BR> "Almanya ile ortak eylem
planı"
Kızılcahamam Belediyesi ile kardeş belediye olan
Almanya'nın Weilburg belediyesiyle partnerlik oluşturduklarını açıklayan Genç,
Weilburg ile Sarıyer arasında turizmin ötesinde ilişki kurmak istediklerini
bildirdi. Weilburg'dan bir master plan önerisi geldiğini dile getiren Genç,
yasal olarak ilçelere yönelik master plan uygulaması yapılamadığı için 'Sarıyer
Kalkınma Eylem Planı' adı altında bir plan hazırladıklarını kaydetti.
Genç, "Bir duyuru yaptık, bütün sivil toplum kuruluşları, üniversite
temsilcileri, önemli iş yerleri, otel ve restoran sahipleri hizmet ve turizm
içerikli 3 günlük eğitime tabi tutuldular. Her çalışma grubu yaklaşık 45-50
kişiydi. Şu anda Sarıyer Kalkınma Eylem Planı'nın kitapçığı çıktı" dedi. Sarıyer
Belediyesi kent konseyinin de belediye mutfağı gibi çalıştığına dikkat çeken
Genç, "Konseyimizde herke var. Kent konseyi yürütme başkan yardımcısı da bir Rum
arkadaş. Bartholomeos ile 7-8 defa görüştüm. Sürekli görüşmeler halindeyiz.
Ermeni Patrik yardımcısı ile de görüşüyoruz" dedi. "Yaşam birlikteliğini
sağlamak zorundayız" diyen Genç, "Bu tarz konuların çözümü siyasi anlamda zor.
Bence çözüm yerel yönetimlerden geçiyor" diye konuştu.
Sarıyer
Belediyesi'ni telefon santrali bile olmayan bir belediye olarak devraldıklarına
vurgu yapan Genç, yaklaşık 140 milyon TL yapılandırılmış borç üstlendiklerini
kaydetti. İyi bir ekonomik politika izleyerek 1,5 yılda 15 milyon TL civarında
tasarruf sağladıklarını açıklayan Genç, belediyenin piyasaya olan borçlarını
ödediklerini anlattı. Hâlâ devlete 100 milyon TL borçlarının bulunduğunu
söyleyen Genç, "Her ay İller Bankası'ndan bize yaklaşık 1.3-1.4 milyon lira para
gelmesi lazım, bunun yarısı sigorta bedeli gibi masraflar olarak kesiliyor. Şu
an 100 milyon lira civarında borcumuz var. İlk defa geçen ay belediye kasası
artı verdi" dedi.
"3. köprü İstanbul'un sonu
olur"
Sarıyer için en büyük tehlikenin üçüncü köprü olduğunu
ifade eden Genç, belediye meclisi olarak üçüncü köprünün yapılmaması gerektiğine
dair bir karşı karar aldıklarını bildirdi. Üçüncü köprünün mühendislik açısından
da tam bir vahamet olduğunu ifade eden Genç, "Üçüncü köprü İstanbul'un sonu
olur. Birtakım şeyler gizlenmeye çalışılıyor. Çıkış yapılmayacak deniyor,
bağlantı yapılmayacak deniyor. Teknik olarak 55-60 kilometre çıkışı olmayan bir
otoban olmaz. Bunu anlamak mümkün değil. Gümüşdere'den çıkışı olacak ve o
bölgeyi bitirecek. Üçüncü köprünün kesinlikle yapılmaması
gerekir.
Yapılmaması gerektiğini onlar da biliyorlar" diye konuştu.
Büyükşehir Belediyesi'nin Ro-Ro seferine yönelik bir proje hazırladığına işaret
eden Genç, 80 milyon dolarlık bu projenin Avrupa'dan gelen ağır araçları karşıya
geçirmeye yönelik bir proje olduğunu kaydetti. Üçüncü köprünün İstanbul
trafiğini rahatlatmaya yönelik bir çalışma olmadığına dikkat çeken Genç, "İki
köprünün toplam trafiğe katkısı yüzde 10. yüzde 90 şehirde trafik. Bu politika
yanlışıdır. Bu harcanacak olan 6 milyar dolar sonrasında 10 milyar dolara
çıkacak. 10 milyar dolarla siz İstanbul'un bütün altyapı ve ulaşım sıkıntısını
çözebilirsiniz. Burada farklı bir şey var.
Uluslararası politikanın bir
ayağı bence. Hadımköy'e bağlı olan Arnavutköy'de inanılmaz bir arazi yağması var
şu anda. Teknik olarak bu köprünün yapılması için 3 neden varsa, 13 tane de
olmamasına dair neden var. Ulaşım politikasında temel yanlışlıklar var. Köprüden
minimum geçiş ve ödeme garantisi sıkıntısı da var" ifadelerini kullandı.
|