| 
                         
                                 
                                 
                                
                                    
                                 
                                
                                    
2011 mobilyasında kullanılacak renk ve desenler 
İnegöl’de Yıldız Entegre, Yıldız Sunta 
MDF ve Starwood’un birlikte düzenledikleri bir 
organizasyonda masaya yatırıldı. Türkiye’nin dört bir yanından İnegöl’e gelen 
tasarımcı, imalatçı ve mobilya üreticileri sergilenen örnekler 
arasında değerlendirmelerini yaparken, oluşturulacak renk ve desen 
kartelası bu tercihlerle belirlenecek. 
  İnegöl Türk mobilya 
dünyası açısından önemli bir organizasyona ev sahipliği yaptı. Hera 
Tesisleri’nde düzenlenen etkinlikte Almanya’dan üç büyük kağıt firmasının 
tasarımcılarının çalıştığı örnekler Türkiye’nin dört bir yanından gelen 1000’e 
yakın tasarımcı, imalatçı ve mobilya üreticisi tarafından incelendi.  Yeni 
renk ve dekorların uygulama örnekleriyle yer bulduğu Yıldız Entegre, Yıldız 
Sunta MDF ve Starwood’un birlikte düzenledikleri organizasyon büyük ilgi 
görürken, katılımcıların tercihleri doğrultusunda analiz edilerek belirlenecek 
renk ve desenlerin kenar bantları ile birlikte İMOB Fuarı öncesinde piyasaya 
sunulması, böylelikle 2011 mobilyasının bu kartelaya göre şekillenmesi 
amaçlanıyor.  
  Sektörün üç büyük üreticisi Yıldız Entegre, Yıldız 
Sunta MDF ve Starwood, kullanıcıların fikrini de alarak yeni renk kartelasının 
oluşturulmasını hedefleyen bu etkinlikle katılımcılardan tam not aldı. Renk ve 
desenler belirlendikten sonra kenar bantları da Lignadekor tarafından aynı anda 
piyasaya sürülecek. 
 
  
  
Fuar havası
  Yıldız Grubunun güç birliğiyle mobilyada 
renk ve desenlerde trendleri belirleyecek olan organizasyon, sektörü temsil eden 
sunta MDF satıcıları, mobilya imalatçıları ve tasarımcıları bir araya getirerek 
aynı alanda kurulu stantlarda ürünlerin tanıtılması açısından adeta bir fuar 
havasında geçti. Organizasyon kapsamında Yıldız Sunta MDF Moonloc markalı 
parkelerini, Yıldız Entegre Vario markalı kapı, parke, kapak ve profillerini, 
Starwood da 2007’den itibaren yola çıktığı yapı market oluşumunu tanıtma 
olanağını buldu. Starwood’un halen Kayseri’den Konya’ya, Eskişehir’den İzmir ve 
İstanbul’a Türkiye’nin pek çok ilinde 14 yapı marketi bulunuyor. Çok yakında 
açılacak marketlerle bu sayının 20’ye çıkarılması planlanıyor. Organizasyonun 
kendi açılarından son derece verimli geçtiğini belirten Starwood Yönetim Kurulu 
Üyesi Hüseyin Yıldız, benzer etkinliği Starwood olarak geçen yıl 
düzenlediklerini bu yıl üç kardeş şirketle güç birliği yapmanın sonuçlarını daha 
güçlü olarak gözlemlediklerini vurguladı. Organizasyonun gelenek haline 
getirileceğini belirten Hüseyin Yıldız, önümüzdeki yıllarda kapsamının daha da 
genişletilerek fuar havasının daha çok vurgulanacağını kaydetti. Türk mobilya 
sektörünün güçlü hammadde üreticilerinden Yıldız Gurubunun yeni renk ve desen 
dekorları için titiz bir çalışma gerçekleştirdiğinin altını çizen Hüseyin 
Yıldız, “Burada imalatçı, tasarımcı ve mobilya üreticisi olarak sektörün tüm 
dinamikleriyle 2011’i şekillendirmek memnuniyet verici” diye 
konuştu.
 
  
  
Uzun Vadeli Planlama
  Önemli olanın bu tarz 
etkinlikleri bir yol haritası olarak görmek olduğunu söyleyen Yıldız Entegre 
Yönetim Kurulu Üyesi Hakkı Yıldız da Yıldız Grubu renklerini müşterilere ve 
müşteri olmayanlara da beğendirmenin esas olduğunu kaydetti. Bir sonraki 
organizasyonda bir öncekinin verilerinin sonucunun alınacağını belirten Hakkı 
Yıldız, devamlılığın şart olduğunu da vurguladı. Hakkı Yıldız, “Yıldız’la 
başlayan şirketleri topladığımızda yeni yatırımlarla birlikte Pazar payının 
yüzde 60 civarında olduğunu görüyoruz. Modüler mobilya sektörünün ivme 
kazanmasıyla birlikte renk seçimlerinin önemi daha da arttı. Uzun vadede 
buradaki ana fikrin desen ve renklerin seçimi konusunda kesinlikle daha iyi bir 
sonuç getireceğine inanıyorum. Önemli olan fikirleri alıp süzebilmek” dedi. 
Hakkı Yıldız, üretici adedi açısında pazarda önde olan İnegöl’ün organizasyonun 
adresi olarak seçildiğine dikkat çekerken, hedefin önümüzdeki birkaç yıllık 
süreçte İstanbul ya da Antalya’da birkaç günü kapsayan müşteri toplantısı 
şeklinde buluşmalar gerçekleştirilebileceğini de sözlerine ekledi. 
   
                                 
                        
                     |