Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
BÖLÜM SPONSORU

Üçüncü Havalimanının Yeri Belli, ama Açıklamanın Zamanı Değil

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, İstanbul'a üçüncü havalimanı için yerin belirlendiğini, ancak şimdilik bunu açıklamak istemediklerini de belirtti. Bakan Yıldırım, Fatih Sultan Mehmet Köprüsü'ne metrobüs hattı yapımı konusunda şu ana kadar kendilerine resmi bir müracaatta bulunulmadığını belirtirken, “İstanbul'un trafiği

yapi.com.tr
2 Üçüncü Havalimanının Yeri Belli, ama Açıklamanın Zamanı Değil

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, İstanbul'a üçüncü havalimanı için yerin belirlendiğini, ancak şimdilik bunu açıklamak istemediklerini de belirtti. Radikal Gazetesi'nin AA kaynaklı haberine göre Bakan Yıldırım, Fatih Sultan Mehmet Köprüsü'ne metrobüs hattı yapımı konusunda da şu ana kadar kendilerine resmi bir müracaatta bulunulmadığını belirtirken, “İstanbul'un trafiğini rahatlatacak hangi proje, hangi tedbir olursa olsun buna hiç tereddütsüz olumlu yaklaşırız” dedi.

Yıldırım, AA'nın gündeme ve bakanlığına ilişkin sorularını yanıtladı:

Boğaz Köprüsü'nün 40'ıncı yıl bakımı

Boğaz köprüsünün 40'ıncı yıl bakımı çok konuşuldu. Bu konuda bir iletişim kazası olduğunu düşünüyor musunuz? 3. köprünün yapım maliyeti genel bütçeden karşılanacak. Bu, diğer projelerin ötelenmesine ya da iptal edilmesine yol açabilir mi?

Birinci köprü 1973'de hizmete girdi, 2013'de 40'ıncı yılını doldurmuş oluyor. En basitinden, bir otomobilde belirli kilometrelerde, belirli bakımların yapılması nasıl icap ediyorsa, köprünün de ömrü boyunca yapılması gereken bakımları var. 40'ıncı yıl bakımı da oldukça kapsamlı bir bakım... 'Büyük bakım' diye tabir ediliyor. O çerçevede tabii ki 'trafik hiç aksamayacak' dememiz mümkün değil, gerçekçi de değil. Ama daha önce de ifade ettim; trafiğin en az olumsuz etkileneceği şekilde bütün tedbirleri alarak bu bakımı gerçekleştireceğiz. Amacımız köprüyü kapatmak değil, köprünün daha uzun yıllar eksiksiz hizmet vermesini sağlayacak gerekli bakımları yapmak. Burada mümkün mertebe gece trafiğin seyrek olduğu saatlerde çalışılacak. Ama mecbur kalınırsa gündüz de çalışmalarımız olacak. Orada da yine sabah-akşam yoğun trafik dışında, öğlen-ikindi vakitlerinde ağırlıklı olarak çalışmalarımızı yoğunlaştıracağız. Belki şerit kısıtlamasına gidilebilir, ama kesinlikle tamamen kapatmayı öngörmüyoruz.

Kuzey Marmara Otoyolu Projesi de çok konuşuldu. Köprü yapımı dışında otoyol kısmının genel bütçeden yapılacak olması bakanlığın diğer yatırımlarını olumsuz etkiler mi?

Kuzey Marmara Otoyolu ile ilgili bir ihale denemesi yaptık. Ama maalesef istediğimiz tarzda bir sonuç alamadık, teklif gelmedi. Bu sefer projeyi tekrar gözden geçirdik ve ikiye böldük. Toplam 430 kilometre yol ve bir köprü olmak üzere yaklaşık 6 milyar liralık bir projeydi. Şimdi yeni durumda ihaleye çıktığımız proje, köprü artı 90 kilometre yolu, yap-işlet-devret modeliyle tekrar ihale ediyoruz. 5 Nisan'da teklifleri alacağız. Geri kalan kısmı da eş zamanlı olarak milli bütçeden yapmış olacağız. Bu projenin toplam bedelinin öncekine göre yarıdan az kısmını teşkil ediyor. Bu sefer teklif geleceği konusunda oldukça ümitliyiz. Teklif gelecektir, çünkü hem projenin hacmi küçüldü hem geri dönüş süresi, karlılığı daha da artırıldı. Ona göre bazı ilave trafik garantileri verildi. O yüzden daha cazip hale geldi ve teklif verileceğini öngörüyoruz. Kalan kısımlarının milli bütçeden yapılıyor olmasının diğer yatırımlarımıza olumsuz etkisi olmayacak. Onu mevcut bütçe imkanları içerisinde yapacağımızı düşünüyoruz.

