Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
 
BÖLÜM SPONSORU Egepen Egepen

Kanal İstanbul’un Ayrıntıları Netleşti

Çılgın projeler arasında yer alan ve yapımı muammaya dönen Kanal İstanbul’la ilgili yeni şehrin ayrıntıları gün yüzüne çıkmaya başladı. 43 kilometre uzunluğundaki Kanal İstanbul projesinin üzerinde 6 köprü inşa edilip, en fazla 6 katlı binalarda 500 bin kişilik nüfusa göre plan yapılması kararlaştırıldı.

yapi.com.tr
6 Kanal İstanbul’un Ayrıntıları Netleşti

Hürriyet'ten Erdinç Çelikkan'ın haberine göre, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın ‘Kanal İstanbul’la ilgili Güney Amerika seyahati dönüşünde yaptığı açıklamanın detayları ortaya çıkmaya başladı. Erdoğan’ın bakanlıklar ve ilgili kurumlarla yaptığı Kanal İstanbul toplantısında önemli karar alındığı öğrenildi. İstanbul Büyükşehir Belediyesi’ne devredilen Kanal İstanbul konusunda kapsamlı bir brifing alan Cumhurbaşkanı Erdoğan, kurumlara “Kanal İstanbul’u hızlandırın, bir an önce tamamlayın” talimatı verdi.

Nüfus indirildi

Toplantıda daha önce hazırlanan kentsel tasarım projesi yeniden ele alındı. Kanal İstanbul çevresine kurulacak yeni şehir için hazırlanan kentsel tasarım planı 1 milyon 200 bin nüfusa göre hazırlanmıştı. Ancak yapılan çalışmalardan sonra “nüfus çok yoğunlaşır” gerekçesiyle yeni şehrin nüfusunun aşağı çekilmesi ve 500 bin kişiye göre planlanması kararlaştırıldı. Alınan bilgiye göre yeni şehir Kanal İstanbul’un her iki tarafında 250+250 bin ya da 300+200 bin şeklinde inşa edilecek.

2 köprü eklendi

Kanal İstanbul üzerinde Karayolları Genel Müdürlüğü’nün 4 köprü yapmayı planladığı, İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin de trafiği rahatlatmak için 2 köprü daha yapacağı öğrenildi. Böylece kanalın üzerinde toplam 6 köprü inşa edilmesi planlanıyor. 2011’de açıklanan planda ise en az 8 en fazla 11 köprü olacağı söylenmişti. Yeni şehirdeki binalar en fazla 6 kat olarak inşa edileceği öğrenildi. İstanbul’a kurulacak yeni şehirde donatı alanları, konferans salonları, turizm merkezleri ve parklar yer alacak. Anadolu Selçuklu motifleriyle yapılması kararlaştırılan yeni şehirde siluete de dikkat edilecek. Şehirde bu nedenle siluet oluşturmak için kademeli yapılaşma olacak. Yeni şehirde cam mimarinin kullanılmayacağı, mevcut kentlerin dışında nitelikli bir mimariyle tasarlanacağı öğrenildi. Villa tipi yapıların da olacağı yeni şehirde ticaret merkezleri de inşa edilecek.

43 kilometre uzunluğunda

2011 yılında ‘çılgın proje’ olarak duyurulan Kanal İstanbul projesi Karadeniz ve Marmara’yı birleştirecek. Kanal İstanbul’un 400 metre genişliğinde, 43 kilometre uzunluğunda ve 25 metre derinliğinde yapılacağı da karara bağlandı. Kanal, büyük gemilerin geçişine izin verecek şekilde tasarlanacak. Kanal İstanbul’un güzergahıyla ilgili kurumların bilimsel çalışma yaptırdığı öğrenilirken, Karayolları Genel Müdürlüğü’nün ihaleyle ilgili şartname aşamasına geldiği kaydedildi.  Daha önce yapılan planlamalara göre güzergahın Küçükçekmece ile Arnavutköy arasında olması beklenen Kanal İstanbul projesinin 10 milyar dolara mal olabileceği hesaplanmıştı. Ancak bu rakamın artması bekleniyor. Yine daha önceki plana göre . köprü sayısının en az 8, en çok 11 köprü inşa edilmesi planlanmıştı.

