Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
BÖLÜM SPONSORU

TCDD Çalışanı ve Birleşik Taşımacılık Çalışanları Sendikası Üyesi Soner Önal




Meclis tarafından son olarak çıkarılan Torba Kanun,  var olan birçok kanunu değiştiren bir özelliğe sahip. Kıyıların gayrimenkul olarak değerlendirilmesinin önünü açıyor. Kıyı işgalcileriyle ilgili özel bir af getiriyor. Anlaşma yoluna gidilirse ve davalardan vazgeçilirse, aynı kişilere 49 yıllığına kıyıları işgal etme olanağını veriyor ve yasal bir kılıf yaratıyor. Ayrıca Karayolları ve Devlet Su İşleri’nin (DSİ) arazileri dahil olmak üzere kamu arazilerinin satışının önünü açıyor. Bu konuda engel çıkarabilecek tek nokta İmar Kanunu ile Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kanunu. Bu Torba Kanun’la birlikte bunlarla ilgili de özel istisnalar getiriliyor. Yani tarihi eserlere uygulanacak projelerde yasal sorunlarla karşılaşmamak için hazırlanan bir kanun. Tamamen İmar Kanunu ile Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kanunu’nu devre dışı bırakan maddeleri var. Bu yasanın görüşüldüğü gün Meclis’te Kemal Kılıçdaroğlu’nun bize aktardığına göre; Başbakan Haydarpaşa için Çalık’a, Haydarpaşa Lisesi için de başka birine söz vermiş. Bu kanun, verilen bu sözlerin hayata geçmesi için çıkarılmış. Kanunun bir özelliği de plan hazırlamaktan, bunu resen onaylamaya kadar TOKİ’ye çok geniş yetkiler vermesi. TOKİ’yi neredeyse inşaat mafyası haline getiriyor. Demiryollarına da buna benzer yetkiler veriyor. Şimdi bu kanun CHP tarafından Anayasa Mahkemesi’ne götürüldü.

 

Öğrendiğime göre İzmir’de okulların devre dışı bırakılması, özelleştirme idaresine devredilmesi söz konusu olacak. Yeni kanunla birlikte şehrin içinde kalmış, sıkışmış, eğitim özelliğini yitirmiş gibi kavramlar getiriliyor. Yani şehrin içinde arazisi değerli olan okulları da istiyorlar. Bu kanunda Demiryolları’nı da bağlayan hükümler var. Her ne kadar bu konuda mahkeme kararları çıkmış olsa da, Haydarpaşa konusunda ilgili kanunları devre dışı bıraktıkları için şu an önleri açık.

 

Ekim ayında düzenlenen 2. Uluslararası Demiryolu Sempozyumu ve Sergisi için Haydarpaşa Garı’nı tanınmaz hale getirdiler. 5 trilyon civarında bir gider olduğu söyleniyor. Yolları kapattılar, yolcular mağdur edildi… Üstelik buna Koruma Kurulu’ndan izin çıktı. Sempozyum mahkemeye taşındı ama mahkeme kararını verene kadar sempozyum bitti! Bu arada gar hem göreceği kadar hasar gördü, hem de işlevsiz kalabileceğini göstermiş oldu. Ne yazık ki işin böyle bir stratejik boyutu da var. Demiryolları Genel Müdürü, sempozyumda yaptığı konuşmada, "2010’da yine burada sempozyumlara ev sahipliği yapabiliriz. Biz Haydarpaşa’da sempozyum yapılabileceğini ispatlamış olduk" dedi.

 

Marmaray Projesi’nin ilk halinde üçgen bir hat vardı. Parkur yine Söğütlüçeşme’den dönüp, parkın önünden batarak gidiyordu. Bir de Haydarpaşa’ya giriş ve yine aynı şekilde o güzergaha bağlantı vardı. Ancak bir süre sonra bu üçgen hattın projeden çıkarıldığı öğrendik. Bunun üzerine DLH’ya yazılı başvuruda bulunarak bu hattın korunup korunmadığını sorduk. Gelen cevapta, "Kurumlarla yapılan görüşme ve yönlendirme üzerine bu hat çıkartılmıştır" yazıyordu. Önceleri Marmaray Projesi’nde Yedikule’den Sirkeci’ye bir transfer hat olacağı, yani eski güzergahın korunacağı söyleniyordu. Bir süre sonra aslında bunun da doğru olmadığı öğrendik. Hatta kendine aydın diyen bazı kesimler, buranın müzeleştirilmesini gündeme getirdiler. Haydarpaşa için de "İşlevsiz hale gelecek, müze yapalım" demişlerdi.

TÜMÜNÜ GÖSTERSONRAKİ SAYFA HABERİN DEVAMI:   1  |   2
http://www.yapi.com.tr/haberler/tcdd-calisani-ve-birlesik-tasimacilik-calisanlari-sendikasi-uyesi-soner-onal_95878.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!