Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
BÖLÜM SPONSORU

Ashmore’la Ortaklık da Hedefler de Büyüyor

Arzum, bir aile şirketi. Üç kardeşin ortaklığı ile kurulan şirket, ikinci kuşağın yönetimine geçmiş. Yüzde 38’i Ashmore’a satıldıktan sonra aileden yönetici olarak sadece Murat Kolbaşı kalmış yönetimde. Ashmore, şimdi bir yüzde 11 daha veriyor. Yüzde 51 hâlâ ailede. Murat Kolbaşı, şirketin başında. Yönetimde iki de yabancı var.

Milliyet Gazetesi
Ashmore’la Ortaklık da Hedefler de Büyüyor

/P>

Nereye gidecek Arzum?

Şöyle bir hayalin peşindeyiz: Arzum ulusal başarısını uluslararası platforma taşıyabilir mi? Son üç yılda gelen yabancı ortaklık teklifiyle buna aklımız kesti. Ashmore’la yaptığımız işbirliğinde çoğunluk bizde kaldı. Onların desteği ile birlikte hareket ederek markayı dünyaya taşımak istiyoruz. 13 ülkeye ihracatımız var. Distrübütörlük şeklinde cironun yüzde 5’i buradan geliyor, artırmak istiyoruz. Yabancı tüm zincirlerle çalışıyoruz. Onların yurtdışı ayaklarıyla da çalışıyoruz ama oralarda servis hizmeti vermek lazım. Bu da açılmayı zorunlu kılıyor. Bazı pazarlarda organizasyonlar kurmamız gerekiyor.

2009 için planlarınız nedir? Yine büyür müsünüz?

2009 için de yüzde 15 büyüme planladık. Bunun gerçekleştirebilecek miyiz? İki ayı geçti. Bunu yapmak çok kolay olmayacak. İki aylık veriler de çok kötü değil. İşin gidişatı, tahsilat problemleri, yüksek kiralar dolayısıyla mağazaların problemleri de bizi etkiliyor. Doğru fiyatlandırmayla iyi sonuçlar alacağız.

Anadolu, büyük kentler farkı dikkatinizi çekiyor mu?

Ödemelerde Anadolu biraz daha rahat. Pahalı yerlerde yüksek kira ödeyenlerden tahsilatlarda sıkıntılar olabiliyor. Satış vadesinde ister istemez... Bilançomuzu etkileyecek bir vade aşımı sözkonusu.

Yabancı ortaklarınızın planı nedir?

Yabancı ortaklarımız memnun. Aile şirketiyiz ama yönetim ve şeffaflık çok önemli. Özelle şirketi ayırdık ve ailenin hiçbir harcaması şirketin bilançosuna yansıtılmaz. Bu borsaya açılmayı düşünen bir şirket için çok önemli.
Aileden gelen bir anlayışla hep işin profesyonelleriyle çalışıyoruz. Reklam, danışmanlık konularında iyi firmalarla çalışıyoruz. 1999’dan beri yönetim danışmanlığı alıyoruz. Farklı departmanlar alabiliyor. Markaya katkısı olan önemli kişiler var, Cem Topçuoğlu gibi. İlk reklamımızı yapan odur. Doğru tohumları atan kişi. Sonra 2003-2004’ta Ali Taran’la çalıştık. Çok değer kattı. Son iki yıldır Serdar Erener’le çalışıyoruz. Marka ona teslim. Çok güzel işler çıkardılar. Her konuda iyi isimlerle çalıştık. Lojistikte Borusan bütün operasyonumuzu götürüyor.

Arzum’un hedefleri

-Şirketin yüzde 11’ini daha Ashmore’a satıyor
- Halka açılmayı planlıyor
- Dış pazarlara odaklanarak uluslararası bir marka haline gelmek istiyor
- Genç tasarımcıları destekleyecek
- 13 ülkeye ihracatı var, bu sayıyı artırmak istiyor. Bunun için dış pazarlarda servis hizmeti örgütü kurmak istiyor
- 2009’da yüzde 15 büyüme planlıyor.

Rakamlarla Arzum

- Küçük ev aletleri sektöründe faaliyet gösteriyor
- Arzum ve Felix markalarının sahibi
- Cironun 3’te 1’i Felix’ten geliyor
- Yüzde 38 hisseyi Ashmore’a sattı
- Yerli-yabancı 100 fabrikada üretim yaptırıyor
- 2008’i yüzde 26 ciro büyümesiyle kapattı.
- Mutfak robotu, çay ve kahve makineleri ve tost makinelerinde pazar lideri
- Merkez ofiste 142 kişi çalışıyor
- Sekiz ayrı ürün grubunda 125 Arzum modeli, 75 civarı Felix modeli vardır
- Türkiye’de (beyaz eşyacılar hariç) küçük ev aletleri firmaları arasında ilk beş içinde

Murat Kolbaşı kimdir?

1966 İstanbul doğumlu olan Murat Kolbaşı, Özel Işık Lisesi’ni bitirdikten sonra Marmara Üniversitesi İşletme Bölümü’nden mezun oldu. Boston’da lisans eğitimi aldı. 1988’de Arzum’da Bölge Satış Yöneticisi olarak çalışmaya başladı. Üst yönetimde çeşitli pozisyonlarda sorumluluklar üstlenerek, diğer aile bireyleri ile birlikte Arzum’un iç pazarda üçüncü büyük marka konumuna taşınmasında aktif rol aldı. 2008’de Arzum’un Ashmore’la ortaklık kurmasına önderlik etti. 1996’da Genel Müdürlük görevini üstlendi. 2008’de Yönetim Kurulu Başkanı oldu.

TÜMÜNÜ GÖSTER HABERİN DEVAMI:   1  |   2  |   3
http://www.yapi.com.tr/haberler/ashmorela-ortaklik-da-hedefler-de-buyuyor_67350.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!