Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
BÖLÜM SPONSORU Egepen Egepen

Mono Electric’in Yerli Üretim Üssü

Mono Electric, ekonomik segmentten başlayarak lüks segmente kadar uzanan 4 değişik ürün grubu ve 8 farklı seride üretim gerçekleştiriyor. 5 yıl içerisinde de tamamen yerli otomasyonla üretim yapmayı hedefleyen firma, Hadımköy’deki son modern teknoloji ile donatılmış fabrikasının kapılarını yapi.com.tr’ye açtı.

Mono Electric’in Yerli Üretim Üssü

Üretim süreci ve stratejisi

Fabrikada, 3-4 çeşit plastik hammadde; pirinç ve sac olmak üzere 2 çeşit de sac malzemesi kullanılıyor. Tüm bu malzemelerin fabrikaya hammadde olarak geldiğini kaydeden Katrancı, “Hammadde; mevcut makine parkurunda, plastik enjeksiyon ve metal pres makinelerinde kesilip, şekillendiriliyor. Yarı mamul hale getiriliyor. Bu yarı mamuller, fabrika dışında bulunan ve otomasyon sistemiyle çalışan atölyemizde boyanıyor. Ondan sonra diğer ürünlerin tamamı montajdan geçerek, yine otomasyon makineleriyle yüzde 100 kontrol edilerek üretiliyor” diyor.

Mono Electric, kar-zarar gözetmeksizin kaliteli ürün elde etme stratejisi izliyor. Katrancı,  “Dünya standartlarının tamamını karşılayabilecek kalitede ürünler üretebilmek için uygun ve doğru hammaddeler kullanıyoruz. Pazarda rekabet edebilmek için minimum karla piyasaya bunu sunabilmek ve bayilerimize rakiplerimizden çok daha fazla kar marjı bırakarak ürünü satmalarını sağlıyoruz” diyerek üretim stratejilerini özetliyor. Bunları yaparken hızlı karar verip, hızlı üretim yapma kabiliyetine sahip olduklarını belirten Katrancı, “Rakiplerimiz siparişi aldıktan sonra 20 gün ya da bir ay içinde üretim ve sevkiyat yaparken bizler maksimum bir hafta içinde sevkiyatlarımızı gerçekleştiriyoruz. Bunun da sebebi yoğun bir şekilde hammadde ve yarı mamul stoğu bulundurmamız” diyor.

“Kamu projelerinin çoğunda biz varız”

Ağırlıklı olarak ihracat odaklı çalışan firma, piyasa şartları gereği iç pazara da yoğun bir şekilde ürün veriyor. Mono Electric, üretiminin yüzde 50’sini şu an iç piyasada satıyor. Konut projelerinin Türkiye’de çok fazla olmasının bunda önemli bir etken olduğuna değinen Katrancı, sözlerini şu şekilde sürdürüyor: “Konut projeleri, hükümet tarafından ekonominin lokomotifi olarak görülüyor. Projeler ne kadar çok olursa o kadar da çok talep alıyoruz. Sektörümüzdeki büyük firmaların çoğu yabancı sermayeye satılmış durumda. Bu da bize bir avantaj sağlıyor. Devletin TOKİ ve KİPTAŞ’ın projeleri üzerinden yerli üreticiyi destekleme gibi projesi de var. Kamunun yaptığı projelerde yerli ürünlere daha fazla ağırlık veriliyor, bu da artarak devam ediyor. Bu gelişmeler sonucunda da bize ekstra bir talep oldu. Kamu projelerin çoğunda şu anda Mono Electric var.”

Yüzde 100 büyüme hedefi

2016 yılında üretim hedeflerine ulaşan firmanın bu yıl ki hedefi, yüzde 100 büyümek. Katrancı, büyüme hedefiyle ilgili olarak şu bilgileri veriyor: “Krizler yeni fırsatlar doğurur mantığıyla yüzde 100 büyüme hedefliyoruz. Pazarda rekabet ettiğimiz çoğu firmadaki sıkıntıları ve problemleri görüyoruz. Gördüğümüz için de bunlara göre tedbirleri alarak yüzde 100 büyüme planlıyoruz. Şu anda da yüzde 100 büyümeyi sağlayacak olan bağlantılar da yapıldı. Bundan sonraki amacımız, sadece o bağlantıların üretimlerini zamanında verebilmek.”

