İstanbul Büyükşehir Belediyesi, Kadıköy-Kartal Metrosu’nda kullanılacak 120
vagon için BNP Baribas Fortis Bank ile 138 Milyon euroluk kredi anlaşması
imzaladı. Kartal-Kadıköy arasını 29 dakikaya indirecek projenin 2011’e yetişmesi
için hummalı bir çalışma yürüttüklerini belirten Başkan Topbaş, “Bu anlaşma İBB
borç batağında diyenlere ithaf olunur” dedi.
Kadıköy-Kartal Metrosu’nda
kullanılacak araçlar için İstanbul Büyükşehir Belediyesi ile BNP Baribas Fortis
Bank 138 Milyon euroluk kredi anlaşması imzalandı. Saraçhane Belediye Sarayı’nda
gerçekleştirilen imza törenine İstanbul Büyükşehir Belediye (İBB) Başkanı Kadir
Topbaş ve BNP Paribas İhracat Finansman Başkan Yardımcısı Yasser Henda’nın yanı
sıra İBB Genel Sekreteri Prof. Dr. Adem Baştürk, Genel Sekreter Yardımcıları
Muzaffer Hacımustafaoğlu-Mevlüt Vural-Hüseyin Eren ile diğer Büyükşehir
Bürokratları ve BNP Paribas Türkiye Temsilcisi Metin Togan
katıldı.
Başkan Topbaş; “Hazine garantisiz kredi alabilen bir
belediyeyiz”
İmza töreninde
konuşan İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, tüm dünyada çok ciddi
bir kiriz olduğunu ve bu kiriz ortamında kredi veren kurumların kredi
verecekleri kuruluşları büyük bir titizlikle gözden geçirdiğini belirterek,
“İstanbul böyle bir ortamda Hazine garantisi olmadan kredi alabiliyor.
Belediyemizin borç batağında olduğunu, iflas ettiğini söyleyenlere bu anlaşma
ithaf olunur. Belediyemizin kredibilitesinin bu kadar yüksek olduğunu vurgulamak
istiyorum. Şu an bizi eleştirenlere en güzel cevabı veren protokol anlaşma
masasındayız. Bize bu desteği veren bankaya çok teşekkür ediyoruz” diye
konuştu.
Kadıköy- Kartal Metro Hattı’na İspanyol firması CAF’tan
(Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles S.A) 120 vagon alımı için BNP
Paribas Fortis Bankası ile 138 milyon 739 bin euroluk kredi sözleşmesine imza
attıklarını ifade eden Başkan Kadir Topbaş, şöyle konuştu;
“Kredi notumuz iyi”
“Muhakkak ki bu sözleşme;
yabancı sermayenin ülkemize ve Belediyemize olan güvenini teyit eden somut bir
göstergedir. Aldığımız kredi yaklaşık 3 senesi geri ödemesiz, 10 senesi geri
ödemeli olmak üzere toplam 13 yıla uzanan vadeye sahip. 20 Milyon Euro’luk kısım
ise ticari krediyi oluşturmakta ve yine 6 ay geri ödemesiz, 7 sene geri ödemeli
olmak üzere 7,5 sene vadeli. İhracat kredisi, Euribor +% 0,90 ve ticari kredi
ise Euribor +% 2,50 gibi piyasada geçerli olan faiz hadlerine göre oldukça cazip
şartlarda temin edildi. Kredinin diğer bir özelliği ise hazine garantisi
olmaksızın alınıyor olmasıdır. Çünkü, uluslararası kurumlar ve kredi
derecelendirme kuruluşları belediyemizin mali yapısını güvenilir buluyor. Önemle
vurguluyorum ki Türkiye ekonomisinin lokomotifi olan İstanbul’un notu ülke notu
ile aynı seviyededir. Biliyorsunuz, uluslararası finans kuruluşları birbiri
ardına Türkiye ekonomisine güvenoyu veriyor. Tüm dünyada 40'tan fazla ülkenin
kredi notu düşürülürken, ülkemizin kredi notu iki ayda tam 4 ayrı kuruluş
tarafından yükseltildi. Buna göre pozitif ivme yakalayan Türkiye’nin bundan
sonra ‘yatırım yapılabilir’ seviyeye çıkması için en fazla iki not artırımına
ihtiyaç var. Bunlar son derece önemli gelişmeler... Türkiye’ye, Türk ekonomisine
duyulan uluslararası güvenin göstergeleri...”
|