Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
 
BÖLÜM SPONSORU Egepen Egepen

"Yapı Sektörünü Çok Büyük Bir Değişim Bekliyor"

Son 25 yılda yapı sektörü başta olmak üzere değişik sektörlerden değişik büyüklükte firmalara iletişim ve pazarlama alanında danışmanlık hizmeti veren Nesteren Şencan Görgülü ve Güventürk Görgülü'nün kaleme aldığı 'Pazarlama 3.0 - Yeni Çağın Pazarlama Yaklaşımı' kitabı, pazarlama kategorisinde çok satanlar listelerinde yerini aldı.

yapi.com.tr
2 "Yapı Sektörünü Çok Büyük Bir Değişim Bekliyor"

p>Son 25 yılda yapı sektörü başta olmak üzere değişik sektörlerden değişik büyüklükte firmalara iletişim ve pazarlama alanında danışmanlık hizmeti veren Nesteren Şencan Görgülü ve Güventürk Görgülü'nün kaleme aldığı 'Pazarlama 3.0 - Yeni Çağın Pazarlama Yaklaşımı' adlı kitap, kısa sürede pazarlama kategorisinde çok satanlar listelerinde yerini aldı. Geçen yılın başında yayınlanan kitap, geleneksel pazarlama anlayışının ve yöntemlerinin artık çalışmamasının nedenlerini ortaya koyuyor ve pazarlamada gelinen yeni aşamanın şifrelerini okuyucuya veriyor. Pazarlama 3.0 olarak adlandırılan bu yeni aşamada varlığını sürdürebilmek için firma ve marka yöneticilerinin üstüne düşenleri açık ve net bir dille ortaya koyan kitabın yazarlarından Nesteren Şencan Görgülü'yle yapı sektörünün geleceği üzerine konuştuk.

Yapı sektörüne olan ilginiz nereden geliyor?

Yıllar içinde biraz da tesadüfen gelişen bir ilgi. Son 18 yılda yapı sektörünün çok değişik alanlarına ürün ve hizmet sunan firmalarla çalıştık. Gayrimenkul geliştirmeden yüklenicilere ve malzeme üreticilerine kadar geniş bir yelpazede yapı sektörünü değişik açılardan izleme fırsatı bulduk. Çalıştığımız firmalar için pazarlarındaki karar vericilerle pek çok analiz yaptık. Sektörün değişik pazarlarında, karar verme davranışlarıyla ilgili derinlemesine bilgi sahibi olduk ve tabii bu arada sektörün yıllar içindeki gelişimini de bire bir izleme fırsatı bulduk.

Yapı sektörü sizce pazarlamanın hangi aşamasında?

Her sektörde ve her pazarda, pazarlamanın değişik aşamalarında veya derinliklerinde faaliyet gösteren firmalar olduğu gibi, yapı sektöründe de pazarlar ve şirketler birbirinden değişik konumlarda. Yani şu anda pazarlama 1.0 aşamasına saplanıp kalmış, sadece 'mal' satmaya çalışan şirketler de bulunuyor; ama çoğunluğun 2.0 aşamasında olduğunu söyleyebiliriz. Bu firmalar için, müşterinin ne dediği biraz daha önem kazanmış durumda. Bu tür firmalar, daha çok 'müşteri mutluluğu'na takılmış durumda. 3.0'a doğru geçme aşamasında olan şirketler de elbette var, ama bunların sayısı şimdilik sınırlı. Pazarlama yaklaşımında 3.0 aşamasına geçmek, 'çoktan satın alınmış bir ürün/hizmeti üretebilme becerisini' kazanmış ve bunu 'sürdürebilir' durumda olmak anlamına geliyor.

Aslında yapı sektörünün esas sorunu, işten işe (B2B) yani sektör içi alıcıların pazarıyla, nihai tüketici pazarına (B2C) hitap eden oyuncuların birbiriyle uyumsuzluğu ve özellikle bu oyuncuların talep dinamiklerini göz ardı eden tutumu.

