Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.

Roca, Sürdürülebilir Büyümeye Odaklandı

Değişen ihtiyaçlara inovatif ürünlerle yanıt veren ikonik banyo markası Roca’nın Türkiye Genel Müdürü Salvador Lopez Oliva, Roca Group olarak sürdürülebilir büyümeye odaklandıklarını belirtiyor.

Roca, Sürdürülebilir Büyümeye Odaklandı

5 kıtada, 22 ülkede bulunan 83 fabrikasıyla vitrifiye endüstrinin lider üreticileri arasında yer alan Roca, değişen ihtiyaçlara inovatif ürünlerle yanıt veriyor. Firma ve yaptığı çalışmalarla ilgili sorularımızı yanıtlayan Roca Türkiye Genel Müdürü Salvador Lopez Oliva, Roca’nın sürdürülebilir büyümeye odaklandığını belirterek, “Kaynakların korunmasını küresel bir öncelik olarak kabul ediyoruz.” diyor.

Roca ile ilgili genel bilgi verebilir misiniz?

100 yıllık köklü geçmişimizle dünyanın en ikonik banyo markalarından biri olarak sektörde varlığımızı sürdürüyoruz. Bugün itibariyle 5 kıtada, 22 ülkede bulunan 83 fabrikamızla vitrifiye konusunda endüstrinin lider üreticileri arasında yer alıyoruz. Asırlık geçmişimizden aldığımız güçle portfolyomuzu sürekli geliştiriyoruz. En önemlisi de değişen ihtiyaçlara inovatif ürünlerle yanıt veriyoruz. Orta-üst segmentte de en çok tercih edilen markalardan biri konumunda bulunuyoruz. Avrupa, Latin Amerika, Hindistan ve Rusya’da da pazar liderliğini devam ettiriyoruz.

Roca’nın Türkiye yapılanmasıyla ilgili bilgi verebilir misiniz?

Roca Türkiye’ye ilk olarak 50 yıl önce ithalatçı olarak giriş yaptı. Konumu, nitelikli iş gücü ve potansiyeli itibariyle çok dinamik bir pazar olan Türkiye’de daha efektif bir sektör oyuncusu olmak adına 2016 yılında Eskişehir’de faaliyet gösteren NSK Armatür fabrikasını satın aldı. NSK markasıyla devam eden üretim ve satışlarımıza orta ve üst segmente yönelik Roca markamızı da ekleyerek iç pazarda büyüme hedefiyle faaliyetlerimizi hızlandırdık. Bugün pazarda büyümeyi hedefleyen bir yatırımcı olarak çalışmalarımızı sürdürüyoruz.

Vitrifiye, armatür, küvet ve duş sistemlerini içeren zengin bir ürün gamımız mevcut. Yenilikçi, estetik yönü güçlü ve teknolojiye entegre ettiğimiz fonksiyonel ürünlerimizi bayilerimiz aracılığıyla tüketicilere ulaştırıyoruz. Türkiye yapılanmamızın temelinde bayileşme politikası yer alıyor. Geçen yıl pandeminin etkisine rağmen bayi sayımızı 35’e çıkardık. Bu yıl proje ve yatırımlarımıza hız kazandırarak bayi sayımızı 45’e çıkarmayı hedefliyoruz. Türkiye’de üretilen ürünlerimizi yurt içinde olduğu kadar yurt dışında da geniş bir dağıtım ağıyla iş ortaklarımız ve nihai tüketicilerimizle buluşturuyoruz. Türkiye’deki armatür fabrikamız ile pazara dünya kalitesinde ve hızlı tedarik edilebilen ürünler geliştiriyor ve dünyanın dört bir yanına ulaştırıyoruz.

Roca ürünlerinin genel özellikleri, ürünlerin diğer ürünlerden farkı, tercih edilmesinin sebepleri ile ilgili neler söyleyebilirsiniz?

Ürünlerimizi üretirken; 21. yüzyılın ihtiyaçlarına cevap verebilen, değişen tüketici beklentilerini maksimum oranda karşılayan, yenilikçi, işlevsel ve inovatif bir bakış açısını benimsiyoruz. Bu noktada geleceğin banyolarıyla ilgili temel dinamikler çerçevesinde teknolojiyi banyolara entegre ediyoruz. Banyo ürünleri endüstrisinde son yıllarda global anlamda yeni teknolojiler rekabeti arttığından bu konuda titiz bir çalışma prosedürü yürütüyoruz. Ar-Ge çalışmalarımız doğrultusunda teknoloji ve hijyene odaklanarak banyoları daha kişiselleştirilebilir ve işlevsel kılıyoruz. Ayrıca tasarım argümanını çok güçlü bir şekilde kullanıyor, estetiği fonksiyonellikle buluşturuyoruz. Bu konuda aldığımız birçok ödülümüz de mevcut.

