Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
 
BÖLÜM SPONSORU Egepen Egepen

Raylı Sistemler, Onay Bekliyor

İstanbul’da ihalesi tamamlanıp inşaatına başlanan, ancak “SİT” alanı içinde kaldığı için “Silüet” ve “Tarihi Eser” engeline takılan trilyonlarca li

Türkiye



b>İstanbul’da ihalesi tamamlanıp inşaatına başlanan, ancak “SİT” alanı içinde kaldığı için “Silüet” ve “Tarihi Eser” engeline takılan trilyonlarca liralık raylı sistem projeleri Koruma Kurulu’ndan vize bekliyor. Büyükşehir Belediyesi’nin vize bekleyen projeler arasında İstanbul Metrosu’nun Taksim-Kabataş Finiküler sistemi de bulunuyor.

İnşaatına 1998 yılı sonunda iki ayrı etapta başlanan Taksim-Yenikapı hattının toplam uzunluğu 5 bin 200 metre. Bu hattın Taksim-Unkapanı arası yüzde 94 oranında tamamlandı ve halihazırda Şişhane İstasyonu’nun elektromekanik çalışmaları devam ediyor. Projenin tamamı için bugüne kadar 55 milyon dolar harcandı. Hattın tarihi yarımada içinde kalan Unkapanı-Yenikapı arasındaki tünel kazı çalışmalarının ise yüzde 65’i tamamlanmış durumda. Ancak bu hattın Haliç köprü geçişi ile Unkapanı, Şehzadebaşı ve Yenikapı arasındaki tünel kazı çalışmalarının inşaatına Kurul’dan izin alınamadığı için bir türlü başlanamadı. Bu durumun sistemin bütünlüğü açısından büyük sıkıntı oluşturduğu kaydedildi.

Ayrıca; Kurul’un son kararında istediği Haliç geçişinin önceden planlandığı gibi Unkapanı Köprüsü’nün doğusu yerine, şehrin silüetini bozmaması için batısına kaydırılmasını istemesi mevcut projenin alt üst olmasına sebep oldu. Bu durumda tünel kazı çalışmaları tamamlanan Unkapanı-Şehzadebaşı arasında 950, Şişhane İstasyonu ile Azapkapı arasında da 265 metrelik bölümün yeniden inşa edilmesi gündeme geldi. Güzergah değişikliği dolayısıyla toplam 1215 metrelik hattın yeniden inşasının Büyükşehir Belediyesi’ne maliyetinin 10 milyar dolar olacağı belirtildi.

Aksaray ve Galata’ya onay

Bu arada Aksaray Hafif Metrosu’nu Yenikapı Metro İstasyonu’na bağlayacak olan 721 metre uzunluğundaki hat için nihayet Kurul’dan onay çıktı. Bundan iki yıl önce bu projenin inşaası sırasında Osmanlı-Bizans dönemine ait kalıntılar bulunmuş ve inşaat durdurulmuştu. Kurul’un talebi üzerine Büyükşehir Belediyesi projeyi revüze etti. Aç-kapa tünel tekniği yerine alttan delme tünel tekniği ile yapılması kararlaştırıldı ve çalışmalara başlandı. Bu arada Eminönü’nden başlayıp Galata Köprüsü’nü geçerek, Karaköy, Tophane güzergâhından Kabataş’a uzanacak cadde tramvayı için de Kurul’dan onay çıktı. 5 milyon 300 bin dolara malolacak üç kilometre uzunluğundaki hatta çalışmalar devam ediyor.

Taksim-Kabataş

Öte yandan; Taksim-Kabataş arasına yapılacak ve 30 milyon dolara malolacak 600 metre uzunluğundaki Finiküler Sistem projesinin şantiyesi Taksim Meydanı’na kuruldu. Karaköy-Beyoğlu arasında yaklaşık bir asırdır hizmet veren ve İstanbul’un ilk metrosu sayılan Tünel’in bir benzeri olacak Finiküler Sistemi’nin 2004 yılı başında hizmete girmesi planlanıyor. Saatte tek yönde 7 bin 500 yolcu taşıması öngörülüyor. Ancak bu projenin de Kabataş’a yapılacak istasyonu Kurul’dan onay bekliyor. Yine Büyükşehir Belediyesi’nin raylı sistemler projelerinden birisi olan ve İETT tarafından yaptırılan 42 milyon dolara malolacak 16 kilometre uzunluğundaki Vezneciler-Sultançiftliği cadde tramvay hattında da pürüzler yaşanıyor. Hattın Edirnekapı-Sultançiftliği arasında çalışmalar hızla sürüyor. Ancak SİT alanı içinde kalan Vezneciler-Edirnekapı arası ise Kurul’un onayını bekliyor.

http://www.yapi.com.tr/haberler/rayli-sistemler-onay-bekliyor_4487.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

REKLAM VERİN

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!