TÜMÜNÜ GÖSTERSONRAKİ SAYFA HABERİN DEVAMI:   1  |   2  |   3
http://www.yapi.com.tr/haberler/yapi-sektorunu-cok-buyuk-bir-degisim-bekliyor_90729.html

Read Comment Section
2 Yorum Yorum Yaz
  • YAPI SEKTÖRÜNDE ÖNCELİK İLE ALAYLILARIN HAKİMİYETİNİN KIRILMASI CİDDİ BİR MÜHENDİSLİK VE MİMARLIĞIN ETKİN VE BASKIN DURUMA GETİRİLMESİ ŞARTTIR. BUNUN İÇİN MESLEK ODALARI KENDİ MESLEKLERİNE SAHİP VE MİMAR VE MÜHENDİSİN ALAYLILARA KARŞI VARLIKLARINI VE VAZGEÇİLMEZLİKLERİNİ KABULLENDİRMELİDİRLER. BU YAPILANMA, MİMAR VE MÜHENDİS ODALARININ, KENDİ MESLEKTAŞLARINI SAHİPLENMESİ İLE GERÇEKLEŞECEĞİNİ TÜM SEKTÖRE BASKIN BİR BİÇİMDE KABUL ETTİRMELERİ İLE MÜMKÜNDÜR. SİYASİ GÖRÜŞLER BİR TARAFA BIRAKILIP, YANDAŞLIK DEĞİL MESLEKDAŞLIK ETKİN OLMALI VE HER DÜZEYDE TEKNİK ELEMANLAR TAVİZSİZ GÖREVLERİNİ HER KADEMEDE VE HER PLATFORMDA YAPMALIDIR. MESLEK ODALARI HUKUK YÖNÜNDE DAİMA VE HER MESELEDE ÜYESİNE SAHİP ÇIKMALIDIR. ÜYE EMİN OLMALIDIR Kİ ODASI ONUN EN ÖNDE DESTEKLEYİCİSİDİR. USTA DENEN KİŞİLERİN USTALIĞI İLE BU GÜNE GELİNEN NOKTADA HAL ORTADADIR. ÇARPIK YAPILAŞMA!.. KİMİN SAYESİNDE? ODALARIN İZİMLER İLE UĞRAŞMAKTAN MESLEK İLE UĞRAŞMA GAYRETİNDE OLAMAMALARINDANDIR DİYE GÖRMEKTE VE DÜŞÜNMEKTEYİM. TABİİ OLARAK BÖYLE BİR YAPININ İÇİNDE MESLEKDAŞ DA ADAM SENDECİLİĞE KURBAN GİTMEKTEDİR. O HALDE ŞİKAYETÇİ OLMANIN DA ANLAMI KALMAMAKTADIR. HER MESLEKDAŞ MESLEĞİNE SAHİP ÇIKMAK ADINA MESLEK ODASI'NDAN BU KONULARI ISRARLA TALEP ETMELİDİR. BAŞARAN KALIR, BAŞARAMAYAN VE YORULANLAR GENÇLERE AŞILADIKLARI İDEALLER İLE YOLA DEVAM ETMELİDİRLER. ÖZELLİKLE PROJECİLER VE YAPI DENETİMCİLER TAM ANLAMI İLE GÖREVLERİNİ YERİNE GETİRMELİDİR. YAPI DENETİM MEKANİZMASI HİÇ TAVİZ VERMEDEN YAPTIRIMLARINI UYGULAMALI YALNIŞ VE İDARE EDER ZİHNİYETİ İLE ASLA HAREKET ETMEMELİDİR .RUHSAT İŞLEMLERİ İSE BU ÇALIŞMALARDA ETKİNLİĞİNİ AÇIKÇA ORTAYA KOYMALI VE GEREKTİĞİNDE YALNIŞLARIN BERTARAFI İÇİN YIKIM KARARINI DA SERBESTÇE VERMELİ VE UYGULATMALIDIR. TÜM BUNLARIN UYGULANMASINDA ŞEHİR PLANLAMACILARININ ÖNCELİKLE ÇOK CİDDİ PROJELER ÜRETMELERİ SAĞLANMALIDIR. UNUTULMAMALIDIR Kİ YAPININ ÖMRÜ 40 YIL DEĞİLDİR. 400-500 SENEDİR YAŞAYAN VE İŞLEVİNİ KAYBETMEYEN YAPILAR İNSANLIK MİRAS TARİHİNE ADINI YAZDIRMAKTADIRLAR. BAŞARILMASI GEREKEN İDEAL BU OLMALIDIR. YANITLA
  • güzel YANITLA
2 yorumdan 2 tanesi gösteriliyor. 
Yorumunuzu ekleyin
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

REKLAM VERİN

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!