br >
Belediyeler, şehrin güzelleşmesinden sorumlu
Şehircilik anlamında belediyelere epey iş düştüğünü söyleyen Uzunyol,
binaların boyası konusunda yurtdışındaki aşırı hassasiyete değiniyor. Boyasız
evlere ruhsat verilmediğini söyleyen Marshall Genel Müdürü, Boya Sanayicileri
Derneği olarak 2010 İstanbul Avrupa Başkenti kapsamında İstanbul Büyükşehir
Belediyesi'ne havalimanından köprünün Asya ayağına kadar tüm ana yollardaki
tarihî binaların boya ihtiyaçlarını karşılamak istediklerini teklif olarak
götürdüklerini söylüyor. Ancak teklife belediyenin yaklaşımı iskele ve usta da
gerekli olunca proje askıda kalmış.
Rakibin payına değil, pazarın büyümesine odaklanalım
"Bizim rekabetimiz diğer boya firmalarıyla değil, camcılar, fayansçılar,
seramikçiler ve halıcılarla. Eğer bu ürünlerin yerine boyayı koyabilirsek pazarı
büyütebiliriz. Bu sebeple seramiğinin renginden sıkılanlara bunu boyayarak
farklılaştıracak ürünler üretmeliyiz. Camcılarla da çalışmalar yapıyor ve camı
boyayarak bu boyadan nasıl enerji üretebiliriz konusunu bulmaya çalışıyoruz. Bu
bilhassa boydan boya cam olan yapılarda, özellikle havaalanlarında işe yarayacak
bir teknoloji. Isı tutan boyaları ise daha şimdiden ürettik. Bütün bunlar
enerjiyi doğru kullanma ve çevreyi koruma adına yaptığımız çalışmalar. Hepimizin
bunca yıldır göz ardı ettiği zemini boyama işini de çevreyi koruma amaçlı olarak
gündeme getiriyoruz. İstinye Park ve Carrefour'un zemini şu anda bu boyayla
boyalı. Yere damlayan motor yağlarını engellediğinden çevreyi tam anlamıyla
koruyor.
Tokyo'da yollar beyaza boyanıyor ve güneş ısısı engellenerek gün boyu güneşi
çeken afsaltın zararlı etkisi gece boyunca engellenmeye çalışılıyor. Hedefimiz
çevreci şehirler için çevreci boyalar üretmek." diyen Uzunyol'a ben de bu
ürünleri kullanacak çevreci toplumlar temennisinde bulunuyorum.
Hanımlar rengi seçiyor, beyler satın alıyor
Yenilikçi bir kişiliğe sahip Marshall Genel Müdürü M. Feridun Uzunyol,
"Türkiye'de 4 kişilik bir ailenin yıllık boya tüketimi 41 dolar. Biz bu rakamı
nasıl yukarıya çekebileceğimiz konusunda epey düşündük ve ailelerin kendi
evlerini boyayabileceği ürün ve malzemeleri ürettik." diyor. Önceleri evin
boyasını beyler seçip, boyacı ustalarıyla işbirliği halinde sonuca ulaştırırken,
son dönemde yapılan araştırmalar göstermiş ki, evin boyanmasına ve rengine evin
hanımı karar verirken, boyanın satın alımında beyler etkin oluyor. Evin hanımına
en uygun seçeneği sunmak ve daha fazla inisiyatif kullanmasını sağlayacak bir
uygulamayla KEY-Kendi Evini Yarat projesini başlatan Marshall, evin hanımına
boya markası konusunda daha fazla söz hakkı verilmesini sağladıklarını
düşünüyor.
|