BR> Şeffaf Mavi Tasrımcılar: Demir Obuz -
Sema Obuz - Mehtap Obuz - Nil Deniz - Funda Mehter Suyun dalgaları gibi
şeffaf… Şeffaf... su gibi. Dalgaların çırpınışlarından oluşan köpüğün
berraklığı gibi. Boğazın akıntısına kapılmış biraz mavi bir suyun sessiz
yol alışı sanki. Karşı kıyıya geçen feribotun arkasında bıraktığı izler gibi
şeffaf mavi. Sonsuzluğu, enerjiyi, güzelliği ve saflığı anlatan su gibi
şeffaf. Cam ustasının her seferinde oluşturduğu yeni ve her biri birbirinden
farklı dalgalar kadar özgün ve değişken çizgiler ile biçimlenmiş bir tasarım.
Çanakkale’nin yenilenme hikayesi gibi, aslında suyun hareketleri ile yaptığı
devinimde kendini yenilemesini anlatan tasarımın hikayesi...Çanakkale gibi
şeffaf, bağımsız, özgür ve özgün. Bir şehre sunulan Truva atının o şehri yok
edişindeki destanın inadına, ikramları suyun dalgalarını yakalamışçasına bir
şeffaflıkla sunmanın hoşluğunu yaşatıyor. Biraz mavi bir şeffaflığın yarattığı
dalgalardan oluşan cam servis tabağı.
Ne
kadar Şeffaf Ayna Koleksiyonu Tasarımcı: Erdem Akan Birbirinin
aynı formda kesilmiş 3 cam üzerinde, ayna kaplı yüzeylerin oranları değişerek 3
parçalı “ne kadar şeffaf” ayna koleksiyonunu oluşturuyor. Koleksiyonun
felsefesi: “Ne kadar şeffaf olmak istediğimiz kendimizden ne kadar vazgeçtiğimiz
ile ilgili”.
Rakı, Altın ve Şeffaflık Tasarımcı:
Gamze Güven Kültürümüzün önemli bir parçası olan “rakı” şeffaf cam şişede
satılır. Çünkü camın şeffaflığı, rakının duruluğunu ve tortusuzluğunu gösterir,
alıcısı bunu önemser. Rakı’nın dolumunun yıllarca Beykoz-Çubuklu Tekel
fabrikasında yapılıyor olması, Beykoz işi cam dekorları ile Yeni Rakı şişesini
buluşturma fikrinin bende oluşmasına neden oldu. Şeffaf camın üzerine fırça ile
altın dekor uygulaması Osmanlı’dan bu yana 200 yıllık bir gelenek. Yüzyıllardır
Osmanlı’da cam sanatının geliştiği ve şişe imalatının da yapıldığı Beykoz, aynı
zamanda güzel suyu olan bir sanayi bölgesi olmasından dolayı rakı imalatının ve
meşhur mesire yerleri ile de rakı içme kültürünün geliştiği bir bölge
idi. İstanbul’un 2010 Avrupa Kültür başkenti olması şerefine, Yeni Rakı’nın
özel koleksiyon ambalaj tasarımının, “Beykoz işi” yaldız nakışlı el dekoru ile
yapılmasını kurguladım. Beykoz işini ustalıkla yorumlayarak uygulayan geleneksel
el sanatçısı Fahriye Özbey ile tanıştık ve 3 farklı tip Beykoz işi Yeni Rakı
şişesi sınırlı sayıda el boyaması olarak işlenerek Yeni Rakı özel koleksiyon
tasarımımızı ortaya çıkardı. Dileğim, kaybolmaya yüz tutan el sanatlarımızı
endüstriyel üretilen ürünlerle yeniden yorumlayarak yaşatmak, farkındalığı
arttırmak ve kültür ile ticareti buluşturmak hedefleriyle, özgün tasarımlarla
zengin kültürümüzün dünyaya çok daha etkin tanıtılmasıdır.
ŞIK…
ŞEFFAF… Tasarımcı: Mehtap Elaidi Vücudun örtünme güdüsünden yola
çıkan moda bugün vücuttan çok kimliğin örtünme ihtiyacına doğru yol alırken
neredeyse bir kalkan görevini üstleniyor. Organzeden tasarlanan bu yağmurluk da
tam da bu noktada işlevsellikten uzak kimlik yüklemeye dair bir duygu sunarken
kişiye dair küçük ipuçlarını barındırmak amacıyla saydamlığa sığınıyor.
Şeffaf
Şamdan Tasarımcı: Orhan Irmak Tasarım Şeffaflık konu başlığı
için tasarladığım bu şamdan serisi, aslında şeffaflığın anlatımı için belki de
en sıra dışı malzemeyi kullanıyor: metal! Şeffaflık geçirgenlik, saydamlık
demekse, o zaman üzerine delikler açılmış herhangi bir malzeme de arkasını
gösterdiği oranda şeffaf demektir. İçindekini saklamayan, dışarıdan görünmesine
izin veren delikler, aynı zamanda malzemeye de şeffaflık katıyor
demektir. Belirli bir alana açılmış deliklerle şeffaf bir yüzeye dönüşen
dikdörtgen levhalar, daha sonra bükülerek içinden geçen mumlar için bir
taşıyıcıya dönüşüyor. Bir ve üç mum için tasarladığım bu seri, delikleri ile
sadece metale ironik bir şeffaflık katmakla kalmıyor, aynı zamanda yumuşak
kıvrımı ile de metalin sert algısını zorluyor.
“Şeffaf Perde”
Tasarımcı: Tamer Nakışçı Şeffaf bir malzeme, şeffaflığın önüne
geçebilir mi?
|