Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.

"Çılgın Proje"nin Yeni Detayları!

Karayolları Genel Müdürü Turhan, ‘Çılgın Proje’ olarak ifade edilen Kanal İstanbul’a toplam 5 milyar liralık 6 ayrı köprü yapılacağını açıkladı. ‘Geçiş ücreti’ alınmayacak olan köprülerin her biri için ayrı ihale düzenlenecek. Maliyeti bütçeden karşılanacak olan köprüler ‘eğik kablolu sistem’ ile inşa edilecek.

yapi.com.tr
"Çılgın Proje"nin Yeni Detayları!

Karayolları Genel Müdürü Cahit Turhan, Kanal İstanbul Projesi kapsamında kanalın üzerine Boğaz köprüleri standardında 6 ayrı köprü yapacaklarını belirterek, bu köprülerin yatırım tutarının 5 milyar TL olacağını açıkladı. Habertürk'ten Deniz Çiçek'in haberine göre, Karayolları Genel Müdürü Cahit Turhan, Kanal İstanbul Projesi kapsamında yapılacak köprü çalışmalarının ayrıntılarını anlattı. Turhan, şunları kaydetti:

Önce köprü sonra kanal kazısı: Kanal İstanbul’u yeni bir Boğaz kabul edersek, mevcut yolların hepsinin yeni Boğaz köprüleri ile kanalın üzerinden devam etmesi lazım. Karayollarının devamı olarak 4 köprü yapacağız. D100, TEM, TEM’in yan yolları ve D20 karayolların uzantısı olacak. 2 köprü de Büyükşehir’e ait yollarının devamı olacak. Büyükşehir Belediyesi’nin imar yollarını da biz üstleneceğiz. Yolların kesintisiz hizmet vermesi için önce köprüler yapılacak, sonra kanal kazılacak. Kanal varmış gibi köprü yapacağız. Yollar kanal üzerinde hizmet vermeye devam edecek.

Boğaz köprüsü standartında: Kanal İstanbul üzerine yapılacak köprüler, uluslararası köprü standardında olacak. Uluslararası deniz trafiğine uygun olarak köprülerin su seviyesinden yüksekliği 60 metre olacak. Bizim Boğaz köprüleri de 65 metre yükseklikte. Viyadüklerle köprülerin bu yüksekliğe ulaşması sağlanacak.

Eğik kablolu köprü olacak: Bu köprülerin maliyeti yaklaşık 5 milyar TL olacak. Maliyet tamamen milli bütçeden karşılanacak. Tasarım ise ‘cable stayed’ denen ‘eğik gergin kablolu’ tekniğiyle yapılacak. Asma köprü değil, eğik kablolu köprü olacak. Bu tasarım daha az maliyetli oluyor. Asma köprüde ana kablo ve askı halatları maliyeti yükselten bir etken.

Kanal İstanbul için ABD’deki Kentucky Louisville Downtown Köprüsü’ndeki yöntem kullanılacak.

‘İhaleye çıkmaya hazırız'

Her bir köprünün ihalesinin ayrı ayrı planlandığını söyleyen Cahit Turhan, “Böyle büyük bir işi tek firmanın üstlenmesi zor. Köprü üzerinden geçiş ücreti almayacağız. Mevcut yolların devamı gibi olacak. Şu anda kanalın şehir planlarına işlenmesini bekliyoruz. İhale etme yetkisini aldık ama yer teslimi için plana ihtiyacımız var. Planlar onaylanır onaylanmaz ihaleye çıkacak durumdayız. Hemen köprülerin yapılması lazım ki kanalın inşaatı gecikmesin” dedi.

Küçükçekmece-Arnavutköy arası

Kanal İstanbul projesi, güneyde Küçükçekmece Gölü’nden başlayacak ve kuzeyde Arnavutköy’de bitecek. Kuzeyde, kanalın çıkışı Terkos Gölü’nün doğusunda olacak. 43 kilometre uzunluğundaki kanalın genişliği 400 metre derinliği de 25 metre olacak.

Köprüye bitişik bir de tren yolu yapılacak

Köprülerin yapım işinin, ihaleden 2 yıl sonra tamamlanacağını kaydeden Turhan, “Halkalı-Çatalca arasında İstanbul’dan Avrupa’ya giden hat var. Bu tren hattı için ayrı bir köprü yapacağız ancak bu demiryolu köprüsü, 6 köprüden birine bitişik olacak” dedi.

http://www.yapi.com.tr/haberler/cilgin-projenin-yeni-detaylari_129238.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!