Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.

İmamoğlu'ndan Kanal İstanbul Açıklaması

İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Ekrem İmamoğlu, Kanal İstanbul tartışmasına ilişkin düzenlediği basın toplantısına, toplantının siyasi bir amacı olmadığını belirterek başladı.

yapi.com.tr
İmamoğlu'ndan Kanal İstanbul Açıklaması

Ekrem İmamoğlu'nun Kanal İstanbul projesine itiraz ettiği 15 madde şöyle:

1- Terkos Gölü ve Sazlıdere Barajı yok olacak
2- Deprem riskini tetikleyecek
3- İstanbul'un doğası katledilecek
4- Tarih talan edilecek
5- 100 milyar liralık yeni vergi yükü gelecek
6- İBB'nin sırtına 23 milyar lira ek maliyet
7- Gelir rüyası görmek demek
8- Trafikte iki kat perişanlık
9- 50 yıllık hafriyat
10- 1,2 milyon yeni nüfus
11- 8 milyonu adaya hapsetmek
12- Montrö rüyası görmek demek
13- Balıkçılık yok olacak
14- Maneviyat yok olacak
15- Bu milleti sevmemek demek

"Kanal İstanbul bir ihanet projesi değil, bir cinayet projesidir. 82 milyonun güvenliğine yönelik bir felaket projesidir. Kimlere ne söz verilmiş olursa olsun derhal vazgeçilmelidir. 15 tehdidi, 15 madde olarak anlatmaya çalışacağım. 

 
HaberTürk'te yer alan habere göre; İmamoğlu konuşmasına şöyle devam etti;

"Susuzluğa Mahkumiyet Demek"
Kanal İstanbul demek susuzluğa mahkumiyet demektir. Öncelikle projedeki kanal 45 km uzunluğunda en dar yerinde 275 metre genişliğinde bir kanal. 8 bin 500 yıldır var olan İstanbul yeraltı ve yerüstü su kaynaklarını kaybedecek. Sadece bu madde bile bu projenin rafa kaldırılmasını emrediyor. Akıllı, mantıklı, gerçeklerden uzaklaşmamış hiçbir siyasetçi, dünya susuzluğu konuşurken bunu destekleyemez. Kendi ülkesine, kendi şehrine, kendi insanına bu ihaneti düşünemez. 

DSİ ve İSKİ raporları tek tek anlatıyor. Terkos Gölü'ne karışacak tuzlu su ile sıfatını yitirecektir. Terkos havzası İstanbul ve çevresi için çok önemli bir depolama alanıdır. Avrupa yakasındaki en büyük su deposudur. Kanal İstanbul inşa edilirse bu çok değerli su kaynağı yok olacak. Sazlıdere Barajı da devre dışı kalacak. Bir milli yatırım olarak değeri 2 milyar liranın üzerine olan Sazlıdere Barajı'ndan bahsediyorum. Atatürk Havalimanı gibi tümüyle işlevsiz kalacak. Terkos Gölü'nün doğusundaki 20 kilometrelik su toplama havzası da devre dışı kalıyor. 15 yıl sonra 7,5 milyon insanın su ihtiyacını karşılayacak. Kanal İstanbul inşa edilecek bu sistem devre dışı kalacak. Yerüstü su kaynaklarımız değil, yeraltı su kaynaklarımız da yok olacak. Bunu söyleyen bilim insanları, su uzmanları.

"Depremi Tetiklemek Demek"
Kanal İstanbul demek depremi tetiklemek demek. İhanetin ötesinde, cinayet. İstanbul var oldukça devam edecek bir sorundur deprem. Binlerce yıldır var, var olacak. Tarihsel dönem ve 120 yıllık verilere göre, kanal boyunca yapılacak yapılaşma İstanbullular için büyük bir risk taşıyor. Zemin yapısı ne yazık ki heyelanlara çok müsait. 11 km'den Kuzey Anadolu, 30 km'den Çınarcık fay hattı geçiyor. İnşaat ile ortaya çıkacak yüklemelerin depremleri davet edeceği, depremlerin şiddetini artıracağı söyleniyor. Avcılarda konteynır limanı yapılacak. Olası büyük İstanbul depreminin 6 metre yüksekliğinde dalgalar yaratacağı konusunda simülasyonlar var. Tsunami ile o liman sular altında kalacak. 

