
Cunda'ya da "Çılgın Proje"!

Kanal İstanbul’un Ayrıntıları Netleşti

Kanal İstanbul’da İmar Hakkı Belediyenin

Kanal İstanbul için İhale...

Kanal Açarken Roma Dönemine...

Kanal İstanbul Arsa Fiyatlarını Katladı

Kanal İstanbul Projesi'nin...

"Kanal İstanbul’u Bekleyecek...

Kanal İstanbul Yok Manzarası Var!

Kanal İstanbul ve 3. Havalimanı...

Kanal İstanbul'un Güzergahı Kesinleşti

Kanal İstanbul için Yabancılarla...

Kanal İstanbul İhaleye Çıkıyor

Panama Kanalı Projesi Durduruldu

'Kanal İstanbul, İnsan Eliyle...

"Hukuki, Ekolojik, Kentsel...

Geyik, Kekik, Uranüs, Paradoks...

Kanal İstanbul'da İstimlak...

"Kanal İstanbul Projesi'nin...

"Kanal İstanbul" Neden Çılgın Bir Proje?

Kanal İstanbul Projesi Başlıyor!

"Kanal İstanbul Projesi Hemen...

"Kanal İstanbul Yapılırsa Marmara Biter"

"Kanal Projesi Marmara’yı...

Kanal İstanbul Fırsatçılarına Dikkat!
AK Partililer'in "Kanal" Yarışı
Çılgın projeler arasında yer alan ‘Kanal İstanbul’un gündemde geniş yer bulmasının ardından Türkiye’de AK Partili belediyeler arasında kanal yarışı başladı.

Hürriyet Gazetesi'nin yazarı Vahap Munyar Hürriyet Gazetesi'nde Balıkesir ve Antalya belediyelerindeki kanal projelerini yazdı.
Fransa’nın Cannes kentindeki emlak fuarı MIPIM’de “Türkiye Pavyonu”nu gezerken Antalya Büyükşehir Belediyesi’nin standına uğradığımda Başkan Menderes Türel, sunum için ön bilgi alıyordu. Stantdaki büyük ekrana yansıyan görüntüyü yanındaki Türkiye’nin Marsilya Başkonsolosu Deniz Erdoğan Barım’a gösterdi: - Boğaçayı’nı 40 kilometrelik kanala dönüştüreceğiz. Araya girip sordum: - Projenin bedeli ne kadar? - Biz Kanal İstanbul’daki gibi sıfırdan kanal açmayacağız. Doğada zaten var olan Boğaçayı’nı kanala dönüştüreceğiz. Yine de 1 milyar lira dolayında yatırım gerektirecek. Antalya’dan Balıkesir’e geçtik. Balıkesir Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Edip Uğur, yanındaki ilçe belediye başkanlarıyla birlikte konuklarına kentin projelerini anlatıyordu. Önündeki tanıtım kartlarından Ayvalık’ı açtı: - Cunda’yı (Alibey Adası) Ayvalık’a bağlayan yol zamanında dolguyla yapılmış. O bölgede deniz suyunun sirkülasyonu durmuş. Çevresi deniz analarıyla dolu. Biz o yolu kaldırıp 240 metrelik asma köprü yapacağız. Ayrıca, köprünün iki yakasına yakın noktalara toplam 1200 tekne kapasiteli 4 yat limanı planlıyoruz. Ardından Sarımsaklı kartını gösterdi: - Sarımsaklı’dan da bir kanal açacağız. Sarımsaklı plajını mafyanın elinden kurtaracağız. Yanındaki Burhaniye Belediye Başkanı Necdet Uysal, konuyu değiştirdi: - Sayın Başkan’ın da desteğiyle ilçemizde bir Zeytin-Zeytinyağı Organize serbest Bölgesi kurmayı planlıyoruz. Bu OSB’de 40 dolayında tesis yer alacak. Akhisar’daki projeyi anımsattım: - Akhisar’da da benzeri bir OSB çalışması var. Sanki orası sizden önce devreye girecek gibi görünüyor. - Olabilir... MIPIM’e 300 metrekarelik çadır, 96 metrekarelik İstanbul maketiyle damgasını vuran İstanbul Ticaret Odası’nın (İTO) Başkanı İbrahim Çağlar da sunumunda sözü Kanal İstanbul’a taşıdı: - Makete Kanal İstanbul’a yerleştiremedik. Bir dahaki sefere Kanal İstanbul da makette yer alacak. Yabancılar, Kanal İstanbul’la ilgileniyor. Milletvekilliği aday adaylığı için görevinden ayrılan Kayseri Büyükşehir Belediye Başkanı Mehmet Özhaseki’nin gündeminde hep Kızılırmak projesi vardı: - Kızılırmak’ı Kayseri’nin içinden geçirmek istiyorum. Sonra Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan, Başbakan iken, önceki seçimde Türkiye’nin gündemine çılgın projeyi oturttu: - Kanal İstanbul, ikinci boğaz olacak. MIPIM’de Antalya ve Ayvalık’taki (Balıkesir) kanal projelerini görünce şu soru kafama takıldı: AK Partili belediyeler arasında “kanal yarışı” mı var? Kıyılar Büyükşehir'in sorumluluk alanında Balıkesir Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Edip Uğur’a sorduk: - Cunda’nın sakinler arasında Türkiye’nin önde gelen aileleri de var. Yat limanı projeniz onların eleştirilerine yol açmaz mı? - Manastırları kendilerine malikane yapanlar var ama denize ulaşım yolları yok. Kıyılar büyükşehir belediyelerinin sorumluluğunda. Biz projemizi yapmak için kolları sıvadık. 62 projemiz var. Bunların hepsi 4 milyar Euro’ya hayata geçecek. O köprü Cunda'ya fazla büyük gelir Balıkesir’in AK Partili Büyükşehir Belediye Başkanı Edip Uğur’a Cunda’ya asma köprü ve Sarımsaklı Kanalı projelerini Ayvalık’ın CHP’li Belediye Başkanı Rahmi Gençer’le konuşup konuşmadığını sordum: - Bilgileri var. Daha detaylı konuşacağız. Global Liman İşletmeleri’nin dünyanın en büyük kruvaziyer fuarının gerçekleştiği Miami’de (ABD) düzenlediği davette Rahmi Gençer’i görünce konuyu anımsattım: - Ayvalık’la Cunda arasındaki dolgu bağlantı yolunun kalkması iyi olabilir. Ancak, Edip Bey’in planladığı asma köprü Cunda’ya fazla büyük gelir. Oraya daha küçük boyutta bir köprü yeterli olur. Sarımsaklı Kanalı düşüncesini Ayvalık Ticaret Odası başkanlığı döneminde uzmanlara danıştığını vurguladı: - Üniversitelerden uzmanlardan raporlar aldık. Uzmanlar, açılacak kanalın Sarımsaklı sahilini bozabileceğini, hatta denize girilemez hale gelebileceğini savundu. O kanalı açmak yanlış olur. |