Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
 
BÖLÜM SPONSORU Egepen Egepen
İLİŞKİLİ HABERLER

Kanal İstanbul Muamması Devam Ediyor

Hayali ‘Kanal’ Satışı Sürüyor

Bakan'dan 'Kanal İstanbul' Açıklaması

Bakan Açıkladı: Kanal İstanbul'un...

Kanal İstanbul Güzergahında...

YİD Modeline Kanal İstanbul Ayarı

Kanal İstanbul Adım Adım Geliyor!

AK Partililer'in "Kanal" Yarışı

"Çılgın Proje"nin Yeni Detayları!

Kanal İstanbul’un Ayrıntıları Netleşti

Kanal İstanbul’da İmar Hakkı Belediyenin

Kanal İstanbul için İhale...

Türkiye "Montrö" ile Kazandıklarını...

Alanya'da 35 Bin Yabancıya Mülk Satıldı

Kanal İstanbul Projesi'nin...

Kanal İstanbul Yok Manzarası Var!

Kanal İstanbul ve 3. Havalimanı...

İstanbul'u Resmen Satışa Çıkardılar

Kanal İstanbul'un Güzergahı Kesinleşti

Dev Projeler için Yabancı...

'Kanal İstanbul, İnsan Eliyle...

"Hukuki, Ekolojik, Kentsel...

Geyik, Kekik, Uranüs, Paradoks...

"Marmara Bölgesi'nin Felaketi Olur"

"Kanal İstanbul Projesi'nin...

"Kanal İstanbul" Neden Çılgın Bir Proje?

Kanal İstanbul Projesi Başlıyor!

"Kanal İstanbul Yapılırsa Marmara Biter"

"İstanbul Felakete Doludizgin Gidiyor"

"Kanal Projesi Marmara’yı...

Kanal İstanbul Fırsatçılarına Dikkat!

"Kanal İstanbul Küçükçekmece'den...

"İstanbul Çürük Yumurta Kokacak"

Kanal İstanbul'da Çılgın Rant!

Bakanlık Açıkladı: Kanal İstanbul'un...

Kanal İstanbul Kafaları Karıştırıyor

İşte Kanal İstanbul İçin Belirlenen...

"Çılgın Projenin Sonu Çılgın...

Kanal İstanbul'a Talip Var!

Kanal İstanbul İhaleye Çıkıyor

Kanal İstanbul'da Fizibilite...

Kanal İstanbul için Yabancılarla Görüşülüyor!

Kanal İstanbul için İtalyan, Rus ve Çinli firmalarla görüşüldü.

yapi.com.tr
Kanal İstanbul için Yabancılarla Görüşülüyor!

Dünya Gazetesi'nden Meltem Gündüz'ün haberine göre, bu konuda asıl gelişmenin ihale modeliyle ortaya çıkması bekleniyor. Yetkililerden edinilen bilgilere göre Kanal İstanbul projesi ile yerlilerin yanı sıra birçok yabancı şirket de ilgileniyor. Panama Kanalı projesini yapan MWH Global ve Çinli birçok şirket ihaleye ilgi duyarken, TAV da ortağı CCC ile süreci yakından takip ediyor. Rus ve İtalyan firmaları ile de bazı ön görüşmeler yapıldı. Proje, Karadeniz ve Boğazlar’ı yoğun kullanan Rusya’nın da radarında. Büyük bir Rus firması kanalın inşasını üstlenebileceğini iletti.