"Çevre Katliamı Yaşanacak"
İstanbul doğasını sonsuza kadar katletmek demek. Yine beton, yine rant, yine çevre katliamı. ÇED raporunu açıklayanlar yapılaşmadan bahsetmiyor. Bu yapıların ne tür çevresel felaketlere yol açacağı ÇED raporu cevap vermiyor. Yapılaşma kısa zamanda sıcaklık, nem, rüzgar rejimini değiştirecek. İstanbul'un batısındaki bu duvar, İstanbul'u ısı adasına çevirecek. Çevre düzeni planı kapsamında, büyüklük, büyümenin yönetimine dikkat etmek zorundasınız. İstanbul'da her arazi kullanımı kentin ekolojik yapısına katkı vermelidir. 'İhanet ettik' diyenler dikkat etmedikleri için İstanbul'un başı dertte. 23 milyon metrekare orman alanı, 45 kilometre uzunluğunda 136 milyon metrekarelik tarım alanı sonsuza kadar ortadan kaldırılacak.

"Tarih Yok Edilecek"
Kanal İstanbul demek, İstanbul'un tarihini talan etmek demektir. Boğaz'ın tarihi yapısının korunması gerekçe olarak anlatılıyor. Binlerce yıldır geçiş yapılan boğazda birkaç kazayı referans gösterip, bunu gerekçe gösterip kanalın bitmesiyle Boğaziçi trafiği azalacakmış. O da boğazdaki tarihi yapıyı koruyacakmış. ÇED raporunda boğaz trafiğinde yıllara göre artış yok. Son 10 yılda yüzde 22 azalış var. 17 milyon metrekare sit alanı etkilenmektedir. Nice tarihi kalıntılar, antik hazineler bu proje tarafından yok edilecek. 

"110 Milyar Lira Ek Yük Bindirilecek"
Kanal İstanbul demek, 82 milyonun sırtına 110 milyar lira yük bindirmektedir. DSİ, "Kanaldaki taşınmazların bulunduğu rezerv alan imara açılırsa, DSİ olarak, 1450 kamulaştırmasız el atma davasıyla karşı karşıyız. Bu DSİ tarafından karşılanamaz. Özel şahıslara ait kamulaştırma bedelleri milletin sırtına bindirilecek. Arsa manipülasyonları da ayrı boyut. Ülkenin yarısı yoksulluk sınırı altındayken, işsizlik artarken 420 kişilik memur alımı için 25 bin kişi başvurmuşken kimi kandırıyorsunuz? Bakanlığa göre 75 milyar lira, Büyükşehir Belediyesi'ne 35 milyar lira maliyet. Bedeli ödenemeyecek, geri getirilemeyecek felaketler başlayacak.

"Trafik Artacak, İstanbullunun Hayatı Kısalacak"
Bu proje gelir rüyası görmek demek. Devlet kamu yönetimi, bilimin neresinde kaldığı noktadayız. 'Panama, Suveyş kanalları yapıldı. Türkiye'nin kazanmasını istemiyorsunuz' diyorlar. Panama Kanalı gemilerin yolunu 13 bin kilometre, Suveyş Kanalı Afrika kıtasını dolanmamayı sağlıyor. 6 bin kilometre yolu kısaltıyor. Ya Kanal İstanbul, yoldan tasarruf söz konusu değil ki... Akıntı nedeniyle Marmara'dan Karadeniz'e giriş 3-4 saat sürecek. Hangi akıllı kaptan buna evet diyecek?

Montrö üzerinden uydurulmaya çalışılan konuya ayrıca değineceğim. Trafikte iki kat perişan etmek demek. Gemilerin yolunu kısaltmıyor, İstanbullunun hayatını kısaltıyor. Ana ulaşım ve lojistik planlarında Kanal İstanbul yer almıyor. Planlarda yer almadığı için İstanbul ulaşımına etkisini kestirmek mümkün bile değil. 3. köprü yolundan, TEM'den, viyadükler... Bunu hayal bile etmek istemiyorum. Kanal çerçevesindeki konut alanları, ulaşım hatları yeni ulaşım taleplerinin doğması demektir. Yeni bağlantı köprülerine ihtiyaç duyulacak. Problemlerim boyutu belirsiz.

Proje ile Mahmutbey-Esenyurt gibi metro hatlarını da derinden etkiliyor. Biz metro getirmemiz gerekirken, bu iki metro hattını inşa etmek varken, trafikte milyonlara niye zulmü reva görüyorsunuz? DHMİ raporları da diyor bunu. DHMİ'nin 15 Mart 2018 tarihli dosyasıyla ilgili bakanlığa yazdığı yazıda, "Bu proje ile İstanbul havalimanın uçuşa açılması imkansız olacaktır. Tüm pistler kullanıma açıldığında günde 3 bin 500 uçak trafiği olacağı için Kanal İstanbul projesi uygun görülmemektedir" diyor. 

