BR> Yrd. Doç. Dr. Pınar Özden’in
moderatörlüğünde gerçekleşen ve Haydarpaşa’nın nasıl planlanması
gerektiğinin tartışıldığı ikinci oturumda, Prof. Dr.
Cengiz Giritlioğlu (İTÜ), İBB Şehir Planlama Müdürü Uğur İnan, Kadıköy
Belediyesi İmar ve Şehircilik Müdürü Erol Özyurt, Prof. Dr. Nuran Zeren Gülersoy
(İTÜ), ŞPO İstanbul Şube Eski Başkanı Ahmet Turgut, ŞPO İstanbul Şube Başkanı
Erhan Demirdizen konuyla ilgili görüşlerini aktardılar.

Haydarpaşa
Projesini, İstanbul Metropoliten Planlama Merkezindeki (İMP)
plan çalışmaları sırasında inceleyen Giritlioğlu, kruvaziyer
liman projesine, İstanbul’un siluetinin olumsuz yönde etkileneceği nedeniyle
karşı çıktığını ifade etti. Dönüşüm planlarının katılımcı ve uzun soluklu olması
gereğini yineledi.
Haydarpaşa Koruma Planı
taslağı açıklandı

Şimdiye dek ilgililerle
paylaşılmadığı için eleştirilen Haydarpaşa koruma imar planı taslağını
sunan İnan, planın ilk kez 2005 yılında
Şehir Planlama Müdürlüğünün gündemine geldiğini belirterek,
bugüne kadar gelinen süreçte 2 arama konferansı ve 28 danışma kurulu
toplantısı düzenleyerek konula ilgili kurumların fikrinin alındığını
aktardı. Kurum olarak, 1/5000’lik KANİP’in ardından yapılacak
olan 1/1000’lik KAUİP’e, ancak bir kentsel tasarım çalışmasının
ardından geçilmesini doğru bulduklarını vurguladı. İnan’ın açıkladığı taslak
planda kruvaziyer liman yerine “mega yatların” gelebileceği bir
yolcu limanı öngörülüyor. Kadıköy ve Üsküdar meydanlarını birbirine bağlayan
“cadde tramvayı”, ortalama 5 metrelik bir yeşil
bandın ortasından geçiriliyor. Yeni yapılar siluette, Selimiye Kışlası
ve Tıbbiye’nin kotunu geçmeyecek şekilde 15 metre (5 kat) ile
sınırlandırılıyor. Liman arkası için turizm ve ticaret alanı,
Gar binası için kültür ve konaklama işlevleri getiriliyor.
|