Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
BÖLÜM SPONSORU

Subor Suya Yatırım Yaparak 27 Ülkenin Boru Markası Oldu

Türkiye'nin önde gelen müteahhitlik şirketlerinden Yapı Merkezi İnşaat ve Owens Corning şirketinin eşit ortaklığı ile 1997'de kurulan Subor, iç pazarda yüzde 46'lık paya ulaşmış durumda. Türkiye'de 2007'de yaşanan kuraklık sonucu devreve giren sulama projelerinin artması ile satışları bir anda tavan yapan şirket, Referans gazetesinin teçhizat

Referans Gazetesi
Subor Suya Yatırım Yaparak 27 Ülkenin Boru Markası Oldu Foto: Melek Aldemir

BR> 
Sektörde 11 binden fazla firma var

Türkiye'de planlı kalkınmaya geçişten sonra ara ve yatırım malı niteliğindeki makine ve teçhizatın üretimi daha da önem kazandı. TÜİK'in verilerine göre 11 binden fazla firmanın faaliyet gösterdiği sektör, 2007'de 8 milyar dolar ihracat, 17 milyar dolar da ithalat yaptı. Sektör ihracatı 2008 yılında ise bir önceki yıla göre yüzde 22 artarak 9,7 milyar dolar oldu. Kapasite kullanım oranı yüzde 77 olan sektörün işçilik ücretleri, eşdeğer üretim yapan Avrupa Birliği ülkelerine nazaran daha uygun durumda. Sektör, KOBİ yapısının sağladığı esneklik ile ekonomideki ve pazar şartlarındaki değişimlere daha kolay uyum sağlama imkânı da sunuyor.
 
Nasıl hızı balık oldu

* Sulamanın önümüzdeki 30 yıl içinde öneminin artacağını gördü.
* Sektörün ihtiyacını iyi analiz edip ürün geliştirdi.
* Üretim hatlarını sıfır hata prensibiyle oluşturdu.
* Bugüne kadar 3.5 milyon metre boru üretti ve yıllık üretim 0.5 hata payı ile gerçekleşiyor.
* Ar-Ge'ye cirosunun yüzde 1,5'lik payını ayırıyor.

Subor Boru - Teçhizat

Teçhizat sektöründe "2008'in En Hızlı Balığı" seçilen Subor Boru'nun ödülünü, Borusan Holding CEO'su Agâh Uğur'un elinden Subor Boru Genel Müdürü Kemal Tunç aldı. Tunç, 12 yıl önce kurulan şirketin hâlâ aynı yöneticilerle yola devam ettiğine işaret etti. Yakaladıkları istikrarlı yönetim anlayışının başarının yolunu açtığını ifade eden Tunç, kurulduktan kısa bir süre sonra Türkiye'de ilk kez CTP boru üretimine geçtiklerine dikkat çekerek şunları söyledi: "Ülke ekonomisinin darboğaza girdiği zamanlarda yurtdışı pazarlara açılarak, üretime devam ettik. Ar-Ge'ye her zaman çok önem verdik. Sosyal sorumluluk projeleri ile şirket içindeki takımdaşlığımızı pekiştirdik. Türkiye genelinde 65 ilde ve dünya çapında 21 ülkede önemli bir marka olduk."

TÜMÜNÜ GÖSTER HABERİN DEVAMI:   1  |   2  |   3
http://www.yapi.com.tr/haberler/subor-suya-yatirim-yaparak-27-ulkenin-boru-markasi-oldu_68576.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!