Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
 
BÖLÜM SPONSORU Egepen Egepen

Anıtlar Kurulu, Süleymaniye’deki Tünelden Metro Geçişine İzin Verdi

Anıtlar Kurulu, Büyükşehir Belediyesi’nin hazırladığı tarihî yarımada ile ilgili koruma planlarını onayladı. Kurulun bu kararının ardından, Yenika

Zaman



nıtlar Kurulu, Büyükşehir Belediyesi’nin hazırladığı tarihî yarımada ile ilgili koruma planlarını onayladı.

Kurulun bu kararının ardından, Yenikapı-Taksim metro hattı için kazılan Süleymaniye bölgesindeki 800 metrelik atıl tünel, metro hattı için kullanılabilecek. Tarihî kalıntılar nedeniyle ağır aksak yürütülen İstanbul Metrosu inşaatı, yarımada güzergâhında ilerlerken büyük bir sorunla karşılaşmıştı. Haliç geçişi için 1990’da onay veren İstanbul 1 Numaralı Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kurulu (Anıtlar Kurulu), 13 yıl sonra köprünün yerinin yanlış olduğu hükmüne varmıştı. Gerekçe olarak da Unkapanı Köprüsü’nün doğusunda projelendirilen metro köprüsünün deniz seviyesinden 13 metre yüksek olduğu ve bunun tarihî silueti bozacağı gösterilmişti.

Kurulun iki farklı kararı arasında geçen zamanda Süleymaniye bölgesinde yaklaşık 30 milyon YTL maliyetle kazılan 800 metrelik tünel atıl kalmıştı. Belediye, bu tüneli aktarma istasyonu ya da yeraltı çarşısı yapma konusunda kararsız kalmış, en sonunda tünelin yeraltı çarşısı olmasını kararlaştırmıştı. Belediye, Anıtlar Kurulu’nun verdiği son karar üzerine tünelin aslına uygun kullanılmasını kararlaştırdı. Tünel, şimdi ne yeraltı çarşısı, ne aktarma istasyonu olacak; tünelden metro geçecek. Koruma Kurulu, 1990’da verilen onayın köprü projesi değil, güzergâh olduğunu savunuyor ve metronun Süleymaniye Camii’nin yakınından geçmesini sakıncalı buluyordu.

Metro ile ilgili tartışmalar Anıtlar Kurulu’nun “Tarihî Yarımada” projesini onaylamasıyla son buldu. Kurulun metroya izin veren son kararıyla Yenikapı-Taksim metro hattı projesinin ilk haline dönülmüş oldu. Büyükşehir Belediyesi, bu karardan sonra 4 Nisan’da Yenikapı-Taksim metro hattının Haliç Geçişi Köprüsü’nün yapım işi için ihaleye çıkacak. İhale şartnamesine göre, viyadüklerle birlikte 892 metreyi bulan köprü estetik, çağımızın teknolojik köprü konseptine uygun ve İstanbul için yeni bir sembol olacak şekilde inşa edilecek. Gemi giriş ve çıkışları için de 40 metrelik açılır-kapanır bir bölüm yapılacak.

Anıtlar Kurulu, Büyükşehir Belediyesi’nin hazırladığı tarihî yarımada ile ilgili koruma planlarını onayladı.

Kurulun bu kararının ardından, Yenikapı-Taksim metro hattı için kazılan Süleymaniye bölgesindeki 800 metrelik atıl tünel, metro hattı için kullanılabilecek. Tarihî kalıntılar nedeniyle ağır aksak yürütülen İstanbul Metrosu inşaatı, yarımada güzergâhında ilerlerken büyük bir sorunla karşılaşmıştı. Haliç geçişi için 1990’da onay veren İstanbul 1 Numaralı Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kurulu (Anıtlar Kurulu), 13 yıl sonra köprünün yerinin yanlış olduğu hükmüne varmıştı. Gerekçe olarak da Unkapanı Köprüsü’nün doğusunda projelendirilen metro köprüsünün deniz seviyesinden 13 metre yüksek olduğu ve bunun tarihî silueti bozacağı gösterilmişti.

Kurulun iki farklı kararı arasında geçen zamanda Süleymaniye bölgesinde yaklaşık 30 milyon YTL maliyetle kazılan 800 metrelik tünel atıl kalmıştı. Belediye, bu tüneli aktarma istasyonu ya da yeraltı çarşısı yapma konusunda kararsız kalmış, en sonunda tünelin yeraltı çarşısı olmasını kararlaştırmıştı. Belediye, Anıtlar Kurulu’nun verdiği son karar üzerine tünelin aslına uygun kullanılmasını kararlaştırdı. Tünel, şimdi ne yeraltı çarşısı, ne aktarma istasyonu olacak; tünelden metro geçecek. Koruma Kurulu, 1990’da verilen onayın köprü projesi değil, güzergâh olduğunu savunuyor ve metronun Süleymaniye Camii’nin yakınından geçmesini sakıncalı buluyordu.

Metro ile ilgili tartışmalar Anıtlar Kurulu’nun “Tarihî Yarımada” projesini onaylamasıyla son buldu. Kurulun metroya izin veren son kararıyla Yenikapı-Taksim metro hattı projesinin ilk haline dönülmüş oldu. Büyükşehir Belediyesi, bu karardan sonra 4 Nisan’da Yenikapı-Taksim metro hattının Haliç Geçişi Köprüsü’nün yapım işi için ihaleye çıkacak. İhale şartnamesine göre, viyadüklerle birlikte 892 metreyi bulan köprü estetik, çağımızın teknolojik köprü konseptine uygun ve İstanbul için yeni bir sembol olacak şekilde inşa edilecek. Gemi giriş ve çıkışları için de 40 metrelik açılır-kapanır bir bölüm yapılacak.

http://www.yapi.com.tr/haberler/anitlar-kurulu-suleymaniyedeki-tunelden-metro-gecisine-izin-verdi_23974.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

REKLAM VERİN

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!