Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
BÖLÜM SPONSORU

Kadıköy-Kartal Metrosu’nun Vagonları için İmzalar Atıldı

İstanbul Büyükşehir Belediyesi, Kadıköy-Kartal Metrosu’nda kullanılacak 120 vagon için BNP Baribas Fortis Bank ile 138 Milyon euroluk kredi anlaşması imzaladı. Kartal-Kadıköy arasını 29 dakikaya indirecek projenin 2011’e yetişmesi için hummalı bir çalışma yürüttüklerini belirten Başkan Topbaş, “Bu anlaşma İBB borç batağında diyenlere ithaf olunur”

ibb.gov.tr
Kadıköy-Kartal Metrosu’nun Vagonları için İmzalar Atıldı

BR>
İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin notunun, OECD ülkelerinin yer aldığı güvenilirlik sınıflandırmada da 5’nci sıradan 4’ncülüğe yükseldiğine dikkat çeken Başkan Topbaş, “Bu güçlü mali yapımızdan dolayı son 6 yılda Dünya Bankası kredisi hariç, Hazine garantisi olmadan borçlandık, borçlanabiliyoruz. Borçlanmalarımızda ucuz maliyetli ve uzun vadeli krediler kullandık. İstanbul Büyükşehir Belediyesinin 2006’dan bu yana imzaladığı kredi miktarı 3 milyar 196 milyon dolar. Bu rakamın 1 milyar 300 bini kullanıldı. Kredilerimizin ağırlıklı bu yıl olmak üzere bu dönem içerisinde tamamını kullanacağız. Şu anki borcumuz 2,3 milyar dolardır ve 2028'e kadar süren vadededir. Taktir edersiniz ki bu rakam yıllık bütçesi 12 milyar dolar olan İBB için sürdürülebilir bir borçlanmadır. Bu tutarın içinde Taksim –Yenikapı, 4. Levent –Ayazağa, Üsküdar- Ümraniye ve Kadıköy- Kartal Metro Projeleri, Metro Araçları, Feribot, Deniz Otobüsü ve İtfaiye Araçları alımları için temin ettiğimiz krediler var” şeklinde konuştu.

Kadıköy-Kartal Metrosu 2011’e yetiştirilmeye çalışılıyor

Üsküdar- Ümraniye- Çekmeköy, 4. Levent- Ayazağa- Hacı Osman ve Kadıköy- Kartal Metro hatlarının yapımı için 1 milyar 571 milyon euroluk kredi aldıklarını, bugün imzalanan antlaşmayla da Kadıköy- Kartal Metro hattında çalışacak vagonlar için temin ettiklerini anlatan Kadir Topbaş, sözlerini şöyle sürdürdü;

“Kadıköy- Kartal arasını 29 dakikaya indirecek, her gün 1 milyon yolcuyu taşıyacak metronun kazı çalışmaları yüzde 85 oranında tamamlandı. Toplam maliyeti 1 milyar 340 milyon dolar olan Kadıköy-Kartal Metrosu’nun 2011’e yetiştirilmesi için yerin 35-40 metre altında 24 saat esasıyla hummalı bir çalışma sürüyor. Her gün 150 metreye varan kazı çalışması yapılarak bir dünya rekoruna imza atılıyor. 22 kilometrelik bu hattı, Kaynarca’ya kadar 4.5 kilometre daha uzatıyoruz. 3 istasyon daha eklenen proje, Kadıköy- Kaynarca arası 26.5 kilometre oldu. Metronun Sabiha Gökçen Havaalanı’na uzatılması için proje çalışmaları devam ediyor. Alacağımız 120 vagon en son teknolojiye sahip olacak. Trenler istendiğinde sürücüsüz de kullanılabilecek. Tüm vagonlar tam otomatik sürüş sağlayan son sistem bilgisayarlara sahip. Yolcuların güvenliği için araçların içi ve dışı kapalı devre kamera sistemi ile izlenecek. Araç içinde kapı üstlerinde aracın hangi istasyona doğru gittiğini, hattan aldığı on-line bilgi ile yolculara farklı ışıklarla gösteren ‘dinamik yol haritası’ olacak. Her vagonda LCD yolcu bilgilendirme ekranları da bulunacak.”

“İstanbul güvenilir ve potansiyeli yüksek...”

Törende konuşan BNP Paribas İhracat Finansman Başkan Yardımcısı Yasser Henda da tarihi ve büyük bir şehir olan İstanbul’un tüm dünya tarihi boyunca önemli bir rol oynadığının altını çizerek, “Son yıllarda şehrinizin rolü giderek artıyor. Rolünüz tarihte de böyleydi, gelecekte de böyle olacak. İstanbul’un ekonomik gelişimini büyük bir hızla sürdürerek büyük bir finans merkezine dönüştüğünü görüyoruz. Türkiye’nin ihracatının yüzde 40’ından fazlasını yapan İstanbul, canlı ve genç nüfusa sahip bir şehir” diye konuştu.

Şehirlerin çevresel ve soysal anlamda da bu potansiyele paralel bir büyüme sürdürmesi gerektiğini ifade eden Henda, bu açıdan şehirlerin ulaşımının iyi planlanmasının ge geliştirilmesinin de çok büyük önem taşıdığını kaydetti. Toplu ulaşım bir şehrin gelişmişliğinin en önemli göstergesi olduğuna işaret eden Henda, sözlerini şöyle sürdürdü;

“İstanbul gibi büyük bir şehirde ulaşım sorunun hallolması çok da kolay değil. Bankacılar olarak biz de kriz nedeniyle çok seçici davrandık. Şu günlerde fırtınalı bir denizde yol almaya çalışıyoruz. Bu krediyi İstanbul Büyükşehir Belediyesi’ne vermekten çok mutluyuz. Çünkü İstanbul dünyada örnek bir belediye. Bunun böyle olduğunu görüyoruz. İstanbul’un ulaşımına ve gelişimine katkı sağlamak için 120 vagonluk bir anlaşmaya imza atıyoruz. Asya ve Avrupa yakasını entegre edecek bu proje nedeniyle, bu anlaşma da İstanbul için çok önemli. Büyük bir vizyona sahip İstanbul Büyükşehir Belediyesi ile bundan sonra da işbirliğimizi sürdüreceğiz.”

Törende konuşmaların ardından Başkan Kadir Topbaş ve Yasser Henda Kadıköy-Kartal Metrosu’nda kullanılacak 120 vagon için 138 milyon 739 bin euroluk kredi sözleşmesine imza attılar. Törenin sonunda İstanbul Büyükşehir Belediyesi Bürokratları ve diğer ilgilerin katılımıyla toplu resim çekildi.



 

TÜMÜNÜ GÖSTER HABERİN DEVAMI:   1  |   2
http://www.yapi.com.tr/haberler/kadikoy-kartal-metrosunun-vagonlari-icin-imzalar-atildi-_77483.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!