Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
 
BÖLÜM SPONSORU Egepen Egepen

İstanbul Taksisini Yaratan İkili

İstanbul’un yeni taksileri seçildi. Oylamaya katılan 340 bin İstanbullunun dört taksi modeli içinden yüzde 41.2 oy oranıyla en çok beğendiği taksisini kimlerin yaptığı ortaya çıktı. 100 bin lira para ödülünü kazanan tasarımcılar Yavuz Akyıldız (31) ve Serkan Uslu’yla (29) İstanbul’a çok yakışacak olan yeni taksileri konuştuk.

yapi.com.tr
1 İstanbul Taksisini Yaratan İkili

p>İstanbul’un yeni taksileri seçildi. Oylamaya katılan 340 bin İstanbullunun dört taksi modeli içinden yüzde 41.2 oy oranıyla en çok beğendiği taksisini kimlerin yaptığı ortaya çıktı. Hürriyet Pazar, 100 bin lira para ödülünü kazanan tasarımcılar Yavuz Akyıldız (31) ve Serkan Uslu’yla (29) İstanbul’un yeni taksilerini konuştu. Yeni taksilerin ihale yoluyla üretilmesi planlanıyor.

“İstanbul Taksisini Seçiyor” yarışmasında büyük bir oy çoğunluğuyla birinci oldunuz.  Bu yarışmaya hazırlanma sürecinden bahsedebilir misiniz?

Y.A.: Bir arkadaşımın bana yollamış olduğu bir maille katılmayı düşündüm. Ardından arkadaşım Serkan Uslu’ya yarışmadan bahsettim. Bu sayede ortak projeye başlama fırsatını yakaladık. Şimdiye kadar hep ülkem adına güzel bir şeyler tasarlamak isteği hep aklımın bir köşesinde vardı. Bu vesile ile o hayalimi de bir nebzede olsa gerçekleştirmiş oldum.

S.U.: Yavuz bana yarışma ilanıyla geldiği zaman gerçekten çok heyecanlandım. Çok fazla taksiye bindiğim için taksi sürücüleriyle her zaman sohbet etme, onların dertlerini, başlarından geçen olayları dinleme fırsatım oldu. Fikirlerimizi kendi aramızda ve çevremizle paylaşarak ve tartışarak sonunda ortak noktaları bulduk. Bir yandan iş yerindeki programımız çok yoğun olduğu için bu projeye haftasonlarımızı ve akşamlarımızı vermek zorundaydık ama bu bizi pek yıldırmadı çünkü başarılı olacağımıza da inanmıştık.

Taksi projesinde hangi detaylar göz önüne çıkıyor?

Y.A.: Taksi projesinde ilk olarak yolcu güvenliği ve maksimum konfor ön plana çıkmaktadır. Bunun yanında tabi ki engelli vatandaşlarda düşünülmüş ve onlar içinde diğer yolculara sağlanan hizmet anlayışı ön görülmüştür.

S.U.: Dış tasarıma bakarsak, tasarımda sade bir güzellik elde ettiğimize inanıyorum. Bizim için üretim ve kullanım kolaylığı açısından olmazsa olmaz olan polipropilen malzemeden üretilecek tampon ve tavan kısımları; aracın geri kalan aluminyum parçalarıyla son derece uyumlu bir şekilde birleşiyor. İç tasarımda da bu sadeliği devam ettirip işlevsellik, estetik ve konforu bir arada sunmaya çalıştık.

Projeyi yaparken nelere dikkat ettiniz?

Y.A.: Projeye başlarken müşterilerin araç içerisindeki ihtiyaçlarını baz alarak yola çıktık. “Şoförün bulunduğu kabin içerisinde maksimum güvenliğini nasıl sağlayabiliriz?” “Kendisine olan erişimi nasıl kısıtlayabiliriz?” gibi sorular soruldu en başta. Bütün bunları düşünürken tabi tasarlanan aracın üretim biçimi uygulanabilirliği ve maliyet gibi kıstaslarda düşünülmüştür. Bu sebepten dolayı günümüz teknolojisinden fazla uzaklaşmadan yapılabilecek en modern taksiyi gerçekleştirdik. Kabin içerisinde maksimum hareket alanı araç boyutlarında minimum hacim alanıyla tasarım yapılmıştır.

S.U.: Üretilebilirlik, konfor ve güvenlik bizim için en önemli üç kriterdi. Bunları sağlarken estetikten de çok fazla ödün vermemeye özen gösterdik. Projeyi maliyeti mümkün olduğunca düşük, kullanıcılarına ve şehrimize mümkün olduğunca yararlı olacak şekilde tasarladık. İç mekanda maksimum konforu ve dış tasarımda minimum alanını bir arada sunabilmek için bütün ölçülere çok dikkat ettik.

TÜMÜNÜ GÖSTERSONRAKİ SAYFA HABERİN DEVAMI:   1  |   2  |   3
http://www.yapi.com.tr/haberler/istanbul-taksisini-yaratan-ikili_88221.html

Read Comment Section
1 Yorum Yorum Yaz
  • Yaratmak mı? Nasıl, ne cüretle (!..) Tasarımcıların tasarımcılıklarını ve eserlerini tebrik eder,üstün başarılar dilerim..Ancak ne proje yarışması meşru bir bakış açısına dayanıyor ne de metod çözümü içeriyor. İBB nin kendin pişir kendin ye bir çalışması. Son derece Popülist bir yaklaşım..TAKSİ sisteminin kökü-ZEMİNİ bir kere gayrı meşru..Birşeyin hukuki olması yana, KILIFINA uydurulması MEŞRU olduğu analmaına gelmez. TAKSİ, sadece o da değil Minibüs, halk otobüsü, dolmuş plakaları komple iptal edilip kamu-mahalli idare-işkur-yatırımcı-araç başı fon birlikteliğinde ulaşım kökten yeniden yapılanmalı. Kullanılacak yeni vesaitlerde üniversite-sektör-gönüllüler/yatırımcılar işbirliğinde işbirliğinde SİLBAŞTAN yapılandırılmalıdır.. (bu tasarımcıları bu noktada görmek isteriz) Bu yeni sistemden ÖTV vs lüzumsuz vergiler kaldırılmalı.. Araçları (kişi başı) 3 ten fazla olmamak üzere yatırımcıların aldığı gerçek ihtiyaç sahibi ve hizmet gönüllüsü sertifikası olanların çalıştığı çok çeşitli seçenekleri olan taksicilik hayata geçmelidir. Örneğin bir düğüne yada özel bir yere giden sarı/erguvan/olmayan daha özel bir araçla daha özel kıyafetli bir sürücü ile istediği yere gidebilmeli.. Okul servisleride- hizmet araçları- oto kiralama düzenbazlıkları tamamen ortadan kalkar. İSTİHDAM ve MEMNUNİYET ve TASARRUF REKORU KIRILIR.. YANITLA
1 yorumdan 1 tanesi gösteriliyor. 
Yorumunuzu ekleyin
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

REKLAM VERİN

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!