Kale Tasarım Merkezi, Uluslararası Çanakkale Troia Şeffaf Beygir Film
Şenliği kapsamında, 19-24 Temmuz tarihleri arasında Çanakkale Kent Müzesi’nde
gerçekleştirdiği Tasarım Sergisi’nde “Şeffaflık” temasını işliyor.
Türkiye’deki tasarım kültürünün gelişmesine katkı sağlamak amacıyla 2008
yılında, Kale Grubu’nun öncü markaları Çanakkale Seramik, Kalekim ve Kalebodur
ile İstanbul Bilgi Üniversitesi Tasarım Kültürü ve Yönetimi Programı
ortaklığında kurulan Kale Tasarım Merkezi'nin, tasarım
desteğini İstanbul dışına taşıyarak hayata geçirdiği
“Şeffaflık” Tasarım Sergisi, 19-24 Temmuz
tarihleri arasında Çanakkale Kent Müzesi’nde ziyaretçileriyle
buluşuyor.
Bu sene ilki gerçekleştirilen Uluslararası Çanakkale
Troia Şeffaf Beygir Film Şenliği ile eş zamanlı olarak sürdürülen
sergi, bölgenin “Truva” destanıyla olan ilişkisine eleştirel
bir yaklaşımla yoğunlaşırken; destanlara, insan ilişkilerine, günlük yaşama ve
hayatın her alanına konu olan “şeffaflık” teması üzerine
kurgulandı.
Çanakkale’de gerçekleştirilen ilk tasarım projesi olma
özelliğini taşıyan “Şeffaflık” Tasarım Sergisi, şeffaflık
kavramına tasarım perspektifinden bakılmasını sağlarken, tasarımın daha geniş
kitlelere duyurulmasını ve konuya ilişkin farkındalık yaratılmasını
hedefliyor.
Aslı
Kıyak İngin, Aysun Altındağ-Meltem Maralcan, Demir Obuz-Sema Obuz-Mehtap
Obuz-Nil Deniz-Funda Mehter, Erdem Akan, Gamze Güven, Mehtap Elaidi, Orhan
Irmak, Tamer Nakışçı’nın yer aldığı sergi, 24 Temmuz Cumartesi gününe kadar,
saat 10.00 - 19.00 saatleri arasında
gezilebilir.
Sergi Katılımcıları ve
İşleri
Şeffaf Küp? Tasrımcı: Aslı Kıyak
İngin Şeffaflık her ne kadar bilginin açıklığına, ulaşılabilirliğine işaret
eden bir kavram olsa da kişilere, verildiği ortama, araçlarına, bağlama,
bilginin veriliş sekline ve algıya bağlı olarak farklılaşan bir gerçekliğe
karşılık gelir. Şeffaflık ölçülebilir mi? Malzemenin şeffaf, yarı şeffaf, opak
halleri gibi şeffaflık da derecelere sahip midir? Şeffaf ve açık olarak kabul
ettiğimiz gerçeklikler bir yanılsamadan ibaret olabilir mi? Bu düşünceden
yola çıkan tasarımda şeffaf bir malzeme olan akrilik kullanılmıştır.
30x30x30cmlik şeffaf, akrilik küp grid bir sistem dahilinde delinmiş, içinden
geçen renkli iplerle çeşitli geometriler oluşturulmuştur. Kullanılan RGB ve
programlanmış LED aydınlatma tekniği sayesinde algılanansa, sürekli farklı bir
formdur. Bu tasarım ile şeffaflık sorgulanmakta; tam şeffaf bir nesne
kullanılmış olmasına rağmen içindeki nesne (bilgi), ışık kaynağı ile
farklılaşan, değişen bir görüntü olarak algılanmaktadır.
Şeffaf
Strateji Tasrımcılar: Aysun Altındağ, Meltem Maralcan Strateji,
gizem ve sinsi bir şaşırtmaca... Truva’dan bu yana akan zaman intikamını alıyor.
Bu kez satranç oyununda tüm oyuncular şeffaf sadece “atlar” kendilerini ortaya
koyuyor. Satranç tahtası kullanılmadığında, tüm satranç taşlarını
yüzeyinde saklayarak düz bir yüzey haline geliyor. Oyun zamanı geldiğinde iki
boyutlu satranç taşları özel alanlarından çıkarak birer birer oyundaki yerlerini
alıyorlar. Satranç tahtası tüm taşlarını / oyuncularını kendi malzemesinden
üretiyor. Yalnız atlar bu şeffaflığa katılmıyor.
|