
Türkiye’de SERFLOOR zemin döşeme malzemelerindeki en büyük üretici olarak
ürünlerini tüketici ile daha fazla noktada buluşturmak ve bunu bir düzen ve her
noktada aynı kurumsal şekil ile yapmak istiyor. 2008 Yapı Fuarı'na katılacak olan SERFLOOR'un Satış ve Pazarlama Direktörü Ahmet UNUSTASI,
fuar için İndergi'ye verdiği röportajda "Corner sistemimiz, müşterisine farklı
ürün gruplarını birarada sunmak isteyen ve markanın gücünü arkasına almak
isteyen
noktalar için tek çözüm oldu" diyor.
Röportaj şöyle:
Ahmet Bey önce sizi
tanıyabilir miyiz?
1986
İzmir Dokuz Eylül Üniversitesi İnşaat Mühendisliği mezunuyum. İş hayatımda 1987
– 2007 yılları arasında önce demirçelik sektöründe Nasa Çelik Hasır’da, satış
bölümünde, İntermart (Duşakabin) Bölge Müdürlüğü ve Fabrika Müdürlüğü, Sabancı
Grubu Pilsa Bölge Müdürlüğü ve Goodyear Lastikleri Satış Müdürlüğü görevlerinde
çalıştım. 2007 mart ayından beri SERFLOOR ‘un Türkiye Satış ve Pazarlama
organizasyonu görevini yürütmekteyim.
SERFLOOR’un hedefleri
nelerdir?
SERFLOOR
üretmiş olduğu markalarını sadece SERFLOOR mağazaları ve CORNER mağazalarında
tüketici ile buluşturacaktır. Bugün sayısı Türkiye genelinde 400 olan noktamızın
sayısını 2009 sonuna kadar toplam 1000 adede çıkarmaktır.
Ayrıca
SERFLOOR markamızı hem yurtiçinde hemde yurtdışında aynı CORNER sistemi ile
yaygın bir dağıtım ağı ile geliştirmektir.
Bu sistemin
içersine hangi firmaları dahil etme hedefiniz
var?
Corner
sistemi içersinde özellikle farklı ürün gruplarını müşterilerine sunan ve inşaat
malzemesi satıcıları, nalburiye firmaları, yapı marketler, projelerde hizmet
veren mimarlık firmaları ve zemin sektöründe çalışan firmalardır.
Bu firmaların
sağlaması gereken şartlar nelerdir ve seçimi hangi kriterlere göre
olmaktadır?
Firmalarımızda aradığımız özellikler markamızı en iyi şekilde temsil
edecek olması, mutlaka müşterisine farklı ürün gruplarında satış yapıyor olması
dolaysı ile bunun için bir teşhir alanının olması, bu konu ile ilgili bir
perakende satış elemanının olması, ileriki dönemlerde de montaj için çalışan
ekibinin olmasıdır.
Bunun
yanında bizlerde özellikle seçim yaparken firmanın yakınında başka bir satış
noktası olup olmadığına ve pazarda birbirlerinin karlılıklarını düşürecek
şekilde aynı müşterilere hitap edip etmediklerine bakıyoruz. Ayrıca bu sistemde
çalışacak firmanın da hem satış ekibini hemde ustalarını ürünlerimiz ve montaj
konusunda sürekli olarak eğitmekteyiz.
CORNER mağaza
olmanın sağladığı avantajlar nelerdir ?
CORNER
mağazaların sağladığı avantajlar, öncelikle tüketicinin SERFLOOR ürünlerinin o
noktada da satıldığını ve teşhir edildiğini görmesi bakımından yapılan tabela ve teşhir standı çalışması
dolayısı ile bir marka gücünün altına girmesidir. İlave olarak stok yükü
taşımamaları ürünlerini düzenli sevkiyatlar halinde almaları, usta ve montaj
eğitimi ile usta desteği verilmesi, SERFLOOR resmi web sitesinde yer almaları ve
genel yapılan kampanyalar ile anlaşmalar dahil olmaları sayılabilir.
En önemli
avantajımız ise bizim ürünlerimizden sağladığı perakende karlılığı ile firmanın
giderlerine çok olumlu katkıda bulunması diğer işlerinin de kendilerine kar
kalmasıdır.
CORNER Mağaza
olma kriterleri uygun olduğunda nasıl bir süreç
işliyor?
Önce
bölge sorumluları firmayı ziyaret ederek bilgilerini alıyorlar ve bulundukları
bölgede pazarı başka bir satış noktasına yakınlığı açısından kontrol ediyorlar
daha sonra firma bilgileri alınarak merkezde incelenmesi ardından, tabela ve
stand çalışması 15 gün içersinde tamamlanıyor ve perakende satış başlıyor, bu
arada ihtiyaç olanoktalarda eğitim de İstanbul merkezimizde devam
ediyor.
CORNER olmak
isteyen firmalar size hangi yollarla
ulaşıyorlar?
Bu konuda
doğal olarak en yaygın kulladığımız yol web sitemiz buraya yapılan
başvuruları hemen cevaplıyor, ilgili bölgeye iletiyor ve ziyaretlerini
yapıyoruz.
Bizim
sitemize gelen bir başvuru da sorduğumuz soruya verilen cevap geldiğimiz noktayı
ve tüketicinin gözündeki yerimizi bize daha iyi anlattı, başvuru da sorduğumuz
soru bu işi ve firmamazı tercih etme nedeni idi.
İzmir’den başvruru yapan firmamızın verdiği cevap ; “Düzenli ve geleceği
görebilir oluşu,global olarakta çalışma avantajı sağlaması “ diyerek bir ümle
ile başvurusunu bitirmekteydi.
"Miras
gayrimenkul edinmek değil ulusal bir isme ortak olabilmektir"
Biz de bu
şekilde ulusal bir marka olarak tüketicinin bu güvenine layık olmak için hem
hizmet hemde ürün kalitemizi, çeşitliliğimizi hergün geliştirmeye
çalışıyoruz.
|