Roca’da sürdürülebilirlik ve çevre dostu teknolojilere büyük önem verildiğini biliyoruz. Bu alanda yapılan çalışmalarla ilgili bilgi verebilir misiniz?

Roca Group olarak sürdürülebilir büyümeye odaklandık. Sürdürülebilirlik, bizim için tüm operasyon ve süreçlerde devamlılık kriterlerini uygulamak anlamına geliyor.

Sürdürülebilirlik, yıllık hedeflerimiz içinde bir madde değil, tüm grup için bir çerçeve oluşturuyor. Grubumuzda tüm süreçleri denetleyen ve sürdüren bir Sürdürülebilirlik Direktörlüğü bulunuyor. Birleşmiş Milletler tarafından 2015-2030 için tanımlanan Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri ile uyumlu olan faaliyetlerimiz, yoksulluğu ortadan kaldırmak, gezegeni korumak ve herkes için refah sağlamak gibi önemli maddelerin çerçevesinde yer alıyor. Roca’nın üretim tesislerinde yenilenebilir enerji kullanmaya yönelik çalışmalarımız devam ediyor. Roca olarak kaynakların korunmasını küresel bir öncelik olarak kabul ediyoruz.

Türkiye son yıllarda kuraklık tehlikesiyle karşı karşıya, su tasarrufunun önemi giderek artıyor. Bu konuda Türkiye pazarına özgü neler yapıyorsunuz?

Çevresel sürdürülebilirliğin ürünlere dâhil edebilmek ve değişen ihtiyaçlara yanıt vermek için birçok yenilik geliştiriyoruz. Ürünlerimiz günlük kullanım sırasında su ve enerji tasarrufu sağlamak, ev faturalarını düşürmek ve gezegeni korumaya yardımcı olmak için çözümler içeriyor. Ürün gamında yer alan su akışını limitleyen, cold start özellikli ya da zamanlayıcı gibi unsurlar armatürlerde su ve enerji tasarrufu özellikleriyle verimlilik sağlıyor. Aynı zamanda suyu son damlasına kadar verimli kullanan W + W ürünümüz, kolay temizlik ve ekstra hijyen sağlayan vitrifiye ürünlerimiz ve Supralit çevreci malzemeden üretilmiş klozet kapaklarımız ile ön plana çıkıyoruz. Ek olarak akıllı duş sistemlerimiz ile daha sürdürülebilir ve su kullanımında optimizasyon sağlayan teknolojilere de sahibiz.

Pandemi ile birlikte hijyen ve ortak kullanım alanlarıyla ilgili birçok gelişme yaşandı. Roca olarak bu konuda hangi çalışma ve projelere imza attınız?

Roca, dünyanın her noktasında olduğu için yaşanan değişim karşısında hızlı aksiyon alabilen ve pazarın dinamiklerine kolayca uyum sağlayabilen bir marka. Biz, banyolar için hijyenik ürünler üreten bir firma olmanın ötesinde imza attığımız projeler, kültürel anlamda yürüttüğümüz çalışmalar, sektör profesyonelleri için yaptığımız organizasyonlar ve toplumsal faydayı önceliğine alan çalışma anlayışımızla çok farklı bir noktada konumlanıyoruz. Özellikle de pandemi ile birlikte daha fazla anlam kazanan ortak kullanım alanlarıyla ilgili olarak genç tasarımcılarla yenilikçi ve ezber bozan fikirlerin peşine düşüyor ve genç tasarımcıların kendini ifade edebilecekleri bir platform yaratıyoruz. Bu konuda uzun yıllardır devam eden uluslararası tasarım yarışmamız JumptheGap, geleceğin banyo alanları için yenilikçi, teknolojik ve uygulanabilir çözümlere odaklanıyor. Mimarlık ve tasarım öğrencileri ile 40 yaşın altındaki profesyonellere yönelik olan yarışma, 2004 yılından beri devam ederek kazananlara çeşitli ödüller veriyor. Cesur tasarımcıların çok rağbet gösterdiği bu seneki yarışmaya Türkiye’den de 100’e yakın başvuru geldi. Pandeminin yarattığı koşulları ele alan ortak kullanım alanları için birbirinden yaratıcı fikirler ortaya çıktı.

Mimarlık ve tasarım konusunda yürüttüğünüz birçok çalışma mevcut. Bu konuyla ilgili neler söylemek istersiniz?

