Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
BÖLÜM SPONSORU

İstanbul Taksisini Yaratan İkili

İstanbul’un yeni taksileri seçildi. Oylamaya katılan 340 bin İstanbullunun dört taksi modeli içinden yüzde 41.2 oy oranıyla en çok beğendiği taksisini kimlerin yaptığı ortaya çıktı. 100 bin lira para ödülünü kazanan tasarımcılar Yavuz Akyıldız (31) ve Serkan Uslu’yla (29) İstanbul’a çok yakışacak olan yeni taksileri konuştuk.

yapi.com.tr
1 İstanbul Taksisini Yaratan İkili

Sizi örnek alan ve otomotiv tasarımı yapmak isteyen gençlere ne gibi önerileriniz olacaktır?

Y.A.: Dünya’da ki gelişmeleri çok yakından takip etmeleri gerekir. Kendilerini bütün bunlardan daha fazla nasıl başarılı olabilirim diye sorgulamalıdırlar. Devamlı olarak çizim yapmalarını tavsiye edebilirim günün birinde kendilerine saçma gelen bir eskiz zamanı gelince o çizimden çok farklı şekilde yararlanabilir. Etraflarına farklı şekilde bakmayı farklı şekilde düşünme yetisinde sahip olabilmeliler. Tasarımcı diye nitelendirdiğimiz kişilerde bu şekilde bakıp düşünebilen insanlardır aslında.

S.U.: Otomotiv tasarımı bence görsel hafıza ve yaratıcılığın çok güzel bir birleşimi. Her bir yeni tasarım bir önceki neslin tasarım değerlerinin üzerine eklenerek ya da bambaşka çizgileri birleştirerek yeni ve özgün otomobil tasarımları ortaya çıkarılıyor. Bence iyi bir otomobil tasarımcısı sadece otomotiv değil, her türlü tasarım sektörünü takip etmelidir. Diğer birçok yaratıcılık gerektiren sektörleri de izleyip çok geniş bir tasarım hafızasına sahip olup, bu bilgiyle yaratıcılığı iyi bir şekilde birleştirebilmek bence işin püf noktası.

İstanbul'da sizin taksilerinizin kullanılacak olması nasıl bir his?

Y.A: Çok büyük bir heyecan. Sizin yarattığınız bir objenin insanlar tarafından beğeni görmesi ve ihtiyaçlarını karşılaması tarif edilemez bir haz. Tasarımcılara böyle bir fırsat sundukları için ve güzel şehrimiz İstanbul için bu denli önemli bir yarışma düzenledikleri için İstanbul Büyük Şehir Belediyesi’ne teşekkür ederim.

S.U.: Bu gerçekten çok güzel bir duygu. Ama ben asıl aracımızı yollarda insanlara hizmet ederken gördüğüm zaman çok sevineceğim. Bu düşüncenin bir tasarımcının tüylerini ürpertmemesi zaten mümkün değil. İstanbul gerçekten çok özel bir şehir, dünyada eşi benzeri olmayan bir demografik ve coğrafi yapıya sahip. Böyle bir şehrin kendine özel bir taksi tasarımına en az New York kadar ihtiyacı olduğu kanısındayım. İstanbul Büyük Şehir Belediyesi bu önemli projeyi başlattığı ve bize bu fırsatı verdiği için teşekkür ediyorum.

Serkan Uslu (solda)

“ODTÜ Endüstri Ürünleri Tasarımı Bölümü’nden mezunum. Dört buçuk senedir Scaro Design da dünya çapında başarı kazanan projelerde görev yapıyorum. Otomobil sektöründe profesyonel olarak çalışmadım ama ODTÜ’de yaptığımız birkaç öğrenci projesinde Fiat ve Otokar’a yaptığımız araç tasarımları olmuştu. Motoryat tasarımıyla otomobil tasarımını birbirinden çok uzak olarak görmüyorum. Yatlar üzerinde çalışırken otomotiv sektörünü de takip ediyoruz, çizgi olarak hep bir adım önde olmaya çalışıyoruz”

Yavuz Akyıldız

“Marmara Üniversitesi Endüstri Ürünleri Tasarımı Bölümü’nü bitirdikten sonra, İtalya’da otomobil tasarımı eğitimi almam ve orada I.D.E.A Institute, FIAT gibi kurumlarda dört yılı aşkın bir zaman çalışmış olmam konusunda bana inanılmaz yön gösterdi. Orada yaptığımız Fiat Punto Evo iç ve dış tasarım, Lancia Haizea concept otomobil, Fiat Multipla iç tasarımı, I.D.E.A adına Era isimli aracın dış tasarımı gibi projelerde çalıştım”

TÜMÜNÜ GÖSTER HABERİN DEVAMI:   1  |   2  |   3
http://www.yapi.com.tr/haberler/istanbul-taksisini-yaratan-ikili_88221.html

Read Comment Section
1 Yorum Yorum Yaz
  • Yaratmak mı? Nasıl, ne cüretle (!..) Tasarımcıların tasarımcılıklarını ve eserlerini tebrik eder,üstün başarılar dilerim..Ancak ne proje yarışması meşru bir bakış açısına dayanıyor ne de metod çözümü içeriyor. İBB nin kendin pişir kendin ye bir çalışması. Son derece Popülist bir yaklaşım..TAKSİ sisteminin kökü-ZEMİNİ bir kere gayrı meşru..Birşeyin hukuki olması yana, KILIFINA uydurulması MEŞRU olduğu analmaına gelmez. TAKSİ, sadece o da değil Minibüs, halk otobüsü, dolmuş plakaları komple iptal edilip kamu-mahalli idare-işkur-yatırımcı-araç başı fon birlikteliğinde ulaşım kökten yeniden yapılanmalı. Kullanılacak yeni vesaitlerde üniversite-sektör-gönüllüler/yatırımcılar işbirliğinde işbirliğinde SİLBAŞTAN yapılandırılmalıdır.. (bu tasarımcıları bu noktada görmek isteriz) Bu yeni sistemden ÖTV vs lüzumsuz vergiler kaldırılmalı.. Araçları (kişi başı) 3 ten fazla olmamak üzere yatırımcıların aldığı gerçek ihtiyaç sahibi ve hizmet gönüllüsü sertifikası olanların çalıştığı çok çeşitli seçenekleri olan taksicilik hayata geçmelidir. Örneğin bir düğüne yada özel bir yere giden sarı/erguvan/olmayan daha özel bir araçla daha özel kıyafetli bir sürücü ile istediği yere gidebilmeli.. Okul servisleride- hizmet araçları- oto kiralama düzenbazlıkları tamamen ortadan kalkar. İSTİHDAM ve MEMNUNİYET ve TASARRUF REKORU KIRILIR.. YANITLA
1 yorumdan 1 tanesi gösteriliyor. 
Yorumunuzu ekleyin
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!