Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
 

TMMOB'dan "Facia" Raporu!

TMMOB, Mersin’de 10 işçinin yaşamını yitirdiği hemzemin geçit faciasıyla ilgili rapor yayımladı. Rapora göre, faciaya davetiye çıkaran bir dizi ihmal söz konusu.

yapı.com.tr
TMMOB'dan "Facia" Raporu!

Türk Mühendis Mimar Odaları Birliği (TMMOB) Mersin İl Koordinasyon Kurulu, 20 Mart'ta 10 işçinin öldüğü 5 işçinin de yaralandığı hemzemin geçit faciasının, bir dizi ihmalden kaynaklandığı belirterek, kazaya neden olan aksaklıkları bir rapor halinde açıkladı. Birgün Gazetesi'nin haberine göre, raporda, “Facia, adeta geliyorum demiştir” denildi.

Durdurma bariyerlerinin yetersiz olduğuna dikkat çekilen raporda, gözcü kulübesinin yakınında bulunan 'iltisak (bağlantı) hatları'ndaki özel şirketlere ait vagonların görevlinin görüş mesafesini olumsuz etkilediği belirtilerek acil önlemler alınması istendi.

Raporda çarpıcı tespitler

Raporda dikkat çekilen bazı noktalar şöyle:

»Hemzemin geçitten geçen araçların Mersin yönünden gelen treni görme açısı, park etmiş vagonlar nedeniyle kapanıyor. Bekçi, şu andaki mevcut sistemde gözcü kulübesinden yaklaşık 1000-1500 metre mesafeden görmüş olduğu trenleri, görüş açısına ve kişisel yeteneklerine bağlı olarak karar vererek bariyer kollarını kapatmaktadır.

»12 saat süreyle çalışan bir kişi sadece kendi sağlık ve kişisel yetenekleriyle hareket ederek trenlerin gelişine göre bariyer kollarını açıp kapatmaktadır. Bu da mevcut sistemin yeterli olmadığı ve sadece insana dayalı olduğu görülmüştür. Halbuki trenin belirgin bir mesafede hemzemin geçide gelmekte iken belirgin bir haberleşme sistemiyle gözlemci kişiye bilgi iletmesi ve uyarması gerekmektedir.

»Bariyer yolun yarısını kontrol etmekte, kuzey tarafındaki giriş bariyeri de yolun diğer yarısını kontrol etmektedir. Halbuki şoförler istedikleri zaman yolun ters tarafından girerek karşıya geçebilmektedir. Yolun tamamı kontrol altında değildir. Yani bariyerler her ne kadar görevli tarafından kapatılsa dahi, görevlinin kontrolü dışında ters istikametten girerek karşı yola geçme imkânı mümkündür. Bu konuda görevlinin yapabileceği hiçbir şey yoktur.

»Ayrıca mevcut bariyerlerin sayısı 4'e çıkarılmalı ya da bariyer kollarının demiryolunu tam kapatacak şekilde uzatılması gerekmektedir. 1500-2000 metre mesafeye koyulacak uyarıcı sistem hem bekçiyi uyarmalı hem de trafik araçlarını dev bir ekrandan 'Tren geliyor! Dur!' şeklinde bir uyarı ekrana gelmesi de karayolu vasıta sürücülerine çok ciddi bir ikaz olacaktır.

Bariyer bekçisi tutuklu

Merkez Akdeniz İlçesi Bağcılar hemzemin geçitte 20 Mart'ta meydana gelen kazada 10 işçi yaşamını yitirmiş, servis sürücüsüyle birlikte 5 kişi de yaralanmıştı. Olayla ilgili başlatılan soruşturmada gözaltına alınan makinistler serbest bırakılırken, bariyerleri kapatmadığı iddia edilen hemzemin geçit görevlisi Erhan Kılıç tutuklanmıştı.

ETİKETLER: TMMOB Mersin
http://www.yapi.com.tr/haberler/tmmobdan-facia-raporu_118785.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

REKLAM VERİN

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!