Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.

Roca, Sürdürülebilir Büyümeye Odaklandı

Değişen ihtiyaçlara inovatif ürünlerle yanıt veren ikonik banyo markası Roca’nın Türkiye Genel Müdürü Salvador Lopez Oliva, Roca Group olarak sürdürülebilir büyümeye odaklandıklarını belirtiyor.

Roca, Sürdürülebilir Büyümeye Odaklandı

5 kıtada, 22 ülkede bulunan 83 fabrikasıyla vitrifiye endüstrinin lider üreticileri arasında yer alan Roca, değişen ihtiyaçlara inovatif ürünlerle yanıt veriyor. Firma ve yaptığı çalışmalarla ilgili sorularımızı yanıtlayan Roca Türkiye Genel Müdürü Salvador Lopez Oliva, Roca’nın sürdürülebilir büyümeye odaklandığını belirterek, “Kaynakların korunmasını küresel bir öncelik olarak kabul ediyoruz.” diyor.

Roca ile ilgili genel bilgi verebilir misiniz?

100 yıllık köklü geçmişimizle dünyanın en ikonik banyo markalarından biri olarak sektörde varlığımızı sürdürüyoruz. Bugün itibariyle 5 kıtada, 22 ülkede bulunan 83 fabrikamızla vitrifiye konusunda endüstrinin lider üreticileri arasında yer alıyoruz. Asırlık geçmişimizden aldığımız güçle portfolyomuzu sürekli geliştiriyoruz. En önemlisi de değişen ihtiyaçlara inovatif ürünlerle yanıt veriyoruz. Orta-üst segmentte de en çok tercih edilen markalardan biri konumunda bulunuyoruz. Avrupa, Latin Amerika, Hindistan ve Rusya’da da pazar liderliğini devam ettiriyoruz.

Roca’nın Türkiye yapılanmasıyla ilgili bilgi verebilir misiniz?

Roca Türkiye’ye ilk olarak 50 yıl önce ithalatçı olarak giriş yaptı. Konumu, nitelikli iş gücü ve potansiyeli itibariyle çok dinamik bir pazar olan Türkiye’de daha efektif bir sektör oyuncusu olmak adına 2016 yılında Eskişehir’de faaliyet gösteren NSK Armatür fabrikasını satın aldı. NSK markasıyla devam eden üretim ve satışlarımıza orta ve üst segmente yönelik Roca markamızı da ekleyerek iç pazarda büyüme hedefiyle faaliyetlerimizi hızlandırdık. Bugün pazarda büyümeyi hedefleyen bir yatırımcı olarak çalışmalarımızı sürdürüyoruz.

Vitrifiye, armatür, küvet ve duş sistemlerini içeren zengin bir ürün gamımız mevcut. Yenilikçi, estetik yönü güçlü ve teknolojiye entegre ettiğimiz fonksiyonel ürünlerimizi bayilerimiz aracılığıyla tüketicilere ulaştırıyoruz. Türkiye yapılanmamızın temelinde bayileşme politikası yer alıyor. Geçen yıl pandeminin etkisine rağmen bayi sayımızı 35’e çıkardık. Bu yıl proje ve yatırımlarımıza hız kazandırarak bayi sayımızı 45’e çıkarmayı hedefliyoruz. Türkiye’de üretilen ürünlerimizi yurt içinde olduğu kadar yurt dışında da geniş bir dağıtım ağıyla iş ortaklarımız ve nihai tüketicilerimizle buluşturuyoruz. Türkiye’deki armatür fabrikamız ile pazara dünya kalitesinde ve hızlı tedarik edilebilen ürünler geliştiriyor ve dünyanın dört bir yanına ulaştırıyoruz.

Roca ürünlerinin genel özellikleri, ürünlerin diğer ürünlerden farkı, tercih edilmesinin sebepleri ile ilgili neler söyleyebilirsiniz?

Ürünlerimizi üretirken; 21. yüzyılın ihtiyaçlarına cevap verebilen, değişen tüketici beklentilerini maksimum oranda karşılayan, yenilikçi, işlevsel ve inovatif bir bakış açısını benimsiyoruz. Bu noktada geleceğin banyolarıyla ilgili temel dinamikler çerçevesinde teknolojiyi banyolara entegre ediyoruz. Banyo ürünleri endüstrisinde son yıllarda global anlamda yeni teknolojiler rekabeti arttığından bu konuda titiz bir çalışma prosedürü yürütüyoruz. Ar-Ge çalışmalarımız doğrultusunda teknoloji ve hijyene odaklanarak banyoları daha kişiselleştirilebilir ve işlevsel kılıyoruz. Ayrıca tasarım argümanını çok güçlü bir şekilde kullanıyor, estetiği fonksiyonellikle buluşturuyoruz. Bu konuda aldığımız birçok ödülümüz de mevcut.

Roca’da sürdürülebilirlik ve çevre dostu teknolojilere büyük önem verildiğini biliyoruz. Bu alanda yapılan çalışmalarla ilgili bilgi verebilir misiniz?

Roca Group olarak sürdürülebilir büyümeye odaklandık. Sürdürülebilirlik, bizim için tüm operasyon ve süreçlerde devamlılık kriterlerini uygulamak anlamına geliyor.

Sürdürülebilirlik, yıllık hedeflerimiz içinde bir madde değil, tüm grup için bir çerçeve oluşturuyor. Grubumuzda tüm süreçleri denetleyen ve sürdüren bir Sürdürülebilirlik Direktörlüğü bulunuyor. Birleşmiş Milletler tarafından 2015-2030 için tanımlanan Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri ile uyumlu olan faaliyetlerimiz, yoksulluğu ortadan kaldırmak, gezegeni korumak ve herkes için refah sağlamak gibi önemli maddelerin çerçevesinde yer alıyor. Roca’nın üretim tesislerinde yenilenebilir enerji kullanmaya yönelik çalışmalarımız devam ediyor. Roca olarak kaynakların korunmasını küresel bir öncelik olarak kabul ediyoruz.

Türkiye son yıllarda kuraklık tehlikesiyle karşı karşıya, su tasarrufunun önemi giderek artıyor. Bu konuda Türkiye pazarına özgü neler yapıyorsunuz?

Çevresel sürdürülebilirliğin ürünlere dâhil edebilmek ve değişen ihtiyaçlara yanıt vermek için birçok yenilik geliştiriyoruz. Ürünlerimiz günlük kullanım sırasında su ve enerji tasarrufu sağlamak, ev faturalarını düşürmek ve gezegeni korumaya yardımcı olmak için çözümler içeriyor. Ürün gamında yer alan su akışını limitleyen, cold start özellikli ya da zamanlayıcı gibi unsurlar armatürlerde su ve enerji tasarrufu özellikleriyle verimlilik sağlıyor. Aynı zamanda suyu son damlasına kadar verimli kullanan W + W ürünümüz, kolay temizlik ve ekstra hijyen sağlayan vitrifiye ürünlerimiz ve Supralit çevreci malzemeden üretilmiş klozet kapaklarımız ile ön plana çıkıyoruz. Ek olarak akıllı duş sistemlerimiz ile daha sürdürülebilir ve su kullanımında optimizasyon sağlayan teknolojilere de sahibiz.