Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
BÖLÜM SPONSORU

"Yapı Sektörünü Çok Büyük Bir Değişim Bekliyor"

Son 25 yılda yapı sektörü başta olmak üzere değişik sektörlerden değişik büyüklükte firmalara iletişim ve pazarlama alanında danışmanlık hizmeti veren Nesteren Şencan Görgülü ve Güventürk Görgülü'nün kaleme aldığı 'Pazarlama 3.0 - Yeni Çağın Pazarlama Yaklaşımı' kitabı, pazarlama kategorisinde çok satanlar listelerinde yerini aldı.

yapi.com.tr
2 "Yapı Sektörünü Çok Büyük Bir Değişim Bekliyor"

Sektörü bir tıkanıklığın beklediğini mi düşünüyorsunuz?

Gayrimenkul sektöründe biriken arzın neden olduğu ekonomik krizlerin örneği yok değil. 1990'ların sonunda Uzak Doğu'da şişen gayrimenkul balonunun yarattığı krizi hatırlayın. Gazetelerde gayrimenkul projelerinin tam sayfa ilanlarının yoğunluğu doğrusu beni kaygılandırıyor. TV reklamlarında artık oyuncuları değil, inşaat şirketlerinin patronlarını görüyoruz. Türkiye'de uygulanan mevcut modele göre büyümenin sürdürülebilmesi için, dışarıdan sürekli kaynak girmesi gerekiyor. Hakkını teslim etmek gerekir ki, hükümet bu beklentiyi canlı tutmak için var gücüyle çalışıyor. Kanal İstanbul'dan kentsel dönüşüm yasalarına, köprülerden raylı sistemlere kadar yüzlerce proje kamuoyunun gündeminde tutuluyor.

Ancak bir başka gerçeklik daha var, o da iç talebin yavaşlaması. Oysa dışarıdan gelecek kaynak, zarara uğramamak için hem iç talebe, hem de yurtdışı talebe bakar. Dış yatırımcıyı motive eden unsur, büyük ölçüde iç talepteki büyüme beklentisidir. Bu beklenti ortadan kalktığında dış yatırımcı da kendine daha hızlı büyüyecek karlı pazarlar aramaya başlar. Buradaki esas tehlike budur.

Bu durumda yapı sektöründeki şirketlere öneriniz nedir?

Türkiye’de büyümenin en önemli motorlarından biri gayrimenkul rantı. Siyasi iktidarlar da bu konuya çok önem veriyorlar. Yapı sektörü, siyasi ve ekonomik kararlardan bire bir etkileniyor. Bu alanda çalışan firmalar, öncelikle kendi pazarlarını çok iyi netleştirmeli. Hangi pazarda çalıştıklarını bildikten sonra o pazarın geleceğini de iyi okumak zorundalar; hem Türkiye’de, hem de dünyada pazar nereye gidiyor bunun bilinmesi gerekiyor. Bunun için de talep nereye gidiyor, arz nereye gidiyor, pazardaki karar vericiler kimler, trendler ne yönde, inovasyonlar, ar-ge çalışmaları ne yöne kanalize olmuş durumda bunlaın hepsinin iyi bilinmesi, izlenmesi gerekiyor. Bunlar belirlendikten sonra firmanın kendi DNA’sına, karakter özelliklerine, olanaklarına, yapabilirliklerine göre bir pozisyon belirlenmesi ve değişen koşullara göre bu pozisyonun güçlendirilmesi için adımların atılması gerekiyor. Buna strateji diyoruz. Stratejik düşünceyi hayatımızın içine yerleştirmemiz lazım.

Pazarda güçlü bir konum elde etmekten daha çok bunu sürdürebilmek önemli. Yalnız parasal değil, değişik pazar verileriyle ölçülebilir sonuçlar elde edilmeli ve bunlar test edilmeli. Dünya ne yazık ki, eskisi gibi değil. Artık pasta dilimleriyle pazar payını ölçemiyoruz. Pazar dediğiniz şey bugün var, belki yarın yok. Hiç bir şey vardan yok, yoktan var olmayacağına göre değişimleri dönüşümleri önceden görmek, hatta o değişime bizzat etki etmek gerekiyor. Önümüzdeki yıllarda bunu yapabilenler kazanacak, yapamayanlar silinip gidecek.

Özellikle yapı sektörünü önümüzdeki yıllarda çok büyük bir değişim bekliyor. İnsanların hızla kentlere toplandığı, yaşamın atomize olduğu ve aynı anda gerek çalışma, gerek yaşam tarzı olarak hızla esnekleşen bir dünyada, barınma ve çalışma mekanlarının var olma konseptinin yüzyılı aşkın zamandır aynı kalması sizce normal midir?

Pazarlama 3.0 nedir?
   
