BR> İklim değişikliğiyle
mücadelenin en etkin yolu Diğer
ülkelerden farklı olarak Türkiye'de katılımcıların yüzde 51'i iklim değişikliği
ile mücadele etmenin en iyi yolu olarak ''devlet tarafından gerekli kısıtlama ve
teşviklerin yapılması''nı gördüğünü ifade etti. Anket katılımcılarının yarısı,
çevreyle dost ürünlere daha fazla ödemeye razı olduğunu belirtirken, bu oran
Türkiye için ortalama yüzde 35 seviyelerinde yer aldı.
Küresel bazda kitlenin yüzde 27'si ''en fazla''
yüzde 9 daha fazla ödemeye hazır olduğunu, yüzde 22'si çevre bilinci olan
ürünlere yüzde 10?19 daha fazla ödeyebileceğini ifade ederken, bu oranlar
Türkiye için sırasıyla yüzde 21 ve yüzde 17 oldu.
Dünyada olup bitenleri rapor etmekle yükümlü olan medya da iklim değişikliği
gibi küresel meselelerde halkın algısını şekillendirmede büyük rol oynuyor.
Katılımcılara ''İklim değişikliği konusunda medya nasıl bir rol oynamalı?''
sorusu sorulduğunda çoğunluk, ''halkı eğitmek ve bilinçlendirmek'' yanıtını
verdi. Medyanın sorumluluğu...
Synovate Medya Araştırmaları Global
Müdürü Steve Garton, iklim değişikliği konusunun, 2008'deki son
iklim değişikliği anketinden bu yana sıkıntı yaratan bir konu olmaya devam
ettiğini vurgulayarak, insanların giderek kendi sağlıklarıyla, gezegenin
gelecekteki sağlığı arasında bağlantı kurduğunu ve her ikisinin de korunması
için, biraz daha fazla ödemeyi göze aldığını belirti. Garton, ''Dünyada son
birkaç yıldır şirketlere müşterileri (ve cüzdanları), hem verimli olmaları hem
de bireyler ve gezegen için sağlıklı ürünler üretmeleri mesajını veriyor'' dedi.
Deutsche Welle Genel Müdürü Erik
Bettermann, medyanın çok büyük sorumluluğu olduğuna inandığını ifade
ederek, şu görüşlere yer verdi: ''Medya
gelecekle ilgili ana konuları nesnel ve anlaşılır bir bakış açısıyla sunmalı.
Bununla birlikte gazetecilerin, iyi araştırılmış makaleleri olan bireylerden
yola çıkarak hareket etmeleri, daha da önem kazanacak. Sorgulanabilir felaket
senaryoları satmaya çalışanlara ya da zamanı gelmeden her şeyin sütliman
olduğunu söyleyenlere prim vermeyen, fikir ve görüş alışverişine imkan tanıyan
forumlar yaratmaları gerek.''
İklim değişikliği konusunda bilinç yaratmak için küresel bir çözüm
bulunmadığına işaret eden Bettermann, küresel medyanın, iklimin korunmasında
uluslararası kamunun çıkarı olduğunu göstermesi gerektiğini belirtti.
|