Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.

Romalı İsvea Çorum'dan Dünyaya Açılacak

Ece Holding tarafından, tüm marka, tasarım, entelektüel sermaye hakları ve İtalya’daki bayi ağıyla birlikte satın alınan İtalyan Isvea markası, Çorum’u ana üretim üssü yapıyor. Isvea’nın yeni dönemde 45 ülkeye gerçekleştireceği ihracatın merkez üssü Türkiye olacak.

yapi.com.tr
Romalı İsvea Çorum'dan Dünyaya Açılacak

2013 yılında, özellikle Güney İtalya'da yaygın bir marka olarak pazarda ilk 10 üretici arasında yer alan Isvea'yı satın alarak bir 'dünya markası' olma yolunda önemli bir adım atan Çorum merkezli ECE Grup; 6 - 8 Haziran tarihleri arasında gerçekleştirilen 'Roma’dan Hattuşa’ya Isvea Çorum Buluşması'yla Türkiye’den vitrifiye ve sağlık banyo gereçleri sektörünün önemli isimlerini biraraya getirdi. Isvea İtalya Ülke Müdürü Dr. Alessio Scacaroni, ödüllü tasarımcı Dr. Ettore Giordano ve Isvea’nın kurucusu Angelucci ailesinden Ada Lucianni Angelucci’nin de hazır bulunduğu buluşmada; markanın Çorum Organize Sanayi Bölgesi'ndeki üretim tesisleri de basın mensuplarına açılırken, ileriye dönük hedefler hakkında da önemli açıklamalarda bulunuldu.

ErdemErdem ÇenesizErdem Çenesiz: Üst segmentte büyüyeceğiz

Buluşmada, Isvea gibi önemli bir markayı Türkiye’ye kazandırmanın sevincini yaşadıklarını kaydeden Ece Holding Yönetim Kurulu Başkanı Erdem Çenesiz; bundan sonraki ana hedeflerinin, markayı sektörünün dünya liderleri arasına sokmak olduğunu vurguladı. Türkiye'nin markalaşma konusundaki eksikliklerine işaret eden Çenesiz; neden Isvea'yı satın aldıklarını şöyle açıkladı:

"Türkiye; seramik sağlık gereçleri konusunda Avrupa'nın en büyük üretici ülkesi ve dünyada ise 3. konumda. Bu iş kolunda üretim ve teknolojik açıdan kuvvetli olmasına rağmen, ortalama birim fiyat açısından maalesef dünya pazarlarının alt-ekonomik segmentinde konumlanıyor. Başka bir ifadeyle, ülke olarak eksiğimiz markalaşma alanında. Ece Holding olarak, uluslararası pazarlardaki faaliyetlerimizi güçlendirmek amacıyla, seramik sektöründeki İtalyan algısını da dikkate alarak; bir İtalyan markasının satın alınmasıyla üst segmentte büyüme stratejisini benimsedik".

Foto: Erdem Çenesiz ve Ettore Giordano, A Design Awards and Competition'da ödüle değer bulunan 'Bplus' serisi önünde

İtalyan markalarının dünya pazarlarındaki olumlu imajından yararlanmak ve iç pazarda Türk tüketicisine yeni bir alternatif sunmak istediklerini kaydeden Çenesiz; bu anlamda stratejilerini şöyle özetledi:

Araştırmalarımızda, Türk tüketicisinin ev mobilyası, moda, aksesuar seçiminde ve mutfak mobilyaları tercihinde İtalyan tasarımı ürünlere ilgisi olduğunu gördük. Oysa banyo alanında Türkiye'de yerel markaların dışında Alman menşeli markaların egemen olduğunu tespit ettik. İşte biz bu boşluğu da görerek, Türk banyo ürünleri sektörüne bir İtalyan markasını ve İtalyan tarzını sunmanın iç pazarda büyüme hedeflerimizi destekleyeceğine inandık. Aynı zamanda, ihracat ortalama birim fiyatımızın yükselmesiyle de, ihracatımızın katma değerini arttırmayı planladık. Tüm bunlara ilave olarak bu operasyonla, “Türk firmaları yabancı markaları satın alarak yabancılardan daha iyi yönetiyorlar”  tezini güçlendirdik. Ülkemizin girişimcilik ve yönetim başarısına da katkı sağlayacağımıza ve dolayısıyla yabancı sermayeli yatırımcılar içinde Türkiye imajına yönelik olumlu bir adım olduğuna inandık".

"Artık Çorum, Isvea’nın üretim üssüdür. Bugün, Çorum’dan büyüyen bir dünya markası öyküsünün başlangıcına tanık oluyorsunuz" diye konuşan Çenesiz; yeniden şekillenen üretim kapasiteleri hakkında ise şu bilgileri verdi:

"Vitrifiye Seramik Üretim Merkezi’nin yıllık üretim kapasitesi 2 milyon adet olup, 90 bin metrekare açık, 45 bin metrekare kapalı alan üzerinde kuruludur. Banyo Dolapları Üretim Merkezi ise 100 bin metrekare açık, 10 bin metrekare kapalı alana kurulu olup; yıllık banyo mobilyası üretim kapasitesi 100 bin modüldür. Üretimin yüzde 90'lık kısmı bu tesislerde yapılırken, yüzde 10'luk kısmı da İtalya'dan gelecektir. Bu nedenle üretim tesisi bünyesinde lojistik merkezi yatırımını tamamladık. Modern sistemlerle donatılmış lojistik merkezimizde 500 bin adet ürün stoklanabilmekte ve her biri elektronik yönetim sistemi dahilinde anında yüklemeye hazır hale getirilebilmektedir".

Isvea markasının bundan sonraki marka stratejisini 'Türk banyo kültürünü İtalyan tasarımı ile bütünleştirerek, tüketicilere modern, özgün banyo mekânları sunmak' olarak özetleyen Çenesiz; yeni yapılanmayla birlikte İtalya merkezli satış ekibinin İtalya ve çevre ülkelere yönelik, İstanbul merkezli ihracat ekibinin ise İngiltere, Rusya, Türk Cumhuriyetleri, Ortadoğu ve Türkiye'nin komşu ülkelerine yönelik satış faaliyetlerini üstlendiğini ifade etti. İki firmanın birleşmesiyle birlikte son derece güzel sonuçlar almaya başladıklarını vurgulayan Çenesiz; "2013 yılında 44 farklı ülkeye 17 milyon 500 bin USD ihracat yaptık. 2014 için ise bu rakamı 30 milyon USD olarak planladık ve hedefimize doğru ilerliyoruz. Yurtiçi pazarda ise 5 yıl içerisinde orta ve üst segment toplamından yüzde 10 pay alma hedefindeyiz" diye konuştu.

Foto: Vitrifiye sırlama bölümündeki 'robot sırlama ve handling ünitesi' ile zaman ve hammadde tasarrufunun yanısıra işçilik hatalarının minimize edilmesi sonucu üretim verimliliğinde de artış sağlanıyor

TÜMÜNÜ GÖSTERSONRAKİ SAYFA HABERİN DEVAMI:   1  |   2  |   3
http://www.yapi.com.tr/haberler/romali-isvea-corumdan-dunyaya-acilacak_121380.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın
Popüler Fabrika Gezileri

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!