Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
BÖLÜM SPONSORU

Subor Suya Yatırım Yaparak 27 Ülkenin Boru Markası Oldu

Türkiye'nin önde gelen müteahhitlik şirketlerinden Yapı Merkezi İnşaat ve Owens Corning şirketinin eşit ortaklığı ile 1997'de kurulan Subor, iç pazarda yüzde 46'lık paya ulaşmış durumda. Türkiye'de 2007'de yaşanan kuraklık sonucu devreve giren sulama projelerinin artması ile satışları bir anda tavan yapan şirket, Referans gazetesinin teçhizat

Referans Gazetesi
Subor Suya Yatırım Yaparak 27 Ülkenin Boru Markası Oldu Foto: Melek Aldemir

BR> 
Kuraklık, Subor'u çözüm merkezi yaptı

Subor Genel Müdürü Kemal Tunç da Türkiye'de 1996'ya kadar bilinmeyen CTP borunun çevreye yararının idrak edilmesinin zaman aldığını ancak bunun şirketin lehine işlediğini belirtiyor. Subor Genel Müdürü Kemal Tunç, bu durumun en iyi örneğinin 2007 yılında yaşandığının altını çiziyor:

"Subor, 1996'dan bu yana yaptığı hatlarda bugüne kadar hiçbir problem yaşamadı. CTP borunun rakiplerine göre avantajı da ortada. Dolayısıyla 2007'de ciddi kuraklık tehlikesi yaşayan Türkiye için suyla ilgili projelerde Subor çözüm merkezi haline geldi. Kuraklık yüzünden iç pazarda öylesine ani talep artışı yaşandı ki, o yıl ihracat yapmakta zorlandık. Büyükşehirlerde acil su sıkıntılarını giderebilmek amacıyla oluşturulan projelere CTP boru ürettik. 2007'de satışlar yüzde 90,8 arttı. Satışlardaki artış geçen yıl da devam etti."
 
Balkanlar'a 20 milyon dolar yatırım

İlk üretim tesisini kuruluşunu takiben 1997'de Adapazarı'nda yapan şirket, 2000 yılında ise GAP projesine yönelik olarak Şanlıurfa'da bir fabrika kurdu. Yıllık bir metre çapında 670 km uzunluğa kadar CTP boru üretim kapasitesi bulunan şirket, geçen yıl artan yoğun talep doğrultusunda dört metre çaplı boru üretimi için de düğmeye bastı. Subor Genel Müdür Yardımcısı Ahmet Uslu, dört metre çaplı boru için Adapazarı'ndaki tesiste yeni bir hattın yapımına başladıklarını söylüyor. Avrupa ve Rusya pazarına daha hızlı ulaşabilmek için de Balkanlar'da yeni bir tesis düşündüklerini ifade eden Uslu, "Balkanlar, Ortadoğu, Kuzey Afrika ve Türki cumhuriyetler klasik pazarlarımız arasında. Ürünler, Anadolu'daki üretim tesislerinden gidiyor. Şu sıralar toplam maliyette yüzde 15 payı olan nakliye masrafından kurtulmak için Avrupa ve Rusya pazarına yönelik yeni bir yatırım planlıyoruz. Balkanlar'da 20 milyon euro yatırımla kurulacak tesisi 2011 sonuna kadar hizmete açmayı hedefliyoruz" diyor.

TÜMÜNÜ GÖSTERSONRAKİ SAYFA HABERİN DEVAMI:   1  |   2  |   3
http://www.yapi.com.tr/haberler/subor-suya-yatirim-yaparak-27-ulkenin-boru-markasi-oldu_68576.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!