Galata & Port Istanbul-Salıpazarı Liman ve Turizm Kompleksi Önerisi
/P> MİMARİ ÖLÇÜTLER Ana İlkeler 1. Uluslararası düzeyde, çağdaş bir “Cruise Limanı ve Turizm Kompleksi”nin İstanbul’a kazandırılması. Mevcut yük limanı işlevlerinin kaldırılması ve “cruise” gemileriyle gelen yolcuların, yük taşımacılığından doğan kaostan kurtarılması. 2. İstanbul’un yurtdışına açılan kapısı olan bu bölgenin, limana ayak basan turistlere, arzu edilen İstanbul imajını vermesi. 3. İstanbul halkı ile denizin yakınlaştırılması. 4. Tarihî Tophane Meydanı’nın canlandırılması, deniz ve çevre ile bütünleştirilerek kültür-sanat etkinlik alanına dönüştürülmesi ve çağdaş bir kimlik kazanması. 5. İstanbul içindeki sosyal, ticari ve kültürel merkezlerle bağlantıların güçlendirilmesi. 6. 1995 yılında “Turizm Alanı” ilan edilen bu bölgenin, “Beyoğlu Kent Turizmi Projesi” kapsamında pilot bölge olarak ele alınması, Beyoğlu ve çevresiyle bütünleşmesi, Beyoğlu’ndaki mevcut yaya aksının Boğazkesen yolu ile sürekliliğinin sağlanarak Tophane Meydanı’na ulaşılmasının sağlanması. 7. Tarihî yarımadanın karşısındaki bu önemli bölgede yapılacak mimari çalışmaların İstanbul siluetini olumlu yönde etkilemesi. 8. 2001 yılında 2. derece tarihî eser olarak tescilleri yapılmış olan tarihî binaların renove edilerek yeni işlevlerle İstanbul’a kazandırılmaları. Bu alanda, yolcu salonu ile 20 no’lu antrepo binası arasında kalan gümrük binasının da (Çinili Rıhtım Han) proje kapsamında ele alınması. 9. Bölgeye getirilen yeni işlevler sonucunda İstanbul’un yeni bir kültür, sanat, iş ve alışveriş merkezine kavuşması. 10. İstanbul halkına olduğu gibi turistlere de hizmet verecek bu merkezden ekonomik yarar sağlanması, turizm gelirlerinin artırılması. 11. Bu proje sayesinde yeni işyerlerinin oluşması ve istihdam olanağının sağlanması. 12. Projenin bölgeye gece ve gündüz canlılık getirmesi. 13. Liman faaliyetlerinin inşaat süresince aksamadan sürdürülmesi. Bu süreçte ve sonrasında liman faaliyetlerinin TDİ tarafından yürütülmesi. Ulaşım 1. Meclis-i Mebusan Caddesi’nde, hızlı trafiğin yeraltına alınması planlanmış olup caddenin üst kısmı yavaşlatılmış bir trafik akımı ve yaya akımını sağlayacak şekilde düzenlenmiştir. Böylece denizin ve tarihî Tophane Meydanı’nın algılanmasının sağlanması ve Beyoğlu bağlantısının da güçlendirilmesi hedeflenmektedir. 2. Kara trafiği yanında deniz trafiğine de büyük önem verilmiştir. Planlanmış yeni marinaya özel tekne ve gezi tekneleriyle de ulaşım sağlanabilecektir. Ayrıca otel kompleksi önündeki iskeleye de tekneyle ulaşılabilecektir. Yolcu Sirkülasyonu Yolcular gemilerden hareketli asansör sistemleriyle (gerekli görülen adette) alınıp, otobüslerle yolcu salonuna ulaştırılmaktadır. Yolcular otobüslere ulaşmak için yürüyen merdiven ve asansörlerle bodrum katına inmektedir. Birinci bodrum katı, yüksek bir otopark olup (6 metre) yolcu otobüsleri terminali olarak tasarlanmıştır. Meydana ulaşmak, alışveriş yapmak veya sosyal etkinliklerden yararlanmak isteyen yolcular ise zemin katından gümrüksüz alana geçiş sağlayabilmektedir.
|
