Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
BÖLÜM SPONSORU

''Gelecek, Yeşil Rekabetin Ön Plana Çıktığı Bir Dünya Olacak''

Eczacıbaşı Topluluğu Üst Yöneticisi (CEO) Erdal Karamercan, geleceğin, kısıtlı kaynakların söz konusu olduğu, kaynak kullanımında çözümlerin bulunması gereken ve kirlilik yaratanın bedelini ödediği, yani yeşil rekabetin ön plana çıktığı bir dünya olacağını söyledi.

yapi.com.tr / AA
''Gelecek, Yeşil Rekabetin Ön Plana Çıktığı Bir Dünya Olacak''

br >
Rekabet ortamında üstünlük sağlamak için

Eczacıbaşı Topluluğunun, 2006'da Küresel İlkeler Sözleşmesi'ne, 2007'de Dünya Sürdürülebilir Kalkınma İş Konseyine (WBCSD), İş Dünyası ve Sürdürülebilir Kalkınma Derneği ile 2009'da İklim Değişikliğine Karşı Kopenhag Bildirisi'ne ve İklim Platformu'na katılımının ardından 2010'da İklim Değişikliğine karşı Cancun Bildirisi'ne de imza attığını belirten Karamercan, şunları kaydetti:

''2010 yılında, uluslararası bağımsız denetim kuruluşu PricewaterhouseCoopers (PwC) tarafından güvence çalışması gerçekleştirilmiş olan konsolide enerji tüketim ve karbon emisyonu değerlerimizi, yayınladığımız 2009 Sürdürülebilirlik Raporumuzun içinde kamuoyuyla paylaştık. Bu bağlamda, Türkiye'deki üretim tesislerinin konsolide enerji tüketimini 2009 yılında, bir önceki yıla göre yüzde 9,8 azaltarak, 1 milyon 59 bin 836 megavatsaate (MWh) düşürdük; üretimden kaynaklanan konsolide karbon emisyonunu da bir önceki yıla göre yüzde 9,1 düşüşle, 263 bin 935 tona indirdik. Ayrıca, Türkiye'de bulunan üretim tesislerimizdeki konsolide enerji ve su tüketimini de 2010'dan 2013'e değin yüzde 6 azaltmayı hedefliyoruz.''

Erdal Karamercan, rekabet ortamında üstünlük sağlamak için gerekli olan inovasyonun da, artık sürdürülebilirlik çalışmalarının odağında yer aldığını vurgulayarak, ''Müşterilerimizin beklentilerinin önünde, ancak değerlerine uygun ürünler ve hizmetler üretmek amacıyla kuruluşlarımızın gerçekleştirdikleri proje çalışmaları inovasyonda başarı yolunda güçlü adımlarla ilerlediğimizin somut göstergeleri. Bu çalışmalar sonucu ortaya çıkan projeler, içinde bulunduğumuz pazarlarda inovatif çözümler olarak hayat bulduklarında, büyümemizin itici gücü olacaklar'' diye konuştu.

Önümüzdeki dönemde Türkiye'nin dünyanın önde gelen ekonomilerinden biri olmasını beklediğini ifade eden Karamercan, Eczacıbaşı Topluluğunun da finansal performansında geldiği başarılı konumun yanı sıra, inovasyon ve sürdürülebilir kalkınma çalışmalarının da ivmesiyle, küresel platformda büyümesini arttırarak sürdüreceğini söyledi.

Eczacıbaşı topluluğunun 2010 performansı...

Karamercan, Eczacıbaşı Topluluğunun 2010 yılı performansını ve 2011 yılına dair beklentilerini de değerlendirdi. Yapı Ürünleri Grubu'nun çok markalı, çok üretim merkezli, çok pazarlı bir yapıda büyüme stratejisi doğrultusunda, 2008 yılında Topluluğa katılan Alman Burgbad kuruluşunun borsadaki tüm hisselerini satın alarak, tek hissedar konumuna geldiğini anımsatan Karamercan, Grubun şirket satın almalarının yanı sıra, yeni yatırımlarla da büyümeye devam ettiğini söyledi.

Rusya'nın Serpukhov Bölgesi'ndeki karo seramik fabrikasının yapımının tamamlandığını, deneme üretimi sonrasında, bu yılın ilk çeyreğinde tam üretime geçeceğini bildiren Karamercan, aynı bölgede üretim yapacak olan seramik sağlık gereçleri fabrikasınında da temelinin kısa bir süre önce atıldığını anımsattı.

Markaların Rusya'daki etkinliğini artırmak amacıyla, kendi mağazalarını açarak ülkedeki satış ağlarını da genişlettiklerini anlatan Erdal Karamercan, şunları söyledi:

''Moskova, Kazan, Yekaterinburg ve Serpukhov'daki 4 mağazamız 2010 yılında faaliyete geçti. Yurtiçinde ise 2010'da açılan 7 yeni mağazayla birlikte, toplam mağaza sayımızı 20'ye yükselterek sektörde önemli bir perakende zinciri oluşturduk. Banyo ve seramik alanında dünyanın lider markaları arasında yer almak için, inovasyona yatırım yaparak katma değer yaratmanın kaçınılmaz olduğunu biliyoruz. Çünkü biliyoruz ki, üretmek değil, müşteriyi şaşırtan, mutlu eden çözümler sunmak rekabet avantajı yaratacak ve bizleri global alanda öngördüğümüz konuma taşıyacak. İşte, bu hedef doğrultusunda uzun yıllardır sürdürdüğümüz çalışmaları, kurumsal bir çatı altında yeniden yapılandırıyoruz. Üretim tesislerimizin bulunduğu Bozüyük'te, tüm Ar-Ge ekiplerimizi buluşturacak bir İnovasyon Merkezi kuruyoruz. İnşaatı tamamlanmakta olan merkezimiz, faaliyetlerine nisan ayında başlayacak. VitrA İnovasyon Merkezi'nde, tasarımcıların yaratıcılık sınırlarına yeni ufuklar açacak, tüketicilerin hayal ettiği ürünleri gerçeğe dönüştürmemizi sağlayacak tasarımlar ve teknolojileri geliştireceğiz.''

TÜMÜNÜ GÖSTERSONRAKİ SAYFA HABERİN DEVAMI:   1  |   2  |   3
http://www.yapi.com.tr/haberler/gelecek-yesil-rekabetin-on-plana-ciktigi-bir-dunya-olacak_85725.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!