Yazarlara göre Pazarlama 3.0, insanlar tarafından çoktan satın alınmış; yani zaten beklenen, ihtiyaç duyulan ve arzulanan bir ürünü veya hizmeti ortaya koyabilme becerisi olarak tanımlanıyor. Nesteren Şencan Görgülü, "Kalite ve hizmet açısından pek farkı olmayan, sınırsız ürün ve hizmet seçeneği içinden müşterinin size tercih etmesi için, 'Hah işte ben de bunu arıyordum' diyebilmesi ve sizi sahiplenmesi gerekir" diyor ve hemen ekliyor, "Pazarlama 3.0 müşteriye bunu dedirtebilme becerisidir".

TÜMÜNÜ GÖSTER HABERİN DEVAMI:   1  |   2  |   3
http://www.yapi.com.tr/haberler/yapi-sektorunu-cok-buyuk-bir-degisim-bekliyor_90729.html

Read Comment Section
2 Yorum Yorum Yaz
  • YAPI SEKTÖRÜNDE ÖNCELİK İLE ALAYLILARIN HAKİMİYETİNİN KIRILMASI CİDDİ BİR MÜHENDİSLİK VE MİMARLIĞIN ETKİN VE BASKIN DURUMA GETİRİLMESİ ŞARTTIR. BUNUN İÇİN MESLEK ODALARI KENDİ MESLEKLERİNE SAHİP VE MİMAR VE MÜHENDİSİN ALAYLILARA KARŞI VARLIKLARINI VE VAZGEÇİLMEZLİKLERİNİ KABULLENDİRMELİDİRLER. BU YAPILANMA, MİMAR VE MÜHENDİS ODALARININ, KENDİ MESLEKTAŞLARINI SAHİPLENMESİ İLE GERÇEKLEŞECEĞİNİ TÜM SEKTÖRE BASKIN BİR BİÇİMDE KABUL ETTİRMELERİ İLE MÜMKÜNDÜR. SİYASİ GÖRÜŞLER BİR TARAFA BIRAKILIP, YANDAŞLIK DEĞİL MESLEKDAŞLIK ETKİN OLMALI VE HER DÜZEYDE TEKNİK ELEMANLAR TAVİZSİZ GÖREVLERİNİ HER KADEMEDE VE HER PLATFORMDA YAPMALIDIR. MESLEK ODALARI HUKUK YÖNÜNDE DAİMA VE HER MESELEDE ÜYESİNE SAHİP ÇIKMALIDIR. ÜYE EMİN OLMALIDIR Kİ ODASI ONUN EN ÖNDE DESTEKLEYİCİSİDİR. USTA DENEN KİŞİLERİN USTALIĞI İLE BU GÜNE GELİNEN NOKTADA HAL ORTADADIR. ÇARPIK YAPILAŞMA!.. KİMİN SAYESİNDE? ODALARIN İZİMLER İLE UĞRAŞMAKTAN MESLEK İLE UĞRAŞMA GAYRETİNDE OLAMAMALARINDANDIR DİYE GÖRMEKTE VE DÜŞÜNMEKTEYİM. TABİİ OLARAK BÖYLE BİR YAPININ İÇİNDE MESLEKDAŞ DA ADAM SENDECİLİĞE KURBAN GİTMEKTEDİR. O HALDE ŞİKAYETÇİ OLMANIN DA ANLAMI KALMAMAKTADIR. HER MESLEKDAŞ MESLEĞİNE SAHİP ÇIKMAK ADINA MESLEK ODASI'NDAN BU KONULARI ISRARLA TALEP ETMELİDİR. BAŞARAN KALIR, BAŞARAMAYAN VE YORULANLAR GENÇLERE AŞILADIKLARI İDEALLER İLE YOLA DEVAM ETMELİDİRLER. ÖZELLİKLE PROJECİLER VE YAPI DENETİMCİLER TAM ANLAMI İLE GÖREVLERİNİ YERİNE GETİRMELİDİR. YAPI DENETİM MEKANİZMASI HİÇ TAVİZ VERMEDEN YAPTIRIMLARINI UYGULAMALI YALNIŞ VE İDARE EDER ZİHNİYETİ İLE ASLA HAREKET ETMEMELİDİR .RUHSAT İŞLEMLERİ İSE BU ÇALIŞMALARDA ETKİNLİĞİNİ AÇIKÇA ORTAYA KOYMALI VE GEREKTİĞİNDE YALNIŞLARIN BERTARAFI İÇİN YIKIM KARARINI DA SERBESTÇE VERMELİ VE UYGULATMALIDIR. TÜM BUNLARIN UYGULANMASINDA ŞEHİR PLANLAMACILARININ ÖNCELİKLE ÇOK CİDDİ PROJELER ÜRETMELERİ SAĞLANMALIDIR. UNUTULMAMALIDIR Kİ YAPININ ÖMRÜ 40 YIL DEĞİLDİR. 400-500 SENEDİR YAŞAYAN VE İŞLEVİNİ KAYBETMEYEN YAPILAR İNSANLIK MİRAS TARİHİNE ADINI YAZDIRMAKTADIRLAR. BAŞARILMASI GEREKEN İDEAL BU OLMALIDIR. YANITLA
  • güzel YANITLA
2 yorumdan 2 tanesi gösteriliyor. 
Yorumunuzu ekleyin
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!