"50 Yıllık Hafriyat Çıkacak"
Kanal İstanbul demek 50 yıllık hafriyat demek. Ortaya çıkacak hafriyat tam bir muamma. Kamyonlar için yapılacak yeni yollar... Marmara gibi Karadeniz girişinde de liman kurulacak. Allah'ın lütfu denizi dolduracağız. Ben Karadeniz çocuğuyum bilirim Karadeniz'i. Kanal inşaatından çıkacak hafriyatın 2 milyar metreküpe ulaşmasını bekliyoruz. İstanbul'un kapasitesi 40 milyon metreküp. İstanbul'da 50 yılda çıkabilecek hafriyat sadece Kanal İstanbul'dan çıkıyor ve bunu denize dökmekten başka çare yok. Bağcılar, Güngören, Esenler'in bu üç ilçenin 10 katlı bina kadar yükseleceğini düşünün. 10 bin hafriyat kamyonu daha trafiğe çıkacak. 

"İstanbul'a 6 Beşiktaş Daha Eklenecek"
Kanal İstanbul demek, İstanbul'a 1,2 milyon yeni nüfus demek. Kanal İstanbul inşa edildiğinde yeni yerleşim birimlerine 1,2 milyon yeni nüfus gelecek. 6 Beşiktaş demek. Sadece Kanal İstanbul yüzünden İstanbul trafiğinde 3,4 milyon yeni yolculuk olacak ve bu trafiğin yüzde 10 artması demek. İstanbul şu anda depremle ilgili sorunu çözmeye çalışıyor. Trafiği tümden durduracak, bu şehir planlamasıyla yeni sorunları çabası içindesiniz, neden? 

"Deprem Anında Nasıl Kurtaracaksınız?"
Kanal İstanbul demek, 8 milyonluk nüfusu bir adaya hapsetmek demek. Hem karadaki, hem denizdeki ekolojik dengesini değiştirmekle kalmıyor, o adaya 8 milyonun hapsedilmesi gibi bir durumu ortaya çıkarıyor. Bu akıldışı proje, deprem riskinin en yüksek olan alana bir kanalla hapsediyorsunuz. Deprem anında güvenliği nasıl sağlayacaksınız? Deprem sonrası bu insanları nasıl nakledeceksiniz? Vatandaşların canını nasıl koruyacaksınız? Stratejik bir ihanet projesidir. Evet dememizi nasıl bekliyorsunuz? 

"Montrö Rüyası Demek"
Kanal İstanbul demek, Montrö rüyası görmek demek. Kara ve deniz etkisi ayrıca 7 uluslararası anlaşmayı da bağlıyor. Diğer sözleşmeleri de ihlal ediyoruz. Madem Montrö üzerinden gidiyoruz; anlatıldığı gibi olumsuz değil. Türkiye'yi ve Karadeniz'de kıyısı olan ülkeleri koruyan bir sözleşme. Bu anlaşma ile neredeyse 90 yıldır Karadeniz bir barış denizidir. Karadeniz'de kıyısı olmayan ülkelerin gemileri en fazla 21 gün kalabilir. Boğazlar anlaşmasıdır ve Çanakkale Boğazı'nı da bağlar. Savaş çıkarmak için ihtiyaç duyulan bir filo Montrö sayesinde Karadeniz'e giremez. Kanal İstanbul'la bu koruma kalkanın kalkması söz konusu. Montrö fesh edilse dahi Türkiye boğazlarından ticari gemi geçişini yasaklayamazsınız. Gemileri karadan geçişe zorlayamazsınız.

"Balıkçılık Bitecek"
Kanal İstanbul demek, Karadeniz'in balıklarını ve balıkçılığını yok etmek demektir. Kanalın getireceği önemli bir risktir. Bu risk Karadeniz kıyısındaki herkesi ilgilendiriyor. Kanalla binlerce yıllık su dengesi bozulacak. Karadeniz'de tuzlu su miktarı artacak ve dengesi bozulacak. Balıkçılık bitecek. Akıntı nedeniyle dip çamur Marmara'ya akacak. Silivri, Tekirdağ'da deniz sefası yapanlar, Yalova'da, Armutlu'da, Erdek'te yaşayanlar bundan derin etkilenecek. Bu güzel düzeni yok etmenin vebali o kadar büyük ki...

http://www.yapi.com.tr/haberler/imamoglundan-kanal-istanbul-aciklamasi_176780.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın
Haftanın ürünü Roca Inspira Serisi

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!