhuriyeti'nin sınırları içerisinde olsa da Montrö Anlaşması gereği uluslararası bir su yolu olduğu için orada hakimiyetimiz yok. İsteyen oradan istediği şekilde geçiyor. Yeni projeyle bu kanaldan geçecek gemilerden bir para kazanma imkanı da herhalde olacaktır. Dolayısıyla bu Montrö Anlaşması'nı da arkadan dolaşan bir alternatif güzergah olmuş olacak.

Burada oluşacak yeni yapılanmanın sağlıklı ve 73 milyonun burada oluşacak ranttan nemalanması şartıyla projeyi destekliyorum''

ETİKETLER: kurum kent
http://www.yapi.com.tr/haberler/projenin-genisligini-yer-yer-500-metre-tutarak-buralara-da-yat-limanlari-yapmak-lazim_87076.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

REKLAM VERİN

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!