Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
 
BÖLÜM SPONSORU Egepen Egepen

Alpsan'da Hedef Avrupa’nın En Büyük Alüminyum Tedarikçisi Olmak

Hilton Garden Inn Sütlüce’de uygulanan Starkbau sistemiyle inşaat sektöründeki iddiasını ortaya koyan Alpsan Alüminyum'un ikinci kuşak yöneticilerinden Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Tolga Abbasoğlu, yapi.com.tr'nin sorularını yanıtladı.

Mesut Tufan
Alpsan'da Hedef Avrupa’nın En Büyük Alüminyum Tedarikçisi Olmak

p>1983 yılında kurulan  bir aile şirketi olan Alpsan Alüminyum, Avrupa'nın en büyük alüminyum tedarikçisi olmaya hazırlanıyor. 2010 yılında 41,5 milyon TL ciro yapan Alpsan Alüminyum, 1990’ların ortasında gerçekleştirdiği atılımla yılda 200 bin tonluk üretim yapan bir firma haline geldi. 2000'li yıllardaki krizden büyümeyle çıkarak ihracata odaklanan firma, 2004 yılında aldığı ISO belgesiyle üretim kalitesini ortaya koydu. 430 bin tonluk alüminyum pazarının önemli oyunculardan olan firmanın Romanya ile başlayan ihracat çalışmaları, Avrupa’nın birçok ülkesine yayıldı ve özellikle Almanya’da hız kazandı. Hilton Garden Inn Sütlüce’de uygulanan Starkbau sistemiyle inşaat sektöründeki iddiasını ortaya koyan firmanın ikinci kuşak yöneticilerinden Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Tolga Abbasoğlu www.yapi.com.tr'nin sorularını yanıtladı.

2011’in kısa bir değerlendirmesini yapabilir misiniz? 2012 nasıl başladı sizin için?

2011’de olumsuz etkilendiğimiz bir durumla karşılaşmadık. Geçen aylarda yurtdışına yaptığımız bir ziyarette, oradaki müşterilerimiz kendi ekonomileriyle ilgili beklentilerini, “Gazetelerde televizyonlarda olumsuz bir hava esiyor, ama henüz biz bunun etkisini çok fazla hissetmiyoruz, işlerimiz doğal gidiyor. Yolumuza bakacağız, proje almaya devam ediyoruz” şeklinde özetlediler. Onların bu olumlu yaklaşımı kayda değer. Biz de 2012’ye biraz daha olumlu bakıyoruz. 2011’de gerçekleştirdiğimiz yatırımların geri dönüşü 2012’ye sarkacaktır. Şu ana kadar yaptığımız sözleşmelere, müşterilerimizin almayı düşündükleri rakamlara baktığımız zaman, 2012 içersinde üretim ve satış konusunda bir sıkıntı yaşamayacağımızı öngörüyoruz.

Farklı sektörlere yönelik geniş bir ürün yelpazeniz var. Nasıl böyle bir karma oluşturdunuz?

Evet, yirmi değişik sektöre hitap ediyoruz. 1999 öncesi ürün gamımızda sadece inşaat ürünleri bulunuyordu; fakat ekonomik krizin inşaat sektörüne etkileri bizi çok büyük ölçüde etkiledi. Dolayısıyla 2000 yılından sonra hem ihracatı artırmaya karar verdik; hem de sektörleri dağıttık. Şu an ağırlıklı olarak Almanya’nın güneş enerjisi pazarına hitap ediyoruz; güneş panellerinde kullanılan profilleri üretiyoruz. Onun arkasından inşaat profilleri geliyor. İnşaat grubu, pencere profillerinden giydirme cephe profillerine kadar geniş bir uygulama alanı anlamına geliyor. Zeminde kullanılan profilleri de satış açısından inşaat grubuna dahil edebiliriz. Bunun dışında aslında pastada çok büyük bir payı olmayan, ancak hepsini topladığınız zaman yarısını oluşturan reklam profilleri, özel amaçlı profiller gibi ürün çeşitlerimiz de var. Sonuçta biz bir ekstrüzyon firmasıyız ve müşterinin talep ettiği profilin nerede kullanıldığından ziyade beklentilerin ne olduğunun tespit edilmesi önemli. Bu yüzden geniş bir ürün gamımız var; yaklaşık beş bin çeşit profil üretebiliyoruz. Yumurtaları ayrı sepete koyduğumuz için de, krizlerden daha az etkileniyoruz.

TÜMÜNÜ GÖSTERSONRAKİ SAYFA HABERİN DEVAMI:   1  |   2  |   3
http://www.yapi.com.tr/haberler/alpsanda-hedef-avrupanin-en-buyuk-aluminyum-tedarikcisi-olmak_91876.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

REKLAM VERİN

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!