Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
 
BÖLÜM SPONSORU Egepen Egepen

Tüp Geçit İnşaatında İlk Tüpler Sonbaharda Boğaz’a Konulacak

Marmaray inşaatı hakkında bilgi veren DLH Genel Müdürü Ahmet Arslan, Boğaz’a toplam 11 tüp konulacağını söyledi. Arslan, tüp yerleştirme işleminin 2007’de tamamlanacağını, tüp geçitin de 2010 yılında ulaşıma açılacağını kaydetti.

Zaman Gazetesi
Tüp Geçit İnşaatında İlk Tüpler Sonbaharda Boğaz’a Konulacak

b>Marmaray inşaatı hakkında bilgi veren DLH Genel Müdürü Ahmet Arslan, Boğaz’a toplam 11 tüp konulacağını söyledi. Arslan, tüp yerleştirme işleminin 2007’de tamamlanacağını, tüp geçitin de 2010 yılında ulaşıma açılacağını kaydetti. Ulaştırma Bakanlığı Demiryollar, Limanlar ve Hava Meydanları İnşaatı (DLH) Genel Müdürü Ahmet Arslan, Marmaray Projesi’ne ilişkin çalışmaların planlandığı şekilde sürdüğünü belirterek, imalatı devam eden ilk iki tüpün sonbaharda İstanbul Boğazı’na yerleştirilmeye başlanacağını bildirdi.

Projenin 14 kilometrelik kısmının doldurma tüp ve tünellerden oluştuğunu kaydeden Arslan, “1400 metrelik daldırma tüp kısım, 11 tüpten oluşuyor. Bu tüplerin en kısası 98,5, en uzunu da 135 metre. Yükseklikleri 8,5 metre, genişlikleri ise 16 metre. Her bir tüp yaklaşık 18 bin ton ağırlığında. Tüplerin içinde gidiş ve geliş birer tane hat olacak. 14 kilometrenin içinde kalan kısımda 2, bunun dışında kalan kısımlarda ise 3 hat olacak. İstanbul Boğazı’na yerleştirilecek 11 tüpten 2 tanesi yüzdürülme aşamasına geldi. Önümüzdeki günlerde bu 2 tüp yüzdürülerek başka bir havuza alınacak ve üst kısımları tamamlanacak. İmalatı tamamlanan ilk 2 tüpü sonbaharda İstanbul Boğazı’na yerleştireceğiz. 11 tüpün yerleştirme işlemi ise 2007 yılının sonunda bitecek.’’ dedi.

Ahmet Arslan, deniz dibinde tüplerin yerleştirileceği alandaki çalışmaların da devam ettiğini ifade ederek, deniz dibinden yaklaşık 1 milyon 200 bin metreküplük malzeme çıkarılacağını söyledi. Bu malzemenin şu ana kadar yüzde 70’inin çıkartıldığını ve büyük kısmının Çınarcık Çukuru’na doldurulduğunu belirten Arslan, depremde sıvılaşma riski olan yaklaşık 440 metrelik kısımda ise kazık çakılarak beton enjekte edildiğini bildirdi.

Genel Müdür Arslan, bu çalışmanın, tüplerin yerleştirileceği 8 metre genişliğinde ve 440 metre uzunluğundaki alanı kapsadığını dile getirerek, “Buradaki kazık boyları, zeminin durumuna göre 4-5 metre ile 20-25 metre arasında değişiyor. Her kazığın çapı yaklaşık 80 milimetre. Buradan hareketle deniz dibine yaklaşık 63 bin metreküplük beton enjekte ediliyor.’’ diye konuştu.

Marmaray Projesi’nin müşavirlik hizmetleri dahil 4 etaptan oluştuğunu, projenin 14 kilometrelik kısmının ihalesinin yapıldığını, bu kısmın 1 milyar 100 milyon dolarlık bir maliyeti kapsadığını bildiren Arslan, “Avrupa Yatırım Bankası’ndan ikinci etap için 650 milyon Euro kredi, üçüncü etap için ise 400 milyon Euro’luk kredi sağlandı. Kalan kısmı da, Avrupa Konseyi Kalkınma Bankası karşılayacağını taahhüt etti.’’ dedi. Arslan, projenin ikinci aşaması olan 63 kilometrelik kısmın 3 hatta çıkarılması ve 36 adet istasyonun yenilenmesini öngördüğünü kaydederek, şöyle devam etti:

“Bunun da ihalesi yapıldı, nihai fiyatların değerlendirilmesi devam ediyor. Bu yılın ortasında ikinci kısımla ilgili çalışmalar da başlayacak. Üçüncü etap ise 440 adet çeken ve çekilen araç ihalesidir. Bunlarla ilgili şartnameler son aşamaya getirildi. Bu yılın ikinci yarısında bunun da ihalesini yapmayı hedefliyoruz. Proje için 3 milyar dolarlık bir maliyet öngörüldü. Krediler döviz bazında bulundu. Dolayısıyla dövizdeki artış ve eksilişler proje maliyetini etkilemeyecek.’’

DLH Genel Müdürü Ahmet Arslan, Marmaray Projesi’nin en önemli ayaklarından birini de, İstanbul gibi tarihî bir kentin geçmişinin gün yüzüne çıkartılmasını kapsadığını ifade ederek, bu anlamda hem tarihe, hem de kültüre saygılı olduklarını söyledi. Sirkeci, Üsküdar ve Yenikapı’da çok yoğun arkeolojik kazılar yapıldığını kaydeden Arslan, sözlerini şöyle sürdürdü:

“Arkeolojik kazılar için 2 milyon dolarlık bir maliyet öngörülmüştü; ancak beklentinin çok üstünde 10 milyon doları bulacak. Zaman zaman kamuoyunda projenin arkeolojik kazılar dolayısıyla aksadığı ifade edildi. Ancak bu proje çok büyük. Bazı bölümlerde aksama olacağını; ancak bu aksamaları diğer etaplarda kapatıp projeyi 2009’un ortalarında testlere başlayacak şekilde bitirmeyi hedefliyoruz. Çünkü 2010’da İstanbul Avrupa kültür başkenti olacak. Beklentimiz, bu tarihten önce Marmaray’ı bitirerek halkımızın hizmetine vermek.’’

Ahmet Arslan, projeyle İstanbul’daki şehir içi trafiğin azalacağını belirterek, Büyükşehir Belediyesi’nin yaptığı Kadıköy-Kartal, Üsküdar-Ümraniye, Yenikapı-Taksim-Levent, Yenikapı-Esenler-Havaalanı bağlantılarıyla birlikte vatandaşların şehrin bir ucundan diğerine gidebileceğini söyledi.

http://www.yapi.com.tr/haberler/tup-gecit-insaatinda-ilk-tupler-sonbaharda-bogaza-konulacak_46199.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

REKLAM VERİN

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!