Maliye Bakanımız bütçe disiplini konusunda çok hassas, milli bütçeden karşılanmasına bir serzenişi olur mu?

Biz de hassasız. Sadece Maliye Bakanının hassas olması yetmez. Çünkü 2000'de, 2001'de krizlerin bedelini bu ülke çok acı bir şekilde ödedi. O yüzden de ekonomik istikrarın ve güvenin Türkiye'de devam etmesi hepimizin öncelikli konusu. Ama Türkiye artık o rakamları kendi içinde tolere edecek büyüklüğe ulaştı. O bakımdan herhangi bir sıkıntı yok. Maliye bakanımızla da bu kararları hepimiz beraber aldık, ortak kararımızdır.

FSM köprüsüne yapılması planlanan metrobüs hattı

Fatih Sultan Mehmet Köprüsü'den geçmesi planlanan metrobüs hattı var. Bu, trafiği nasıl etkileyecek, hattın yapımı konusunda bir müracaat oldu mu?

Fatih Sultan Mehmet (FSM) Köprüsüyle ilgili haberleri ben de okudum, fakat bize resmen bir müracaat yok. Biz, İstanbul'un trafiğini rahatlatacak, hangi proje, hangi tedbir olursa olsun, buna hiç tereddütsüz olumlu yaklaşırız. Ama henüz çalışmanın detaylarını bilmiyoruz. Müracaat olursa İstanbullular'ın lehine olacak şekilde her zaman olduğu gibi bunu da değerlendireceğiz.

İstanbul Büyükşehir Belediyesinin deniz ulaşımının daha fazla kullanılması amacıyla 10 farklı noktaya teknepark yapımını içeren bir proje hazırladı. Teknepark dışında deniz ulaşımını artırmaya yönelik çalışmalarınız olacak mı?

Deniz ulaştırması İstanbul'da önemli toplu ulaşım araçlarından bir tanesi. Şu anda zannediyorum karşıdan karşıya geçişlerde yüzde 10 civarında bir payı var. Ama bunu çok fazla da artırma şansı yok. Aslında deniz ulaşımında dünyada İstanbul örnek bir şehirdir. Bu konuda Büyükşehir Belediyesinin yeni projelerine şüphesiz destek vermeye devam edeceğiz. Ama bildiğiniz gibi bizim Bakanlık olarak, deniz taşımacılığında, hele hele toplu insan taşımacılığında herhangi bir faaliyetimiz yok. Ya özel sektör bunu yapıyor ya da belediyeler yapıyor. Biz de gereken desteği veriyoruz.

3'üncü havalimanının yeri belirlendi

Atatürk Hava Limanı trafik açısından Avrupa'daki birçok hava limanını geçmiş durumda. İstanbul'a 3'üncü havaalanı için yer belirleme çalışmaları var mı? Geçici çözüm olarak Atatürk Hava Limanına ilave pist yapılması gündemde mi?

Mevcut hava limanına yeni bir pist yapılması etüt çalışmalarını yaptık. Bununla ilgili bir kanaat oluştu. Diğer yandan yeni pist yapıyor olsak bile 3'üncü bir havaalanı ihtiyacı ortadan kalkmıyor. Havacılıkta gelişmeleri dikkate alırsak, sadece İstanbul'da 2023 yılında 150 milyon civarında yolcuya erişeceğiz. Dolayısıyla mevcut havaalanlarıyla bu yolcuyu sevk ve idare etmek mümkün değil. O bakımdan İstanbul'a 3'üncü hava alanı mutlaka gerekiyor. Bunun için de çalışmalarımız önemli bir noktaya geldi. Yerimizi de belirledik. Ama şimdilik izninizle açıklamıyoruz.

