Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
 
BÖLÜM SPONSORU Egepen Egepen
İLİŞKİLİ HABERLER

3. Köprünün Yarattığı Doğa...

'Kamulaştırma Yeni İmar Rantlarına...

3. Köprü'de Son 9 Metre

Birleşmeye Son 150 Metre

3. Köprüde Bir Erteleme Daha

247 Metre Kaldı

3. Boğaz Köprüsü'nde Sona Yaklaşılıyor

Bakan'dan Üçüncü Köprü Açıklaması

Köprüye Rapor Havalimanına Kule

3. Köprünün Açılış Tarihi Belli Oldu

3'üncü Köprü Eyleminde Yola...

En Ağır Tabliye de Yerleştirildi

Foto: İHA

3'üncü Köprünün Yüzde 70'i Tamamlandı

Çökme Tehlikesi Olan Köprüde...

KOS 3. Köprü'ye Mahkeme Kararını...

'Bağlantı Yolları Değil, 3....

3. Köprü ile İlgili Önemli Açıklama

3. Köprünün Bağlantı Yollarına...

Köprü Yapılmayınca Sandığa Gitmediler

"Şu An Bir Cinayet Mahalinde...

3. Köprüde 3 Firma İflas Erteleme İstedi

3. Köprüde Son Durum

3. Köprünün Asya Yakası Kısmına...

3. Köprüde İki Yaka Kavuştu

3. Köprü'de 'İlk Kaynak' Töreni

3. Köprü Güzergahındaki Ormanlara...

3. Köprü Bağlantı Yolları...

3. Köprü Bağlantı Yolları...

3. Köprünün Halatları Hazır

3. Köprü Yolu için Acele Kamulaştırma...

3. Köprüde 450 Tonluk Operasyon

3. Köprünün Betonarme İşlemi Bitti

3. Köprüye 10 Metre Kaldı!

3. Köprü Yolunda Bir İlk

‘3. Köprü İçme Suyunu Kirletebilir’

İşte 3. Köprünün Açılış Tarihi

3. Havalimanı ve 3. Köprü...

3. Köprü ve Bağlantı Yolları...

İşte 3. Köprüde Son Durum

3. Köprünün Son Görüntüleri!

3. Köprü Yuvasız Bıraktı

"3. Köprü İnşaatını Durdurun"

3. Köprü İnşaatında Ölen İşçiler...

3. Köprü için 2.5 Milyon Metreküp...

3. Köprünün ÇED’i Yok, Ama İnşaatı Var

3. Köprüde Askı Halatlar Monte Ediliyor

Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nde eğik askı halatlarının montajı sürüyor. Betonarme kuleler deniz seviyesinden 304,5 metreye kadar yükseldi.

yapi.com.tr/AA
3. Köprüde Askı Halatlar Monte Ediliyor

Tamamlandığında dünyanın en geniş asma köprüsü olacak Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nde inşaat çalışmaları 24 saat devam ederken, eğik askı halatlarının montajı ve ana kablo optimizasyon çalışmaları sürüyor.

Alınan bilgiye göre, her iki yakada yükselen betonarme kuleler deniz seviyesinden 304,5 metre yüksekliğe kadar ilerledi. İki yaka arasında mühendis ve işçilerin çalışacağı "kedi yolu" olarak da adlandırılan geçici yürüyüş yolu ve ana kablo yapımında kullanılacak iskele ve ankraj elemanlarının kurulumu ise devam ediyor.

Kedi yolu ve ana kablonun yapımında kullanılacak kılavuz halatın çekimi ise tamamlandı. Toplam 59 dev tabliyeden oluşacak köprü zemini için Avrupa yakasında 4 ve Asya yakasında 3 olmak üzere toplam 7 çelik tabliye segmenti yerleştirildi.

Tuzla ve Yalova'daki tesislerde yerli olarak imal edilen çelik tabliyelerde kaynaklı birleşim işlemleri de devam ediyor. Kule ve dağıtım semerlerinin döküm işleri İtalya'daki ilgili tesiste bitirilirken, tamamlayıcı işlemlerle test ve muayene prosedürleri devam ediyor.

Ana kablo imalatları tamamlandı

Çelik tabliyelerin konulması işlemiyle birlikte köprüyü taşıyacak iki sistemden biri olan eğik askı halatlarının da montaj işlemine başlandı. Toplam ağırlığı 8.787 ton olan 176 adet eğik askı halatlarının uzunlukları 154 ile 597 metre arasında değişiyor. Köprünün yapımında kullanılacak 13 bin tonluk ana kabloya ait malzemelerin imalatı ise Güney Kore'de alanında uzmanlaşmış bir fabrikada yaklaşık bir senede tamamlandı. Kablolar Avrupa yakası şantiyesindeki geçici depolama alanına yerleştirildi. Ana kablo yapımında kullanılacak olan vinç ve makara sisteminin kurulumuysa devam ediyor.

Raylı taşımacılık yapılan en uzun asma köprü olacak

Bu yıl 29 ekimde devreye alınacağı belirtilen 3. köprüdeki çalışmalar yurt içi ve yurt dışındaki mimar ve mühendisler tarafından da ilgiyle takip ediliyor. İlklerin köprüsü olacak Yavuz Sultan Selim Köprüsü, 59 metrelik genişliğiyle dünyanın en geniş, bin 408 metrelik ana açıklığıyla da üzerinde raylı sistem bulunan dünyanın en uzun asma köprüsü olacak. Köprünün bir başka ilki ise 322 metreyi aşan yüksekliğiyle dünyanın en yüksek kuleye sahip asma köprüsü olması. Köprü 8 şerit araç yolu ve 2 hat demiryoluyla İstanbul'un trafik yükünü hafifletecek. Köprü üzerindeki raylı sistem, Edirne'den İzmit'e kadar yolcu taşıyacak. Marmaray ve İstanbul Metrosu ile entegre edilecek raylı sistemle Atatürk Havalimanı, Sabiha Gökçen Havalimanı ve yeni yapılacak 3. Havalimanı da birbirine bağlanacak.

Tasarım Virlogeux tarafından yapıldı

Kuzey Marmara Otoyolu ve 3. Boğaz Köprüsü, "Yap, işlet, devret" modeliyle gerçekleştiriliyor. 4,5 milyar TL yatırım bedeline sahip projenin yapım dahil işletmesi, 10 yıl 2 ay 20 günlük süre ile IC İçtaş-Astaldi JV tarafından yapılacak ve bu sürenin sonunda Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı'na devredilecek. Kuzey Marmara Otoyolu Projesi kapsamında İstanbul Boğazı üzerinde yapılacak 3. köprünün konsept tasarımı yapı mühendisi "Fransız köprü üstadı" olarak nitelendirilen Michel Virlogeux ile İsviçreli T-Engineering firması tarafından ortak geliştirildi.

http://www.yapi.com.tr/haberler/3-koprude-aski-halatlar-monte-ediliyor_131167.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

REKLAM VERİN

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!