Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
 
BÖLÜM SPONSORU Egepen Egepen

En Büyük Otoyol Projesinin Gebze-Orhangazi-Bursa Kısmı 3,5 Yılda Tamamlanacak

İstanbul-İzmir arasını 3,5 saate indirecek Türkiye'nin en büyük otoyol projesi olan Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu Projesi'nde, Gebze-Orhangazi-Bursa kısmının 3,5 yılda tamamlanmasının öngörüldüğü bildirildi.

yapi.com.tr / AA
En Büyük Otoyol Projesinin Gebze-Orhangazi-Bursa Kısmı 3,5 Yılda Tamamlanacak Fotoğraflar: Metin Aktaş (AA)

p>Projenin yüklenicileri Göçay, Yüksel, Nurol, Özaltın, Makyol ve İtalyan Astaldi firmalarının bir araya gelerek oluşturduğu OTOYOL A.Ş'nin Yapımdan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Cemalettin Kocamanoğlu ile Asma Köprü ve Güney Yaklaşım Viyadüğü'nden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Nebil Öztürk, yapımına başlanan Samanlı Dağı Tüneli geçişi ve İzmit Körfez Geçişi Asma Köprüsü inşaatındaki çalışmaları basın mensuplarına tanıttı.
    
Kocamanoğlu, gezi sırasında yaptığı açıklamada, otoyolun toplam uzunluğunun 451 kilometre olacağını ve projenin en önemli ayağını Gebze-Orhangazi arasındaki 43 kilometrelik kısmın oluşturduğunu söyledi. İnşaat çalışmalarına öz kaynaklarıyla başladıklarını belirten Kocamanoğlu, şu bilgileri verdi:

NebilNebil Öztürk (solda) ve Cemalettin Kocamanoğlu''Bir asma köprü ile peşine yapılacak güney yaklaşım viyadüğü ve Samanlı Dağı Tüneli ile Gebze-Orhangazi arasındaki çalışmalar projenin en önemli aşamalarıdır. Hem bunların önemi ve süreleri düşünüldüğünde, hem de Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından yapılan kamulaştırmanın bu tarafta yoğunlaşmasından dolayı bu bölgedeki çalışmalarımıza ayrı bir önem veriyoruz. Çalışmalarımıza konsorsiyumu oluşturan 6 firmanın öz kaynaklarıyla başladık. Hedefimiz Gebze-Orhangazi öncelikli, Bursa'ya kadar olan kesimi 3,5 yılda tamamlayıp hizmete açmak.''

Kocamanoğlu, projenin İzmir'e kadar olan kısmını da sözleşmede geçen süreden daha önce tamamlamak olduğunu ifade ederek, ''Bu hedef doğrultusunda ilerliyoruz. Yatırımın toplamı bindirmeleriyle birlikte 9,5 milyar dolardır. Bunun finansmanını peyderpey kredi olarak yurt dışından getireceğiz. Kredi çalışmalarını tamamladık ve anlaşmaları idareye sunduk. Sonuçlanmasını bekliyoruz'' dedi.
    
Güzergah konusunda yaşanan tartışmalara da değinen Kocamanoğlu, ''Proje ihale edilirken zaten otoyolun nereden geçeceği, hangi güzergahı kullanacağı belliydi. Ancak değişmesi gereken kısımlar olduğunda bu değişiklikleri yine idareye sunuyoruz. Olası güzergah değişikliklerine hazırlıklarımız var ve RAMSAR (Sulak Alanların Korunmasına Yönelik Yapılan Sözleşme) kapsamında olduğundan dolayı Ulubat Gölü'nün güney geçişi iptal olurken, kuzeyden geçiş alternatifleri arasında duruluyor'' diye konuştu.

TÜMÜNÜ GÖSTERSONRAKİ SAYFA HABERİN DEVAMI:   1  |   2
http://www.yapi.com.tr/haberler/en-buyuk-otoyol-projesinin-gebze-orhangazi-bursa-kismi-3-5-yilda-tamamlanacak_100041.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

REKLAM VERİN

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!