Boğaziçi Köprüsü'nün inşaatında Japon teknolojisi kullanılmıştı. İstanbul'a yapılması planlanan 3'üncü köprü için Asya şirketlerinden ilgi olursa tavrınız nasıl olur?

Çinli dostlarımızdan teklif bekliyoruz.

Diyarbakır'da sivil havalanı yapımına ne zaman başlanacak? Bunun maliyeti ne kadar olacak?

Başladı, şu anda sivil terminal ve tesislerin yapımı için ihale yapıldı. Ön yeterlilik belirlemesi yapılıyor. Firmalar tekliflerini verdiler, değerlendirme yapılıyor. Zannediyorum 2 ay içerisinde de mali teklifleri alınacak. Havaalanına mevcut terminalin olduğu yerden değil, tam karşıdan yeni modern tesisler, apronuyla, terminaliyle, park alanıyla, yollarıyla ve diğer sosyal donatı alanlarıyla çok güzel bir tesis yapılmış olacak. Bütçesini şu anda hatırlamıyorum, ama 400-500 milyon lira civarında bir bedel olacak.

http://www.yapi.com.tr/haberler/ucuncu-havalimaninin-yeri-belli-ama-aciklamanin-zamani-degil_90762.html

Read Comment Section
2 Yorum Yorum Yaz
  • Olayın bütünü ile ilgili yaklaşımları almak sanırımki, detay başlıkları ayrı ayrı gözlemleyip yorumlamamızdan daha sağlıklı olacaktır. Mevcut konu başlıklarına ayrı ayrı dalıp yorumlamamız doğru olmaz. İMP'nin belli bir dönem sunumlarını incelemeye ve izlemeye gayret etmişdim. Zaten kaç köprü yaparsak yapalım, biliniyorki aynı konumu, tekrar tekrar yaşarız. Yapılaşma, hizmet istihdam alanlarının belli yerlerde toplanmış olması vb konulardada ilerleme yapılmaz ise yaptığımız maliyetle kalırız. Bu sebepten, şehir içinde kalmış sanayinin uzaklaşması, bugünkü şehir merkezi olarak adlandırdığımız ve hizmet sektörünün yoğunca bulunduğu alanların, her iki yakada odaklar/akslar olarak kaydırılması vb destekleme/planlama ve dönüşme projeleri ile ancak, hem ulaşım, hem iş, hemde yerleşimlere daha doğru bakmamızı sağlıyacaktır. Silivri, Kartal ve Şile'deki yeni planlama odaklarının, raylı sistem ve Karadeniz otobanının değerlendirilmeside bu açıdan bakıldığında daha doğru değerlendirme fırsatı elde edeceğimize inanıyorum. Herşeyin daha güzel daha doğru ve iyileştirmeye yönelik olarak ilerlemesi dileği ile... YANITLA
  • ikinci köprüye de metrobüs konması, kısa dönem için bir miktar çözüm olur. tabii ki metrobüs konduğu takdirde ve bu hat bence ümraniye tepeüstü civarından başlayıp, avrupa yakasında esenkent yakınlarında bittiği takdirde ve duraklar arası açık, fazla olduğu zaman. yani önemli aktarma merkezleri dışında indi bindi durakları olmamalı ve metrobüs hatta konunca avrupa yakası ile asya arası arasında direk otobüs hatlarının bir çoğu kaldırılmalıdır. ki trafikte bir rahatlama olsun, yani köprüden geçen belediye ve öho sayısı %70-80 azaltılmalıdır. ama bence kesin çözüm gene aynı hat ve duraklar arası işleyecek ve köprüyü gececek bir metro hattı olur. ve bu metro hattını yapmak o kadar da zor değil, belki teknik nedenlerle metro hattı köprüyü tek hat ile geçer ve karşı kıyıya varıncaa yerin altına dalip, çift hat olarak yoluna devam eder. ve uzun ömürlü bir çözüm olur. Enerji tasarrufu olur, çevre kirliiği azalır. sevgi ve saygılarımla YANITLA
2 yorumdan 2 tanesi gösteriliyor. 
Yorumunuzu ekleyin
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!