“Üretim ve satışta hızlıyız”

Katrancı, Türkiye anahtar-priz sektörünün son durumu ile ilgili olarak da şu değerlendirmeyi yapıyor: “Türkiye’deki anahtar-priz sektörü yaklaşık 5 yıldan bu yana yabancı sermayenin eline geçmeye başladı. Sektörümüz Avrupa-Asya kökenli büyük global firmaların hedefi haline geldi. Sektördeki bir marka hariç, büyük oyuncuların tamamı şu an yabancı global firmaların eline geçmiş durumda. Biz kendimizi bu yönden şanslı hissediyoruz. Yabancılar Türkiye’deki satış ve üretim mantığını çok fazla bilmediği için büyüme hedefini yakalayamıyor ve sürekli küçülüyor. Biz bu firmaların arasından sıyrılabilmek için hızımızı kullanıyoruz. Kendi öz sermayesi ile faaliyet gösteren bir şirketiz, herhangi bir kredi de kullanmıyoruz. Öz sermaye olarak da güçlü bir firmayız; dolayısıyla yabancı firmalar Mono Electric’ten çekiniyor. Bütün bu gelişmeler bize artı sağladığı için de her sene katlanarak büyüyoruz.”

“Türkiye elektrik sektöründe üretim üssü”

Türkiye’nin belirli sektörlerde üretim üstü olduğunu ifade eden Katrancı, bunun nedenlerini de şu şekilde açıklıyor: “Öncelikle kaliteli üretim yaptığı için üretim üstü. İşçilik maliyetlerinin Avrupa ülkelerinden daha ucuz olması da ikinci büyük etken olarak karşımıza çıkıyor. Beyaz eşya sektöründe de bir dönem benzer bir durum vardı. Şimdi de elektrik sektöründe aynı durum söz konusu. Elektrik sektöründe Alman, İtalyan ve Fransız standardında ürün kullanan ülkelerin tamamına ihracat Türkiye’den yapılıyor. Büyük bir pazardan söz ediyoruz. Yabancı global firmalar da bu büyük pazara Türkiye’de şirket satın almaları yaparak hakimiyet kurmaya çalışıyor. Mantıksal ve stratejik hatalar yapıyorlar. Pazarı bilmemeleri ve dinamikliklerine hızlı reaksiyon gösteremedikleri için de büyümeye çalıştıkça eksiye doğru gidiyorlar.”

“Tekelleşme son tüketiciye zarar verir”

Yabancı global bir firma ile ortaklık düşünmediklerini sözlerine ekleyen Katrancı, “Herkes kendi işi ve başarısını kendisi elde etsin. Tekelleşmenin son tüketiciye zararı dokunacak. Son tüketiciye dokunan zarar, hem ülke ekonomisini ve hem de bizi etkiler” diyor. 5 yıl içerisinde sektörde ilk 1’de yer almayı hedeflediklerini yenileyen Katrancı; Mono Electric’in kendi emeği, iş tecrübesi ve yatırımlarıyla bu yönde ilerlediğinin altını çiziyor. Rakip firmaların kendilerini çok fazla ilgilendirmediğine dikkat çeken Katrancı, “Biz doğru bildiğimizi yapmaya çalışıyoruz. 2013 yılından 2016 yılının sonuna kadar, sıfırdan geldiğimiz noktada doğru adımlar attığımıza inanıyoruz” diye ekliyor.

TÜMÜNÜ GÖSTER HABERİN DEVAMI:   1  |   2
http://www.yapi.com.tr/haberler/mono-electricin-yerli-uretim-ussu_155510.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın
Popüler Fabrika Gezileri

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!