BR> Krizlerde hızlı büyüdük
Esas büyümesini Türkiye tarihinin en derin krizleri arasında yer alan 2001
yılında gerçekleştiren Kurtoğlu Alüminyum, kriz döneminde
karından feragat ederek global alıcıları kendine bağlamayı başarır. Bu dönemdeki
açılımları için, "Alüminyum profil konusunda ileri seviyede olan Batı Avrupa
şirketlerini ziyaret ettik. 1.5 yıl bıkmadan araştırmalar yaptık" ifadesini
kullanan Kurtoğlu Alüminyum'un Genel Müdürü Engin Muzaffer Öztel, 2006 yılında
yeni makinelerin devreye girmesiyle kapasiteyi bin tona taşıdıklarını
anlatıyor.
Çorlu'daki 38 bin metrekarede kurulu üretim merkezinde dünya devlerine profil
üreten firma,finansal krize rağmen geçen yıl da yatırımını sürdürdü. Kurtoğlu,
2008'de yaptığı 3 milyon dolarlık yeni yatırımla yıllık 22-23 bin ton olan
üretim kapasitesini 36 bin tona yükseltti. Kurtoğlu Alüminyum, bugün aylık 2 bin
ton toz kapasiteli statik toz boya, bin ton eloksal boya, 3 bin tonluk ahşap
renklendirme yapabilen 6 ayrı ekstrüzyon hattına sahip. 3 yıl önce doğalgazdan
elektrik üreten kendi santrallarını da kurduklarını ifade eden Öztel, "Kimyasal
boyamada kaliteli elektrik çok önemli. Düşük voltajlı elektrik bizim üretimimizi
sekteye uğrattığı için bu yatırıma karar verdik. Bu da alüminyum sektöründe bir
ilk" diyor. 2001 krizi de dahil her dönemde sağlıklı satış yaptıklarının altını
çizen Öztel, en fazla da kriz dönemlerinde büyüdüklerine dikkat çekiyor.
Yurtdışındaki müşterilerine yüzde 5 indirim imkanı sağladıklarını, bu sayede çok
fazla müşteri kazandıklarını anlatan Öztel, "Burada ilk başarımızı
Bulgaristan'da elde ettik. Krizden önce 100-150 ton ürün sattığımız
Bulgaristan'a krizde 500 ton ürün sattık. Son 6 yıldır Bulgaristan'ın ihtiyacı
olan alüminyum profilin yüzde 35'ini Kurtoğlu yapıyor" diye
konuşuyor. Yunan pazarına gümrük savaşıyla
girdi
Dünya genelinde 26 ülkeye ihracat yapan firmanın başlıca ihracat pazarları
ise Batı Avrupa, Hollanda, Belçika, Almanya, Yunanistan, Bulgaristan, Romanya,
Moldovya ve Ukrayna. Kurtoğlu asıl başarısını ise dünyanın en büyük 3. alüminyum
profil üreticisi konumunda bulunan Yunanistan'a yüklü miktarlarda mal satarak
gösterdi. Öyle ki, pazarı Kurtoğlu'na kaptıran Yunanlılar, firmanın ürünlerine
yanlış ihbar ve karalamalarla, gümrüklerde ürünlere el koydurmaya kadar gitti.
Muzaffer Öztel'in verdiği bilgiye göre Yunanistan, gemicilik ve alüminyum
profilde öncü bir ülke. Ancak Kurtoğlu bu pazara girdikten sonra çoğu firma
fiyatlarını düşürmek zorunda kalmış.
Yeni pazarlar bulmak adına araştırmalarına ara vermeyen firma, İran, Libya,
Irak, Türk Cumhuriyetleri ve Rusya pazarlarına yoğunlaşmış durumda. Özellikle
Afrika pazarını yakından takip ettiklerini anlatan Öztel, şöyle konuşuyor:
"Afrika her alanda olduğu gibi bizim sektörümüzde de bakir ve büyük bir pazar.
Biz bu krizde var olanı elimizde tutmak istiyoruz. Ayrıca soğuk bir ülke olduğu
için ısı yalıtımına önem veren Rusya pazarı da bizim için önemli bir potansiyel
barındırıyor. Rusya'ya alüminyum profil ihracatımızı önümüzdeki dönemde
artırmayı hedefliyoruz."
|