Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
 
BÖLÜM SPONSORU Egepen Egepen

YTÜ Birinci Sınıf Öğrencileri, Kendi Strüktürleri ile YEM'de

Yıldız Teknik Üniversitesi (YTÜ) Mimarlık Bölümü “Mimari Tasarıma Giriş Stüdyoları”nda yürütülen çalışmaları içeren “İlk Stüdyo Deneyimi” sergisi, Yapı-Endüstri Merkezi’nde (YEM) görücüye çıktı.

mimarizm.com
2 YTÜ Birinci Sınıf Öğrencileri, Kendi Strüktürleri ile YEM'de

ıldız Teknik Üniversitesi (YTÜ) Mimarlık Bölümü “Mimari Tasarıma Giriş Stüdyoları”nda yürütülen çalışmaları içeren “İlk Stüdyo Deneyimi” sergisi, Yapı-Endüstri Merkezi’nde (YEM) görücüye çıktı.

2009/2010 güz yarıyılında gerçekleştirilen MTG stüdyolarında, on bir grup için belirlenen ortak içerik doğrultusunda görme, gördüğünü soyutlama, soyutladığını yeniden kurma, geometri/örüntü/doku ve 1:1 ölçekte kurma dizgisi gibi farklı yöntemlerle işlenen bir dizi çalışma yer alıyor. Sergi ise bu çalışmalara ek olarak, öğrencilerin henüz öğrenciliklerinin ilk döneminde tasarladıkları sergi sistemi ve mekanının 1:1 ölçekteki uygulamalarını barındırıyor.

YEM’de, kendi tasarladıkları sergi alan ve sistemlerinde kendi projelerini sergileyen öğrencilere MTG deneyimlerini, çalışmalarının içeriklerini ve uygulama sürecini sorduk.



Salih Küçüktuna grubundan Andaç Yiğit, Mariam Abudavas, Melis Cihan, Oğuzhan Aydın, Semih Yeşilmen, Adem Bahadır Çulha

Bu dönem bisiklet istasyonları tasarladık. Bu, ilk başta hocanın fikri idi. Fakat biz sonra bu fikri geliştirdik. Altı gruba ayrıldık ve hepimiz farklı alanlarda çalıştık. Bisikleti temel kabul edip uyarlamak üzere onunla bağıntılı parçalar bulduk. Yapılarımızın form ve ihtiyaçlarını da bu çalışma ile bağlantılı olarak çıkardık. En sonunda da modül olarak çalıştıklarımızı strüktüre çevirdik.

Strüktürü oluşturma hikayemiz ise şöyle: Sene başından itibaren üzerine düşündüğümüz bisikleti, gidiş şeklinden ötürü suya benzettik. Daha sonra konumuzu akışkanlar dinamiği olarak belirledik. Akışkanlar dinamiğinin bir kolu olan aerodinamiğe yoğunlaştık ve onun sembolü olarak da bumerangı düşündük. Sonradan bumerang, bizim modülümüz oldu. Aynı zamanda yine akışkanlar dinamiğinin bir diğer kolu, hidrodinamikten esinlenerek dalga modelini benimsedik. Modüllerimizi bu modele göre bir araya getirdik. Sonuçtan da çok memnunuz.



Parçaları bir araya getirmek için öncelikle maket kartonundan denemeler yaptık. Kendimiz kestik, birleştirdik, araya asetatlar koyduk. Ama bu şekilde bir yapı uygularsak ayakta tutamayacağımıza karar verdik ve modüller için kullandığımız malzemeyi değiştirmeye karar verdik. Birkaç denemeden sonra kavak kontrplakta karar kıldık. Bir sponsor bulup CNC makinesinde kesimini yaptırdık. Ama birleştirmeler, zımparalama, hepsi bizim emeğimiz…

Bu süreçte mimarlığa bakış açımız daha da güzelleşti. En başka yoğun ve sıkıcı olmasından çekiniyorduk. Evet, yoğun oldu, belki çok yorulduk ama kesinlikle sıkılmadık. Aksine çok eğlendik. Hatta takım olarak kendimize tişörtler bastırdık. Hocamız ise bize birer önlük hediye etti. Proje sunumuna bunlar ile çıkacağız.

TÜMÜNÜ GÖSTERSONRAKİ SAYFA HABERİN DEVAMI:   1  |   2  |   3  |   4
http://www.yapi.com.tr/haberler/ytu-birinci-sinif-ogrencileri-kendi-strukturleri-ile-yemde-_75996.html

Read Comment Section
2 Yorum Yorum Yaz
  • gerçekten guzel ve anlamlı bı çalısma bence basarılarınızın devamını dılerım YANITLA
  • tebrikler, başarılar dilerim YANITLA
2 yorumdan 2 tanesi gösteriliyor. 
Yorumunuzu ekleyin
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

REKLAM VERİN

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!