Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
 

İmajını Düzelten Türk Doğaltaş Sektörü 2023'te 7 Milyar Dolar İhracat Yapacak

Türk doğal taş sektörünün küresel rekabetteki gücünü artırmayı hedefleyen İstanbul Maden İhracatçıları Birliği (İMİB), 'Ve Mermer Dedi ki' üst başlıklı özel bir sergi ile dünyanın en prestijli fuarlarından Milano Tasarım Haftası’na katılmaya hazırlanıyor.

yapi.com.tr
İmajını Düzelten Türk Doğaltaş Sektörü 2023'te 7 Milyar Dolar İhracat Yapacak İMİB Yönetim Kurulu Üyesi Erdoğan Akbulak (solda), İMİB Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Özer, Demirden Design Tasarım Direktörü Hasan Demir Obuz ve İMİB Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Ahmet Keleş

9 - 14 Nisan 2013 tarihleri arasında düzenlenecek Milano Tasarım Haftası’na ilki geçtiğimiz yıl gerçekleştirilen 'Ve Mermer Dedi ki' üst başlıklı özel sergisiyle katılmaya hazırlanan İstanbul Maden İhracatçıları Birliği (İMİB), Four Seasons Otel'de düzenlenen basın toplantısıyla  ihracata dayalı kalkınma stratejisi çerçevesinde Türkiye doğal taş sektörüne ilişkin gelişmeleri değerlendirdi. Doğal taş sektörünün 2013 hedeflerinin ve yeni ihracat pazarlarının ele alındığı toplantıda, ayrıca Zona Tortona Superstudio Piu Art Garden’de 900 metrekarelik alanda ‘Işıkla Yıkanmak / Bathing in Light’ adıyla gerçekleştirilecek sergiye de değinildi.

Türkiye, mermer – traverten ihracatında dünyada birincisi

Toplantıda Türkiye'nin doğaltaş rezerv durumu ve dünyadaki konumu hakkında açıklamalarda bulunan İMİB Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Özer, doğal taş sektörünün 2012 yılında 7,9 milyon ton karşılığı 1,9 milyar dolarlık ihracat gerçekleştirdiğine dikkat çekerek, Çin ve İtalya’dan sonra üçüncü sırada yer aldığını söyledi. Bunun nedenini, Türkiye’nin granit rezerv ve çeşitliliği açısından sınırlı olması sebebiyle ihracatın tamamına yakınının mermer-traverten ürünlerinden oluşması olarak açıklayan Özer, "Granit ihracatını kapsam dışında tuttuğumuzda ise mermer – traverten ihracatında dünyada birinci sırada yer alıyoruz. Hedefimiz, 2023 yılında 7 milyar dolarlık bir ihracatı yakalamak" dedi. Özer, sektörün ihracatının sadece miktar olarak değil birim fiyat olarak da artması için Türkiye doğal taş sektörünün imajının yukarılara çekilmesi, tasarım ve inovasyona da önem verildiğinin gösterilmesi gerektiğini vurgulayarak, Milano Tasarım Haftası'nda gerçekleştirilecek sergiyi de bu çerçevede değerlendirmek gerektiğini ifade etti.

Blok mermer ve işlenmiş mermer ürünlerinin pazarları farklı

Kamuoyunda neden blok mermer ihracatından işlenmiş ürün ihracatına yönelinilmediği yönünde bir eleştiri olduğuna işaret eden Özer, ancak bunların birbirlerinden tamamen farklı pazarlar olduğuna dikkat çekerek, şunları söyledi:

"Nerede, hangi ürüne ihtiyaç varsa, onu değerlendiriyoruz; Çin'e blok mermer verirken, ABD'ye işlenmiş ürün satıyoruz. Pazarı diri tutabilmek için blok mermer satmalıyız. Yanıbaşımızda, doğaltaş konusunda bizim kadar zengin olan İran var, uyuyan yılanı uyandırmamak gerek. Gereken altyapıyı oluşturmadan işlenmiş mermere yönelmek, ürünlerin aynılaşmasını, gereksiz rekabeti de beraberinde getiriyor. Katma değeri yüksek ürünler için vizyon, zaman, sektörün o yönde konumlanması gerekiyor. Şu an ABD pazarında fiyatlar dipte ve birbirimizle rekabet ediyoruz".

Yoğun lobi faaliyeti Hindistan’ı ilk beş pazar arasına soktu

Türkiye’nin doğal taş ihracatından 2012 yılında yüzde 41 ile en yüksek payı alan Çin’i, yüzde 13 pay ile ABD, yüzde 5 ile Irak, yüzde 5 ile Suudi Arabistan ve yüzde 3 ile Hindistan'ın izlediğini açıklayan Özer, “Doğal taş ithalatına uyguladığı kotaya rağmen Hindistan’ın en çok ihracat yapılan ilk beş pazar arasında yer alması İMİB olarak yaptığımız lobi çalışmalarının da önemli bir sonucudur” dedi.

Doğaltaş sektörünün en büyük sıkıntısının iç pazarda yeterince tanınmaması olduğunu vurgulayan Özer, mimarların doğaltaşla tasarım yapmaktan kaçındığını savunarak, yeni tasarımlarla doğaltaşın kullanım alanlarının genişletilmesi gerektiğini kaydetti.

Mermere bütünleşik pazarlama stratejisi

İMİB Yönetim Kurulu Üyesi Erdoğan Akbulak da, İMİB olarak sektör için bütünleşik bir pazarlama stratejisi geliştirdiklerini ifade etti. Milano'da gerçekleştirilecek serginin de bu stratejinin ayaklarından biri olduğunu söyleyen Akbulak, "Bunu, sürekli hale getirmek istiyoruz. Bu yılki sergi için 3'ü yabancı, 6 mimar ve tasarımcı ile anlaştık ve bu isimlerin hiçbirisi tesadüfen seçilmedi. Türk doğaltaşı algısı, imajı istediğimiz yere gelene kadar bu tür etkinlikleri sürdürüeceğiz. Önümüzdeki birkaç yıl içinde İtalya'yı geçerek, dünya ikincisi olabileceğimize inanıyorum" şeklinde konuştu.

‘Işıkla Yıkanmak’

İMİB sahipliğinde organize edilen ve Türk tasarım firması Demirden Design’ın küratörlüğünü üstlendiği ‘Işıkla Yıkanmak’ sergisi, Zona Tortona Superstudio Piu Art Garden’da 900 metrekarelik bir alanda gerçekleşecek. Sergi geçen yıl da, 'Yol Seni Değiştirir' başlığıyla yapılmıştı.

Farklı disiplinlerden gelen 6 tasarımcı ve mimarın işlerinin yer aldığı sergide mermeri mimari açıdan, Doriana -  Massimiliano Fuksas (İtalya), Melkan Gürsel - Murat Tabanlıoğlu (Türkiye), Alişan Çırakoğlu (Türkiye), endüstriyel tasarım odaklı Mathieu Lehanneur (Fransa), moda gözüyle Dice Kayek (Türkiye) ve sanatçı-tasarımcı Arik Levy’nin (Fransa) yorumluyor.

http://www.yapi.com.tr/haberler/imajini-duzelten-turk-dogaltas-sektoru-2023te-7-milyar-dolar-ihracat-yapacak_106854.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

REKLAM VERİN

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!