10 milyar dolar tahmini

Bazı sivil toplum kuruluşları ve bilim adamlarının eleştirdiği, karşı çıktığı projenin tam detayları ortaya çıkmadığı için maliyeti hakkında kesin tespitler de yok. Ancak üçüncü havalimanı projesine yakın bir büyüklüğün ortaya çıkması bekleniyor. İlk telaffuzlara göre projenin maliyeti 10 milyar dolar! Kanal’ın 25 metre derinliğinde ve 150 metre genişliğinde olması öngörülüyor. 5.5 milyar TL olarak hesaplanan inşaat işleri kapsamında İstanbul Boğazı ile Silivri arasındaki doğu- batı ekseninde, proje ile çakışacak en az 5 otoyolu, karayolu ve demiryolunun deplase edilmesi (başka noktaya taşınması) planlanıyor. Kanal üzerine en az 8, en çok 11 köprü inşa edilmesi planlanıyor. Toplamda 10 milyar dolara mal olacak proje için parça parça ihaleye çıkılacak. Kanal, alttan kesik ‘V’ harfi biçiminde inşa edilecek. Alt bölümünün genişliğinin 100 metreye, V harfinin iki ucu arasındaki mesafenin 520 metreye kadar ulaşabilecek. Kanalın derinliği 20 metre olacak.

Güzergah yakında açıklanacak

Kanal İstanbul’un güzergahı henüz açıklanmadı. Fakat projeye ev sahipliği yapacak yerlerde arazi fiyatları tavan yaptı. Projenin yerinin şu an tam olarak belli olmadığını, çalışmalar yaptıklarını belirten yetkililer, “En kısa yol, en uygun yer neresidir onu araştırıyoruz. İstanbul Boğazı’na alternatif olacak güzergahı belirleme gayretindeyiz. 1-15, ay içinde güzergahı netleştireceğiz” dedi. Daha önce belirlenen Silivri, Ortaköy, İnceğiz, Gökçeli, Çanakça, Dağyenice bölgesinden, Karacaköy, Evcik Barajı’ndan Karadeniz’e bağlanan bölümde istimlak edilecek arazilerin çokluğu nedeniyle vazgeçildi. Diğer yandan Küçükçekmece, Başakşehir ve Arnavutköy’ün alternatif bölge olarak düşünüldüğü, kanal aksında bulunan arazilerin yaklaşık yüzde 80’inin Hazine'ye ait olmasının bu rotanın seçilmesinde önemli rol oynadığı öğrenildi. Eğer bu güzergah seçilirse proje, Küçükçekmece-Başakşehir- Arnavutköy ilçelerinden geçerek Karadeniz ile Marmara Denizi’ni birbirine bağlayacak. Projeyle Küçükçekmece Gölü kanala katılacak, Sazlıdere Barajı ise devre dışı kalacak.

Günde 160 gemi geçecek

Kanal İstanbul projesi ile beraber iki yarım ada ve bir ada oluşacak. Kanalın su derinliği yaklaşık 25 metre olacak. Su yüzeyinde genişlik 145-150 metre yi bulacak. Kanalın inşası sırasında ortaya çıkacak hafriyat büyük bir liman ve havalimanı yapımında, sönmüş maden ocaklarında ve kanalın kapatılma noktasında kullanılacak. Kanal İstanbul’dan günde 150-160 geminin geçmesi hedefleniyor.

Çılgın Proje Projeye karşı çıkan sivil toplum kuruluşları ve akademisyenlerin görüşleri özetle şöyle:

• İstanbul’un doğal yaşam kaynaklarını tehlikeye atar.

• Boğaz’daki tanker trafiğinin yarattığı tehlikeyi önleyemez.

• İstanbul’un su kaynaklarını bitirebilir, deniz kimyasını bozarak canlıların yok olmasına yol açabilir.

• Tarım-orman arazilerini olumsuz etkiler.

• İstanbul’un deprem ve ulaşım gibi en önemli sorunlarına öncelik verilmeli. Proje deprem riskini artırabilir.

• Tehdit altındaki doğal ve çevresel değerlerin kaybına yolaçar.

• Projenin devreye girmesi, içme suyu rezervlerinden vazgeçmek anlamına gelir.

• Uluslararası hukukta problemler yaratır.

http://www.yapi.com.tr/haberler/kanal-istanbul-icin-yabancilarla-gorusuluyor_118946.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

REKLAM VERİN

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!