Hicaz Demiryolu için 62 Yıldır Görüşülüyor
II. Abdülhamit tarafından yaptırılan, ancak I. Dünya Savaşı'ndan sonra büyük ölçüde kullanılamayan Hicaz demiryolu hattının canlandırılması için yapılan görüşmeler 62 yıldır devam ediyor. Ancak Suriye, Ürdün ve Suudi Arabistan arasında yapılan 21 görüşmeden çeşitli nedenlerden dolayı ortak somut karar çıkmadı.

II. Abdülhamit tarafından yaptırılan, ancak I. Dünya Savaşı'ndan sonra büyük ölçüde kullanılamayan Hicaz demiryolu hattının canlandırılması için yapılan görüşmeler 62 yıldır devam ediyor. Ancak Suriye, Ürdün ve Suudi Arabistan arasında yapılan 21 görüşmeden çeşitli nedenlerden dolayı ortak somut karar çıkmadı. Hicaz Demir Yolları Genel Müdürlüğü'ne göre, Hicaz demiryolu hattında ilk sefer 1908 yılında yapıldı. Ancak I. Dünya Savaşı sırasında, savaş şartları ve hattın bir kısmının tahrip olması nedeniyle seferlere ara verildi. I. Dünya Savaşı'nın ardından, 1920 yılında bölgedeki sivil toplum örgütleri halkın talebi üzerine, Hicaz demir yolu hattının canlandırılması için girişimlerde bulundu. 1946 yılında ise, Arap Birliği hattın geçtiği Suriye, Ürdün ve Suudi Arabistan'ı işbirliği yapmaya davet etti. Bu davetle birlikte, 21 görüşme yapıldı, ancak çeşitli nedenlerle hattın canlandırılmasına yönelik fiili çalışmalara başlanamadı. Tarihi hat 3 ülkeden geçiyor Yetkililere göre, tarihi Hicaz demiryolu hattı İstanbul Haydarpaşa Garı'ndan başlayıp, Suriye'nin başkenti Şam üzerinden Beyrut'un Hayfa Limanı'na ulaşılmasını sağlıyor. Yine Beyrut üzerinden devam eden hat, Suudi Arabistan topraklarına kadar ulaşıyor. Suriye ve Lübnan'da tarihi hattın önemli bir kısmı kullanılabilecek durumda bulunurken, Suudi Arabistan'daki kısmın I. Dünya Savaşı sırasında İngiliz Lawrence'ın talebi üzerine tamamen yok edildiği belirtiliyor. II. Abdülhamit'in hac kafilelerinin seyahat güvenliği ve kolaylığını sağlamak
ve ülkeler arasındaki mal transferini
|