Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
BÖLÜM SPONSORU

Batan Şirketi Alarak, Alüminyum Diyarı Yunanistan'a Rakip Oldu

Bakır üretimi yapan Kurtoğlu şirketini batmak üzereyken 1998 yılında satın alan ve alüminyum profil üretimine başlayan Engin Muzaffer Öztel ile Fazlı Saral, 2001 krizinden bu yana şirketi 17 kat büyüttü. Kurtoğlu, ihracatta yaptığı atakla da alüminyum üretiminde dünyada 3. sırada yer alan Yunanistan'a kök söktürmeye başladı.

Referans Gazetesi
Batan Şirketi Alarak, Alüminyum Diyarı Yunanistan'a Rakip Oldu

BR> 
Nasıl hızlı balık oldu?

- Kriz dönemlerinde yatırımlara devam etti.
- Müşterilerinin talebine her dönemde yanıt verdi.
- Her pazara özgü farklı ürün üretti.
- Hızlı esnek ve rekabetçi üretim modelini benimsedi.
- Finansal kriz döneminde de istihdamı korudu.
 
Türkiye sektörde AB üçüncüsü

Demir-çelik sanayisi ve demir dışı metaller sanayisi olarak iki başlık altında incelenen metal sanayi, Türkiye ihracat pazarında önemli bir yere sahip. 60 binden fazla kişiye istihdam sağlayan demir-çelik sektörü, istikrarlı büyüme çizgisiyle otomotiv ve tekstil sektöründen sonra 3. büyük sektör haline geldi. Türkiye 2006 yılında 23.3 milyon ton ile küresel demir-çelik üretiminin yüzde 1.9'unu gerçekleştirdi. Türkiye bu üretim seviyesinde dünya üretiminde 11., AB'de 3. sıraya yükselme başarısını da gösterdi. Başta alüminyum ve bakır olmak üzere demir ve demir dışı metaller ihracatı da 2008 yılında bir önceki yıla göre yüzde 1.92 artarak 1.4 milyon tona yükseldi. 2008 yılında Türkiye 5.9 milyar dolarlık demir ve demir dışı metal ihracatı gerçekleştirdi. Demir ve demir dışı metaller sektörünün lokomotif ürünü ise alüminyum. 2008 yılında 1.82 milyar dolarla en fazla ihraç edilen ürün olan alüminyumu, 1.2 milyar dolarla bakır mamulleri, 1.02 milyar dolarla da diğer metal mamulleri izledi. Metal ve metal ürünleri sektörü modern teknolojiyle çalışan tesisleri, yetişmiş insan gücü, kalite sertifikasyonuna sahip tesis sayısının yaygınlığı, ihracattaki gelişmiş know-how'u ve gelişmiş bilgi teknolojisiyle güçlü bir görünüm çiziyor. Metal ve metal ürünleri sektörünün en büyük sıkıntısı ise artan maliyetler ve bu artışın fiyatlara yansıması. Çok fazla piyasa oyuncusu ve fiyat rekabetinin yaşandığı sektörde yüksek işletme sermayesi gereksinimi de firmaları zorluyor. Pazar dağılımının otomotiv yoğunluklu olması, yurtiçi hammadde üretiminin yetersizliği, Ar-Ge faaliyetlerinin az oluşu da sektörün zayıf olduğu yönler.

TÜMÜNÜ GÖSTER HABERİN DEVAMI:   1  |   2  |   3
http://www.yapi.com.tr/haberler/batan-sirketi-alarak-aluminyum-diyari-yunanistana-rakip-oldu_68737.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!