Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.

Metrobüste Ağır Fatura

Ulaşım uzmanlarının raporları metrobüs hattının ve burada kullanılan araçların ne kadar yanlış tercihler olduğunu tek tek gözler önüne seriyor. İTÜ İnşaat Fakültesi Ulaştırma Anabilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Haluk Gerçek, Şubat 2007’de “Topkapı-Avcılar Metrobüs Projesi ve Yeni Otobüs Alımı” başlıklı ekonomik ve mali fizibilite etüdünü İETT ve

Cumhuriyet Gazetesi
1 Metrobüste Ağır Fatura

/STRONG>

‘Balık istifi halinde gidileceğini hesaplayamadık’

Phileas üreticisi VDL Groep ve APTS firmalarının yetkilileri İstanbul’da düzenledikleri basın toplantısında, İETT’nin Avcılar-Söğütlüçeşme arasında hizmet veren ve en fazla 200 yolcu taşıması öngörülen Phileas otobüslerine, kapasitesinin üstünde yolcu doldurarak yurttaşların can güvenliğini tehlikeye attığı ortaya çıktı. Phileas otobüsleri üreticisi Hollandalı APTS firması Genel Müdürü Ruud Bouwman, araçların orijinal kapasitesinin 185 olduğunu ancak, İstanbul’un koşulları test edildiğinde bu sayının 200’a çıkarıldığını belirterek “Biz balık istifi halinde gidileceğini hesaplamadık. Araçlarda 1 metrekareye 6 yolcu düşüyor. Bazı haberlerde 400 yolcu taşındığı söyleniyor. 400 yolcu hiçbir koşulda uygun değildir” diye konuştu.

Gişe eksik, yolculara fazladan ödettiriliyor

32 durağı bulunan metrobüse binmek için akbili bulunmayan yolculara biletçilerin ve otobüs şoförlerinin akbil satışı hâlâ devam ediyor. Bir yandan yurttaşların ihmalkâr davranıp akbil tomu satın almaması bir yandan da İETT’nin duraklara bilet gişesi koymaması hem kuyruklara hem de haksız kazanca neden oluyor. Çünkü tek yöne seyahatin ücreti akbille 1.30 YTL. Ancak biletçiler tek yön için 1.50 YTL ücret alıyorlar. Biletçilere para ödendiğinde akbildeki aktarma indiriminden de yararlanılamıyor. 20 kuruşluk fark biletçilerin cebine gidiyor.

Metrobüs mızrağı çuvala sığmadı’

Phileas marka metrobüs alım ihalesi ile ilgili İstanbul Büyükşehir Belediye Meclisi’ne soru önergesi sunan CHP İstanbul İl Başkanı ve İstanbul Büyükşehir Belediye Meclisi Grup Başkanı Gürsel Tekin son gelişmelerle ilgili şunları kaydetti:

“Sonunda, bizim ısrarlarımız üzerine, ‘Metrobüs mızrağının çuvala sığmadığı’ anlaşıldı ki; en sonunda Phileas firmasının yetkilileri AKP’li belediye tarafından Türkiye’ye davet edildi. Onların medya önüne çıkarılmasıyla, kamuoyunun ikna edilebileceği düşünüldü. Halbuki firma yetkililerinin yaptıkları açıklamalar, metrobüs tartışmasının daha da büyüyeceğini gösteriyor. Çünkü, metrobüs firması yetkilisi, ‘Biz otobüslerde balık istifi gibi gidileceğini düşünmedik’ diyor. Yine bir yetkili, ‘Bu otobüsler 200 kişi taşır’ ifadesini kullanıyor. İBB ise bu otobüslere 280-300 kişi bindiriyor. Tabii bu otobüslerin yokuşu çıkamamasının tek sebebi bu değil. Belli ki; bir mühendislik hatası da var. Otobüsler Türkiye’ye göre düzenlenmemiş. Ve bu otobüslere milyon dolarlar ödenirken, ‘İstanbul’un arazisine, trafik altyapısına ve nüfus yoğunluğuna uygun mu’ sorusu AKP’li yetkililerce bir kez dahi sorulmamış. Başta Kadir Topbaş olmak üzere, İBB yöneticilerini ciddiyete davet ediyoruz.”

TÜMÜNÜ GÖSTERSONRAKİ SAYFA HABERİN DEVAMI:   1  |   2  |   3
http://www.yapi.com.tr/haberler/metrobuste-agir-fatura_69189.html

Read Comment Section
1 Yorum Yorum Yaz
  • Maliyemiz vergisini ödemeyenleri teşhir etmeyi düşünüyor.VaTANDAŞIN parasını bu kadar yanlış kullananları da teşhir edecekler mi? YANITLA
1 yorumdan 1 tanesi gösteriliyor. 
Yorumunuzu ekleyin
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!