İmar hakı belediyede

Küçükçekmece ile Arnavutköy arasında inşa edilecek projenin imar hakkı ise İstanbul Büyükşehir Belediyesi’ne devredildi. Kanal İstanbul’un güzerhahındaki 38  bin 500 hektarlık alanla ilgili plan yapma yetkisi,  Çevre ve Şehircilik Bakanlığı Mekansal Planlama Genel Müdürlüğü ile İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanlığı ve Başkanlığın iştiraki Boğaziçi İnşaat Müşavirlik AŞ (BİMTAŞ) arasında yapılan protokolle, Bakanlık’tan İBB’ye devredildi. Söz konusu alan,  Bakanlar Kurulu Kararları uyarınca, Çevre ve Şehircilik Bakanlığı tarafından “6306 sayılı Afet Riski Altındaki Alanların dönüştürülmesi Hakkında Kanun” kapsamında “Rezerv Yapı Alanı” olarak belirlenmişti. Ancak bu alanın yapılaşmaya açılması için  yürütülecek plan ve projelerin, İstanbul’un 1/100 bin ölçekli Çevre Düzeni Planı Revizyonu ile 1/5000 ölçekli nazım ve 1/1000 ölçekli uygulama planların uygun hazırlanması gerekiyordu. Bakanlık bu çerçevede, İstanbul’un kent bütünlüğünü gözetmek amacıyla, “Kurumsal İşbirliği Protokolü” yapma kararı aldı. İBB Meclisi, iktidar partisinin oy çokluğu ile İBB Başkanı Kadir Topbaş’a protokol yapma yetkisi verdi.  Bu protokolle bundan böyle rezerv yapı alanı ilan edilen bölgenin planlama yetkisi Büyükşehir’de olacak.

http://www.yapi.com.tr/haberler/kanal-istanbulun-ayrintilari-netlesti_128852.html

Read Comment Section
6 Yorum Yorum Yaz
  • Bu proje daha fazla rant kapısı bulunmadığından istanbul'un geleceği kurtulacak bahanesiyle yeni bir rant kapısı açmaktır. Anadolu kendi haline terk edilmişken, hayvancılık,tarım ve üretim sanayi bitmişken bu veya benzeri projeler bugünü kurtarma sevdasında vatan toprağını yabancılara veya belirli yerli sermayeye peşkeş çekmek için geleceği ipotek altına almak, altından kalkılmayacak borçlara girmek demektir. Son 12 yılda 7 kat daha borçlanmış bir ülke olarak bugün alınması gereken tedbir yine ülkeyi kalkındırmak çiftçiyi, orta direği ayağa kaldırmaktan geçer. Bunu da korkunç bir savaştan Osmanlının bütün borcunu sırtına yüklemesine rağmen bu ülkenin tek büyüğü başarmıştır ve onun eserleri de Özelleştirme eliyle yine yukarıda saydığım kişilere günü kurtarmak adına dağıtılmış ve memleketin bütün atar ve kılcal damarları tıkanmıştır. Büyük düşünmek inşaattan geçmez, üretimden ve sanayileşmekten geçer. Arap ülkeleri gibi petrol zengini olmadığımıza göre de başka çaremiz yoktur. Saygılar YANITLA
  • ekosistemi olumsuz etkileyebilir hatta akıntıların akışını etkileyerek sahil aşınmalarına sebebiyet verebilir fakat gerekli önlemler alındığı sürece ki bunlar ciddi maddi ihtiyaçlar ortaya çıkaracaktır , önüne geçilebilir. süveyş kanalıda suni bir kanaldır, aklınızda bulunsun. hepimize hayırlı uğurlu olsun. Büyüğe büyük işler yakışır. YANITLA
  • Anadoludaki insanlar bu memleketin adamı değil mi? Neden onlar için "Çılgın Proje" üretilmiyor da sadece İstanbul ve çevresi için projeler düşünülüyor. YANITLA
  • 'Kanal İstanbul' Projesi, 'çılgın' olmanın da ötesinde; aşırı 'hayalperest', bilim-dışı, akılcı-olmayan, doğanın taşıma sığasının üzerinde, Karadeniz- Marmara - Akdeniz (Ege) arasındaki bıçak sırtı bir nâzik dengede oluşan su akıntıları geçişimine olumsuz olarak ket vuracak özellikte, korkunç ve hesaplanamaz bir maliyette ve değil tek başına İBB ve BİMTAŞ, yanına Çevre ve Şehircilik Bakanlığı ve TOKİ'yi de katsanız, dizginlenemeyecek ve denetlenemeyecek bir 'şehircilik heyûlası' olmaya namzet bir 'uçuk' girişim tasavvurudur!! Yol yakınken, vaz geçilmelidir!! Dr. Özer Bostanoğlu (Yük. Şehir ve Bölge Plancısı) YANITLA

    recep uğur bıçakcı 25.02.2015

    Şehir plancısı olduğunuzu söylüyorsunuz. Size soruyorum Apollo projeleri küçükmüydü ??? yada Amerika kıtası nasıl keşfedildi İmkansızı başarmak büyük düşünen insanların eseridir. Lütfen büyük düşünün ve destek olun Başarı orada Paris şehri kurulurken araba varmıydı ama adamlar caddeleri ve sokakları nasıl düşünmüşler... Mısırdaki pramit mezarlar bize neyi anlatıyor . Sevgiyle kalın

  • Vatana millete istanbul a hayırlı olması dileklerimle güzel ve etkileyici bir proje umuyorumki bu projenin bir parçası oluruz. YANITLA
6 yorumdan 6 tanesi gösteriliyor. 
Yorumunuzu ekleyin
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

REKLAM VERİN

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!