Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
 
BÖLÜM SPONSORU Egepen Egepen

AHL’de ‘Oldubitti’ Çalışmaları

İstanbul Mimarlar Odası ve Ataköy sakinlerinin açtığı davaların sürmesine rağmen geçtiğimiz yıl temmuz ayında ihalesi yapılan 06/24 kısa pistinin uzatılmasına günler kaldı. Atatürk Havalimanı’nın en kısa pisti olarak bilenen ve Mimarlar Odası tarafından hukuka aykırı olduğu için ‘kaçak pist’ olarak adlandırılan 06/24’ün bakım, onarım ve uzatma

Bir Gün Gazetesi
AHL’de ‘Oldubitti’ Çalışmaları

Mimarlar Odası İstanbul Şubesi ve Ataköy sakinlerinin açtığı davaların sürmesine rağmen geçtiğimiz yıl temmuz ayında ihalesi yapılan 06/24 kısa pistinin uzatılmasına günler kaldı. Atatürk Havalimanı’nın en kısa pisti olarak bilenen ve Mimarlar Odası tarafından hukuka aykırı olduğu için ‘kaçak pist’ olarak adlandırılan 06/24’ün bakım, onarım ve uzatma işleri için 15 Nisan 2010’dan itibaren 3 ay süreyle kapatılmasına karar verildi. Karara tepki gösteren Mimarlar Odası Bakırköy İl Komisyonu Üyesi Mehmet Bozkurt hukuksuzluğun devam ettiğinin altını çizerek, insan hayatının hiçe sayılarak, sırf ticari kaygılar nedeniyle pistin uzatıldığına dikkat çekti.

‘Ticari Kaygı, Güvenliği Bastırdı’

Ortadoğu’nun ve Kafkaslar’ın aktarması olarak Atatürk Havaalanı’nın ticari bir cazibesi olduğunu dile getiren Bozkurt, bu nedenle havalanına yeni tesislerin yapıldığını söyledi. Bozkurt: "Havalanının karaya bakan kesimine tesisler yapılarak yatırım yapıldı. Bu yatırım boşa gitmemesi için de pistlerin yaşatılması gerekiyor. Bu nedenle pist uzatılıyor.Oysa havaalanının kapasitesi  dolmuş durumda. Kazalar artık yerde oluyor. Bir uçak duran bir uçağın kanadına çarpıyor ya da geçen yıl olduğu gibi uçak bir araca çarpıyor. Uçaklar park edecek yer bulmakta zorlanıyor. Buna rağmen pist uzatılıyor, kapasite daha da arttırılıyor. Yap-işlet-devret,  özelleştirmenin bir sonucu bu ne yazık ki" diye konuştu.

‘Kaza Olursa Takdir-i İlahi Diyeceğiz’

Kamu otoritesinin ve Mimarlar Odası’nın bu pistin uzatılması durumda tüm İstanbulluların hayatına yönelik tehditlerin artacağına dikkat çektiğini belirten Bozkurt şunları söyledi: “Uçaklar iniş ve kalkışlarda tehlikeli olmasına rağmen 06/24 pistini kullanmak zorunda kalıyor. Çünkü havaalanına saatte 75 uçak iniyor. Pistler yoğun olduğu için uçaklar bir saatten fazla havada kalıyor ve iniş için sıranın kendisine gelmesini bekliyor. Böylece uçaklar Sarıyer’den başlayarak, tüm İstanbul’un dolayısıyla yaşam alanlarının üzerinden uçuş yaparak alana iniyor.  Bu büyük bir risk. Ama ne yazık ki bir kaza olduğunda her zamanki gibi  ‘Takdir-i ilahi’ diyeceğiz.  Kazayı ‘ahla vahla’ geçiştireceğiz. Oysa önceden yetkililer uyarılmış. Kaza olacağı öngörülmüş. Raporlar tutulmuş.”

Atatürk Havaalanı’nın kapasitesinin azaltılması gerektiğini dile getiren Bozkurt, ilk olarak kargo uçaklarının havalanından çıkartılması gerektiği görüşünde.Bozkurt, ayrıca İyi etüt edilmiş, tüm mimari özelliklere uygun yeni bir havaalanına ihtiyaç olduğunu belirtti.

Pistin uzatılmasının iptali ve yürütmenin durdurulması için geçen yıl dava açtıklarını hatırlatan Bozkurt, mahkeme hala ‘yürütmeyi durdurma’ kararı vermedi. Bu kararı verdiğinde de geç kalınmış olacak" dedi.

‘Sabıkalı pist’in kabarık sicili

1953 yılında hizmete açılan pist, yalnız deniz tarafından gelen uçakların indiği, lodosun estiği zorunlu günlerde kullanılması için inşa edilmişti. Ancak yüzde 70 artan hava trafiği nedeniyle Atatürk Havalimanı`ndaki diğer pistler, bu atış karşısında yetersiz kalınca 06/24 pisti, iniş kalkışlarda sürekli kullanılmasına başlandı. Normalde Marmara Denizi üzerinden yapılan inişlerde kullanılması gereken pist, 2006’dan itibaren Ataköy-Bakırköy istikametinde yapılan inişlerde kullanılma açıldı. Böylece, yağmurlu havalarda uçakların sık sık pistten çıkması da kaçınılmaz hale geldi. Hal böyle olunca da 06/24 pisti ‘sabıkalı pist’ olarak anılır oldu. Yaşanan bu sorunlara karşı Devlet Hava Meydanları İşletmeleri Genel Müdürlüğü (DHMİ) çözümü, pistin uzatılmasında buldu. Buna göre, pistin uzunluğu 2 bin 300 metreden 2 bin 550 metreye çıkartılması yönünde karar alındı. Bunun üzerine Mimarlar Odası ve Ataköylüler, ‘can güvenlikleri olmadığı gerekçesiyle karara karşı dava açtı. Davaya rağmen DHMİ, ihaleyi gerçekleştirdi. Dava ise hâlâ sürüyor.

http://www.yapi.com.tr/haberler/ahlde-oldubitti-calismalari_76758.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

REKLAM VERİN

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!