
Asma Köprü Böyle Çöktü: 9 Ölü 40 Yaralı

Köprüyü Ters Birleştirdiler

Köprü ve Otoyol Gelirleri Açıklandı

İşte 10 Aylık Köprü ve Otoyol Geliri!

Köprülerle İlgili Korkutan Açıklama!

Yarım Köprü Kazalara Davetiye Çıkarıyor

6 Asırlık Köprü Restore Edilecek

Körfez Köprüsü'nde Kritik Adım!

Körfez Köprüsü İşte Böyle Olacak!

Boğaz Köprülerinin Onarım...

Köprü Yolunda Fiyat Şişti

3. Köprüde Kuşlar da Tehlikede!
Alman Köprü Ustalarının Sanat Eserleri!
Köprüler sadece engelleri aşmak için değildir. Alman mühendislerinin iddialı tasarımları, sadece geçmişte ulaşılması zor yerleri medeniyete kazandırmakla kalmadı. Mühendisler bugün de geleceğin teknolojik imkânları üzerinde çalışıyor.

DW'nin haberine göre, İşte o eserler:
Rendsburg’un teknoloji anıtı Rendsburg’daki bu çelik köprü bundan tam yüz yıl önce trafiğe açıldı. Almanya’nın en uzun demiryolu köprüsü olma özelliğini 99 yıl boyunca korudu. Köprüye Mühendislik Harikası ödülü layık görüldü. Alman mühendisleri dünyaya daha nice şaheser köprüler kazandırdı.
Brooklyn Köprüsü Amerika’nın ilk asma köprüsü 18'inci yüzyılın ortalarında tamamlandığında teknik dehanın neler yaratabileceğinin simgesi sayılıyordu. Alman mühendis John August Roebling, planını çizdiği köprünün taşıma kablolarının döşenmesi için de yeni bir metot geliştirdi. Çelik ağlarla örülmüş hissini veren Brooklyn Köprüsü günümüzde de dünyanın en güzel köprülerinden biri sayılıyor.
Varda Köprüsü Türkiye’nin en yüksek demiryolu köprüsü. Toroslardaki sekiz kemerli taş köprü 1905 – 1907 yılları arasında mühendis M. Winkler tarafından ‘Bağdat Hattı’nın bir parçası olarak planlanıp inşa edilmişti. Bu zarif viyadük son olarak 'Skyfall' adlı James Bond filminin nefes kesen takip sahnesinde başrolü oynamıştı.
Veresk Köprüsü İran transit demiryolu hattının bu önemli parçası dağlık coğrafya nedeniyle mühendisleri çok zorladı. İnşasına 1927 yılında bir Alman – Amerikan konsorsiyumu tarafından başlandı. Tamamlandığı 1937 yılında 120 metre ile dünyanın en yüksek demiryolu köprüsü unvanını alan bu köprü cazibesinden hiçbir şey kaybetmedi.
Galata Köprüsü Haliç’in iki yakasını birbirine bağlayan ve 1912'de inşa edilen Galata Köprüsü 1992'de yanmıştı. Ünlü Alman mühendis Fritz Leonhardt tarafından 1992'de inşa edilen yeni köprü turistleri hâlâ cezbediyor.
Ting-Kau Köprüsü Dünyanın en güzel ve modern köprülerinden bazıları Stuttgartlı mühendis Jörg Schlaich’ın imzasını taşır. Schlaich, çapraz halatlı asma köprü hesaplamalarıyla ün yapmış bir mühendistir. Schlaich’ın mühendislik şirketi tarafından tasarımı yapılan ve üç direkli bir yelkenliyi andıran Hong Kong’daki Ting-Kau Köprüsü 1998 yılında hizmete açıldı.
Öresund Köprüsü Avrupa’nın küçülmesine önemli katkıda bulunan iki katlı Öresund Köprüsü, İsveç ve Danimarka’nın ortak projesidir. 1995 yılında ihalesi yapılan iki ülke arasındaki köprünün yüklenicileri arasında Alman Hochtief inşaatçılık şirketi de bulunmaktaydı. 2000 yılında tamamlanan köprü sayesinde İskandinavya karadan kıta Avrupasına bağlanmış oldu.
Yeni Svinesund Köprüsü Norveç – İsveç sınırındaki yeni Svinesund Köprüsü 2005 yılında hizmete açıldı. Strömsted’i Sponvika’ya bağlayan dört şeritli otoban köprüsü, 1946 yılında yapılan eski köprünün yerini aldı. Kemerli köprünün inşasında Alman şirketlerinin de önemli payı oldu. Svinesund’a zarif tasarımından dolayı 2006 yılında Norveç mimari ödülü verildi.
Sava Köprüsü Avrupa’nın en büyük çapraz halatlı asma köprüsü Sırbistan’da bulunuyor. Belgrad’ın yeni sembolü geçen yıl tamamlandı. Teknik yükleniciliğini Alman inşaat mühendisliğinin duayeni Leonhardt, Andrae ve ortakları yaptı. Sava Köprüsü aynı zamanda Alman mühendislik ödülünün de sahibi oldu.
Yamuna Köprüsü Yeni Delhi’nin estetik rekorları kıran yeni sembolü henüz tamamlanmadı. Yamuna 2014 yılında Vezirabad’ı şehir merkezine bağlayacak. Schlaich, Bergmann ve ortakları tarafından inşa edilen köprünün taşıyıcı ayağını, aydınlatılabilen ve çok uzaklardan da görülebilen 30 metre yüksekliğindeki çelik ve camla yapılmış bir yapı süslüyor. Messina Boğazı’nın gerdanlığı On yıllardır mimar ve mühendislerin hayal gücünü zorlayan bu iddialı proje nihayet gerçek oluyor. Çizmenin burnunu Sicilya’ya bağlayacak olan tek ayak destekli asma köprünün uzunluğu 3,5 kilometreyi bulacak. 1967 yılında açılan proje yarışmasını Fritz Leonhardt’ın ‘sansasyonel’ olarak adlandırılan tasarımı kazanmıştı.
|