Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
 
BÖLÜM SPONSORU Egepen Egepen

75 Milyon Haneye Girdik, Dünyanın En Kárlı Beyaz Eşya Şirketi Olduk

Arçelik Genel Müdürü Aka Gündüz Özdemir, "Ürünlerimizle Türkiye’de 17 milyon, dünyada 75 milyon haneye girdik. Yüzde 8.1’lik net kár marjıyla dünyanın en kárlı beyaz eşya üreticisi konumundayız. Dolaylı yoldan olanları da dikkate alırsak 1.1 milyon kişinin geçim kaynağında varız" dedi. Özdemir, Çin’de üretime dönük yatırım için hazırlık

Milliyet Gazetesi/Ceyhun KUBURLU
75 Milyon Haneye Girdik, Dünyanın En Kárlı Beyaz Eşya Şirketi Olduk

RÇELİK, geçen yıl 4 zincir mağaza ve 46 satış noktasında 4 bin adet ürün sattığı Çin’de yatırım yapmaya hazırlanıyor. 2010’da yüzde 2’lik pazar payı hedefiyle dünyanın en büyük 10 beyaz eşya üreticisinden biri olmayı hedeflediklerini belirten Arçelik Genel Müdürü Aka Gündüz Özdemir, yüzde 8.1’lik net kár marjıyla dünyanın en kárlı beyaz eşya üreticisi olduklarını açıkladı. Özdemir, 5 kıtada 100’den fazla ülkeye ürün ve hizmet sunan Arçelik, Türkiye’de 17 milyon, dünyada 75 milyon haneye girdiğini vurguladı.

Çin'de 10 milyon euro
Bu yıl Çin’de bu yıl 10 milyon Euro ciro yapmayı hedefleyen Arçelik Genel Müdürü Aka Gündüz Özdemir, "Çin çok büyük bir pazar. Orada ürettiğinizi orada satabilmek en kritik nokta. 1.5 milyar nüfusun sadece 400 milyonu çamaşır makinası ve buzdolabına ulaşabilir durumda. Biz neden bu pazarda olmayalım? Bu konuda çok mesafe aldık. Yatırım yapmaya daha yakın bir noktaya geldik. haziran veya temmuz ayında net kararımızı vereceğiz" diye konuştu.

Dünyanın en karlı şirketi
Çin’in Kuzey ve Güney Amerika’ya yakınlığının da burada yatırımı düşünmelerinde etkili olduğunu anlatan Özdemir, Çin’deki tecrübelerini orada yatırım yapmak isteyen diğer yatırımcılarla paylaşacaklarını vurguladı. Arçelik’in kendi alanında dünyanın en karlı şirketi olduğunu da açıklayan Özdemir, "Biz fasoncu değiliz. Marka yönetimine önem veren, marka değerinin karşılığını almak için çalışan bir firmayız" dedi.

Dünyada 75 milyon hanedeyiz
Arçelik’in 2006’da 3.9 milyar Euro olan konsolide cirosunu 2007’de 4.2 milyar Euro’ya çıkaracağını kaydeden Aka Gündüz Özdemir, 2010 yılına kadar yılda ortalama yüzde 14 büyüme ile 6 milyar Euro’nun üzerinde konsolide ciroya ulaşmayı hedeflediklerini anlattı. Özdemir, sözlerini şöyle sürdürdü: "15 binden fazla çalışanı, 3 ülkede 10 üretim tesisi, kendine ait 9 markası, yurtdışında faaliyet gösteren 13 şirketi ile 5 kıtada 100’den fazla ülkeye ürün ve hizmet sunan Arçelik, Türkiye’de 17 milyon, dünyada 75 milyon haneye girdi. Şirketimiz dolaylı ve doğrudan olmak üzere 1.1 milyon kişiye geçim kaynağı sağlarken, son 6 yılda Türkiye’ye toplam 12 milyar dolar döviz geliri, 1.7 milyar dolar dolaylı vergi sağladı. Bu yıl 170 milyon Euro yatırım yapacağız."

En çok tercih edilen 10 marka
"2006’da ciromuzun yüzde 40’ını oluşturan yurtdışı satışlarını bu yıl yüzde 50’ye çıkarmayı hedefliyoruz" diyen Özdemir, şöyle konuştu: "Beko markasıyla global pazarda şu anda yüzde 1.6 pazar payına sahibiz. Hedefimiz yüzde 2 paya ulaşıp dünyanın en çok tercih edilen ilk 10 markasından biri olmak. Bunu da 2010’dan önce gerçekleştireceğimize inanıyoruz."

Yeni satın almalara hazırız ama Arçelik’i satmayı düşünmüyoruz
SON dönemlerde yatırımcı kuruluşlar aracılığıyla Arçelik’le ilgilenildiği yönünde kendilerine bilgi geldiğini ancak resmi bir teklifin olmadığını dile getiren Aka Gündüz Özdemir, "Arçelik’in satılması söz konusu olamaz. Ancak biz kapasite artırıcı yatırımların yanı sıra şirket satın alarak da büyümeyi sürdürmeyi planlıyoruz. Karşımıza fırsatlar çıktığında bu tür çalışmalar içerisine girebiliriz. Mali açıdan da bu tarz satın almalar için hazırız" diye konuştu. Koç Holding Dayanıklı Tüketim ve İnşaat Grubu Başkanı Bülent Bulgurlu da Arçelik’in çıkacak her fırsatı değerlendireceğini söyledi. Bulgurlu, "Biz yurtdışında çok şirket aldık. Artık yeter, yorulduk, biraz dinlenelim demiyoruz. Yeni satın almalara hazırız. Ancak Arçelik, bizim teknolojisine sahip ender şirketlerimizden biri. Çok cazip teklif gelse dahi Arçelik’i satmayı düşünmüyoruz" dedi.

Gardırop tipi buzdolabı üretimi başladı, ’Mavi Işık’ da girdi
ARÇELİK, tek çatı altında üretim yapan dünyanın en büyüğü olan, her 5 saniyede bir yani her nefes alışverişte bir buzdolabı üretilen Eskişehir fabrikasında Mavi Işık (Active Fresh Blue) teknolojisi ile gardırop tipi (side by side) ilk buzdolabını üretti. Yeni üründe Mavi Işık ile aydınlatılan sebzeliklerde bu ışığın dalga boyu etkisiyle gıdalar tabiatta olduğu gibi ışık almaya devam ederek tazeliğini koruyup vitamin değerlerini artırabiliyor. Mavi Işık teknolojisini ilk kez cihaz içinde uyguladıklarını söyleyen Aka Gündüz Özdemir, "Avrupa ve Türkiye’de bu teknolojiyi kullanan ilk şirketiz. Gardrop tipi buzdolapları Amerika ve Uzakdoğu’da yıllardır kullanılıyor. Arçelik’in 6.5 milyon Euro yatırımla faaliyete geçen gardrop tipi buzdolabı işletmesi, segmentinde Avrupa’nın en büyüğü. 2006’da 100 bin adet olan üretim kapasitesi 2007’de 150 bin, 2008’de 250 bine ulaşacak. Buzdolabı pazarı genelde durağan kalırken gardırop tipinde yüzde 24 artış var. Rusya, Batı Avrupa, Ortadoğu ve Afrika’da 800 bin adetlik pazar mevcut ve Çin’den de bu ürüne büyük talep söz konusu" diye konuştu.

http://www.yapi.com.tr/haberler/75-milyon-haneye-girdik-dunyanin-en-karli-beyaz-esya-sirketi-olduk_51831.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

REKLAM VERİN

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!