Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
 
BÖLÜM SPONSORU Egepen Egepen

10 Yılda Yüzde 5600 Büyüyen Seranit'in Serra'sı UNICERA'da Görücüye Çıktı

Bu yıl 24’üncüsü düzenlenen UNICERA Uluslararası Seramik Banyo Mutfak Fuarı’na katılan Seranit Yapı Grubu standında, 145 milyon dolarlık yatırımla hayata geçen Serra ürünlerinin yanısıra seramik sanatçısı Emine Gönüllü’nün ilk sergisi yer alırken, Bahar Korçan’ın Serra için tasarladığı Benim Masalım ve Umut koleksiyonları tanıtılıyor.

yapi.com.tr
10 Yılda Yüzde 5600 Büyüyen Seranit'in Serra'sı UNICERA'da Görücüye Çıktı

Bu yıl 24’üncüsü düzenlenen UNICERA Uluslararası Seramik Banyo Mutfak Fuarı’na katılan Seranit Yapı Grubu, standında, 145 milyon dolarlık yatırımla hayata geçen Serra ürünlerinin yanısıra seramik sanatçısı Emine Gönüllü’nün ilk sergisi yer alırken, Bahar Korçan’ın Serra için tasarladığı Benim Masalım ve Umut koleksiyonları tanıtılıyor.

Stantta düzenlenen basın toplantısında konuşan Yönetim Kurulu Başkanı Hamdi Altunalan, Seranit’in, Türkiye’de sektör lideri, dünyada ise ilk üç önemli oyuncu arasında olduğunu belirterek, “1993’te 500 bin metrekare üretim kapasitesi ile kurulan Seranit, 2001 yılında grubumuza geçmesi ile yeni bir sinerji kazandı; revize yatırımlarla önce 1 milyon 500 bin metrekareye, daha sonra ise 2 milyon 500 bin metrekareye ulaştı” dedi. Türkiye seramik sektörünün dünya pazarlarında haklı yerini alması için tasarım kopyalamaması, ar-ge ve ür-ge yatırımlarına hız vermesi gerektiğini vurgulayan Altunalan, bu süreçte tesislerin yenilenmesi, modern teknolojiye ayak uydurulması, en önemlisi kaynağın ‘insan’ olduğununun unutulmaması ve çok üretmek yerine kaliteli üretmenin önemli olduğunun altını çizdi.

10 yılda yüzde 5602 büyüdü

Seranit’in eksikleri gördükten sonra seramik sektörüne yaptığı 145 milyon dolarlık yatırımla 18 milyon 500 bin metrekare kapasiteye ulaşarak, yeni markası  Serra’nın  üretim tesislerini hizmete soktuğunu kaydeden Altunalan, “Serra ile Türk seramik sektörünü dünya birinci ligine çıkarmayı misyon edindik. Sektördeki arkadaşlarımı kaliteli, katma değeri yüksek ürünlerle ihracatımızdaki 5 - 6 dolarlık ortalamalarımızı 10 – 15 dolar seviyelerine çıkartmak için işbirliğine davet ediyorum” dedi.

Altunalan’ın verdiği bilgilere göre Seranit 2011 rakamlarına göre son 10 yılda üretimde yüzde 1343 büyürken, Serra yatırımı ile 2012 yılı ciro ve büyüme hızı aynı dönemde yüzde 2716 olarak hesaplanıyor. 2001 yılında net satışların 6 milyon 750 bin TL civarında olduğunu kaydeden Altunalan “2012 yılı satış  hedefimiz 385 milyon TL, bu da on yılda ciro bazında yüzde 5602 büyüme anlamına geliyor. 2012 yılında ise pazar payımızı üretimde yüzde 5, ciro da ise yüzde 20 seviyesinde olacak” diye konuştu.

‘Hedef dünya markası olmak’

Seranit Yapı Grubu Tasarım ve Pazarlamadan Sorumlu İcra Kurulu Üyesi Ece Ceylan Baba ise, “Ekip olarak hayalimiz dünya standartlarında bir marka yaratmaktı. Bu segmentte dünya tasarım merkezlerinin markalarının ön plana çıkması bizi Türk firması olarak  ‘biz de varız’ demeye yöneltti. Türkiye’nin lider seramik üreticisi olarak yeni markamız ‘Serra’ ile teknoloji, kalite ve tasarım anlamında dünya standartlarını zorlamayı hedefledik” dedi.

Mükemmelliği yeniden tanımlayan Serra ile sadece seramiği değil, Türkiye’nin yaratıcı, sanatsal değerlerini ve eserlerini ürüne dönüştürerek bir değer olarak dünya sahnesine koymayı amaçladıklarını anlatan Baba, “Serra’yı dünya markası haline getirmek için alanında son derece başarılı Türk, İtalyan ve İspanyol tasarımcılarla çalıştık ve herkesin kendinden bir şeyler bulacağı altı serilik bir ürün gamı hazırladık. Minimalist tasarımlardan, renkli çalışmalara, üç boyutlu tasarımlardan düz beyaza kadar her zevke hitap edecek bir ürün çeşitliliği ile sahneye çıkıyoruz” diye konuştu.

Serra’nın reklam filminde hem oyunculuğu hem de güzelliği ile ‘mükemmellik’ kavramıyla birebir örtüşen bir isim olan Penelopé Cruz ile çalışmaya karar verdiklerini ifade eden Baba konuşmasını şöyle sürdürdü:

“Bugün Unicera’da bu sanat yolculuğumuzu devam ettiriyoruz. Seranit, sanatı ve sanatçıyı destekleyen işbirliklerini sürdürüyor. Örnek olarak, seramik sektörüne yeni bir yorum getireceğinden emin olduğumuz ‘Serra’ markası için moda tasarımcısı Bahar Korçan ile birlikte yürütülen 'Benim Masalım' ve 'Umut' koleksiyonları bugüne kadar hiç uygulanmamış bir teknoloji ve özgün bir tasarım ile bugün burada sizlerle, çok yakında kullanıcısı ile buluşacaktır. Bize çok heyecan veren bir ilke daha imza atarak değerli seramik sanatçımız Emine Gönüllü’nün 7 yılı kapsayan seramik çalışmalarından oluşan soyut seramik sergisini ilk kez sizlerin ziyaretine açıyoruz.”

ETİKETLER: firma
http://www.yapi.com.tr/haberler/10-yilda-yuzde-5600-buyuyen-seranitin-serrasi-unicerada-gorucuye-cikti_91141.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

REKLAM VERİN

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!