Roca olarak dünyanın en önemli tasarımcı ve mimarlarını buluşturan girişimlere imza atıyoruz. Günümüz banyoları için tasarladığımız ürünler kadar kültürel yatırımlarla da mimarlık ve tasarım konusunda sektör profesyonelleri arasındaki diyaloğu sürekli kılacak alanlar yaratıyoruz. Bu girişimlerden biri olan Roca Gallery, halka açık olacak şekilde ürün koleksiyonlarımızla ilgili en son yenilikleri sergiliyor, ayrıca markanın özünü ve değerlerini yansıtan, mimari ve tasarım odaklı sergilere, tartışmalara, sunumlara ve kültürel etkinliklere ev sahipliği yapıyor. 125'ten fazla uluslararası profesyonel ve akademisyenin iş birliği ile oluşan rocagallery.com ise mimarlık ve tasarım alanındaki profesyonelleri bir araya getiriyor. Şu an için pandemi sebebiyle sohbetler online ortamda devam etse de konuklar görüş ve düşünceleriyle sektöre farklı bir perspektif kazandırmaya devam ediyor. Ayrıca Roca Gallery Connects’in Instagram hesabı üzerinden yapılan canlı yayınlarla mimari ve tasarım vizyonunu bir üst noktaya taşımak amaçlanıyor.

Pandemi günleri nasıl geçti, ne gibi önlemler aldınız/alıyorsunuz, bu süreç işleri ne derece etkiledi?

Tüm dünyayı alarma geçiren ve yeni bir normal yaratan pandemi elbette tüm süreçlerimizi etkiledi. Belli bir süre hayatı eve taşımak durumunda kaldık, iş yapış şekillerimizi ve süreçlerimizi dijitalize ettik, ihtiyaç ve önceliklerimizi değiştirdik. Pandeminin ülkemizde de görülmesinin hemen ardından, Nisan ayında üretimimizde bir miktar azalma olmakla birlikte, geçen yılın Haziran ayından bu yana yüzde 95 kapasiteyle üretimimize aralıksız devam ediyoruz.

Dijitalleşme sürecinde Roca’nın profesyonellerle sürekli diyaloğu teşvik eden kültürel girişimi Roca Gallery, pandemi koşulları sebebiyle konuk alamadığı için Instagram hesabından yaptığı canlı yayınlarda dünyanın önde gelen mimar ve tasarımcılarını ağırladı.

Roca Gallery Connects konuşma serisine Türkiye’nin önemli mimar ve iç mimarlarından Emre Arolat, Melike Altınışık, Murat Tabanlıoğlu ve Mahmut Anlar gibi isimler konuk olarak katıldı. Tüm dünyadan izleyicilerle fikirlerini ve yorumlarını paylaşan mimar ve iç mimarlar pandemi döneminde de etkileşimi kesmeyerek, tasarım ve mimarlık alanlarına katkı sunmaya devam etti. Şu an için dünyanın dört bir yanında sektör profesyonellerini ağırlamaya devam eden Roca Gallery, ilerleyen günlerde başka Türk mimar ve tasarımcılara da yer verecek.

Roca’nın globalde Türkiye pazarına bakışı ile ilgili neler söyleyebilirsiniz?

Roca için Türkiye çok önemli ve potansiyeli yüksek bir pazar. Özellikle de sektör anlamında dünya üzerinde çok iyi bir konumda yer alıyor. Bakıldığında global rekabet koşullarında fark yaratacak birçok parametreye sahip. Coğrafi konumu ve lokasyonu çok iyi ve çok ciddi lojistik imkanlar söz konusu. Bu durum pandemi ile birlikte dünya ticaret yollarında yaşanabilecek değişimlerde Türkiye’yi çok daha ayrıcalıklı bir konuma taşıyor. Bu noktada pazarda önümüzdeki yıllarda büyümeye devam edeceğiz, büyümeyle doğru orantılı olarak yatırımlarımızda sürecek.

Roca Türkiye’nin hedefleri, planları ile ilgili bilgi verebilir misiniz?

Roca gibi uluslararası, son teknolojiye ve tasarım gücüne sahip bir markanın, bu topraklardaki güçlü üretim potansiyeli ile Türkiye pazarında önemli bir pay alabileceğine inanıyoruz. Bu yüzden öncelikli hedefimiz, Türkiye pazarında konumumuzu güçlendirmek. Bu hedefle, banyo alanlarında müşterilerimizin değişen ihtiyaçlarına göre tasarladığımız yenilikçi çözümlerimizle Türkiye’de daha fazla kişiye ulaşmak için bayi ağımızı büyütmeye odaklandık. Aynı zamanda dijitalleşme sürecinde hem müşterilerimizle olan teması korumak hem de sektörün gelişimini desteklemek amacıyla dijital kanalları kullanacağız. Tüm bunlara ek olarak banyo ve mutfak alanlarımıza yeni ürün alternatifleri getirerek çeşitliliği arttırıp, gelişmiş fonksiyonlu ürünlerimizi müşterilerimizle buluşturacağız. 2021 yılında lansmanı yapılacak ödüllü ürünlerle de sektöre yenilikçi bir bakış açısı kazandıracağız. Piyasada oldukça rağbet gören banyo setlerimiz ile nihai müşterilerimize çözüm sunuyor olacağız. Son olarak sektör profesyonelleri, mimarlar ve tasarımcılarla çeşitli platformlarla bir araya gelmeye devam edeceğiz.

http://www.yapi.com.tr/haberler/roca-surdurulebilir-buyumeye-odaklandi_184266.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!