Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
BÖLÜM SPONSORU

Yatırımlar Hızlanınca Ford Otosan 'İnşaatçı' Oldu

Krizin ardından altyapı ve gayrimenkul yatırımlarının hızlanmasıyla Ford Otosan da inşaat kamyonu işine asıldı. Otosan, Cargo modelinin yeni inşaat serisini piyasaya sürdü. Yaklaşık iki yıldır üzerinde çalıştığı Ford Cargo İnşaat kamyon serisini İnönü fabrikası ve Gebze’deki Ar-Ge biriminde yaptığı toplam 15 milyon dolarlık yatırımla hayata

Radikal Gazetesi
Yatırımlar Hızlanınca Ford Otosan 'İnşaatçı' Oldu

Krizin ardından altyapı ve gayrimenkul yatırımlarının hızlanmasıyla Ford Otosan da inşaat kamyonu işine asıldı. Otosan, Cargo modelinin yeni inşaat serisini piyasaya sürdü. Yaklaşık iki yıldır üzerinde çalıştığı Ford Cargo İnşaat kamyon serisini İnönü fabrikası ve Gebze’deki Ar-Ge biriminde yaptığı toplam 15 milyon dolarlık yatırımla hayata geçiren Otosan 10 yeni inşaat kamyonunu piyasaya sürecek. Yeni Cargo inşaat serisinin üretimi için İnönü fabrikasına 150 yeni işçi alımı yapan Ford Otosan halen inşaat kamyon pazarında yüzde 12’lerde olan payını 2011’de ikiye katlamayı planlıyor.

En büyük yatırımını yaptı

Ford Cargo yeni inşaat serisinin Antalya’daki tanıtım toplantısında konuşan Ford Otosan Genel Müdürü Nuri Otay, Türkiye’de inşaat sektörünün iniş-çıkışlarla dolu bir seyir izlediğini belirterek krizin ardından tekrar altyapı,yol, inşaat yatırımlarının hızlandığını söyledi. Krizin ardından gelişmekte olan Azerbeycan, Rusya, K. Afrika gibi ülkelerde de inşaat sektörünün hızlandığını anlatan Otay yaklaşık iki yıldır üzerinde çalıştıkları yeni inşaat kamyon serisi yatırımını tamamlayarak pazara girdiklerini açıkladı. Yeni inşaat serisine yapılan yatırımın Ford Otosan tarihinde bu segment için yapılan en büyük yatırım olduğunu anlatan Otay, 1 milyon kilometreyi aşan zorlu testlerin 1 yıl boyunca maden yatakları ve şantiye koşullarında tamamlandığını vurguladı. Otay, yeni inşaat serisinin Ford Otosan Gebze Ürün Geliştirme Merkezinde Türk mühendisleri tarafından tasarlandığını ve İnönü fabrikasında üretildiğini aktardı.

Kamyon ayrı birim oldu

Otay; Doğu Avrupa, Rusya, Ukrayna, Türki Cumhuriyetler, Kuzey Afrika, Orta Doğu, Körfez ve Orta Afrika ülkelerine kadar geniş bir pazara hitap etmeyi hedeflediklerini belirtti. Otay, ağır vasıta pazarına odaklanma stratejilerinin bir göstergesi olarak yeni bir organizasyonel yapılanmaya da gittiklerini; ürün geliştirme, üretim, satınalma, satış ve pazarlama bölümlerini aynı çatı altında toplandıkları ve kamyon odaklı bir yapılanmayı devreye aldıklarını belirtti.

Pazar ikiye katlanacak

Ford Otosan Kamyon Operasyonları Müdürü Emrah Duman da 2009’da kriz nedeniyle yaklaşık 12 bin adetlerde olan 16 ton ve üzeri kamyon pazırının bu yıl sounda 23 bin adetlere ulaşmasının öngörüldüğünü söyledi. Altyapı ve diğer yatırımların hızlanması, tüketici güven endeksinin yükselmesi ve kredi faizlerinin düşmesiyle kamyon pazarının hızlı bir yükselişe geçtiğini anlatan Duman Ford olarak bu yıl toplam pazardan yüzde 17.5’lik pay almayı 2011’de ise bunu yüzde 20’nin üzerine çıkarmayı hedeflediklerini anlattı. For d Otosan bu yıl 4 bin kamyonu iç pazara satarken 700 adetlik ihracat yapacak.

1 milyon kilometrelik testi geçti

Ford Cargo inşaat araçlarında 360 Bg/1400 Nm’lik çevreci E5 motor kullanıldığına dikkat çeken Duman aracın geliştirme safhasında yaklaşık 1 yıl boyunca Soma, Gelibolu madenlerinde en ağır şartlarda çalıştığnı belirtti. Bazı markaların çok ağır şartlarda çalıştırıldığı için bu bölgelerdeki madenlere araç vermek istemediğini söyleyen Duman, “Garanti süresi ve şartlarından çekinenler bazı bölgelere ürün satmak istemiyor. Biz ürünümüze güveniyoruz. 100 bin km, 2 yıl garanti sunuyoruz. Şasi kalınlığını artırdık. Optimum performans ve yakıt tüketimi değerlerini sağladık. Özel yarı sentetik motor yağı ile sunulan 20 bin km bakım aralıkları ile sektörün en rekabetçi servis maliyetlerini de beraberinde getirdik” dedi.

Zorlu inşaat sahalarında araçların rahatça çalışabilmesi için yeni tasarlanan ön tampon ve dingil, kısa radyatör ve radyatör koruyucu ile segmentin  en rekabetçi yerden yüksekliğine ve yaklaşma açılarına ulaşılıyor. Tamamen Türk mühendislerce tarafından yapılan yeni Cargo İnşaat serisinin geliştirme aşamasında araç 1 yıl boyunca 1 milyon km test edildi.

ETİKETLER: firma
http://www.yapi.com.tr/haberler/yatirimlar-hizlaninca-ford-otosan-insaatci-oldu_83112.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!