Anadolu Mermeri Zamansızlık...
"Türkiye Blok Yerine İşlenmiş...
Marble'den İzmir'e 100 Milyon...
Sanatla Dövülen Çelik
Madencilik Sektörü 2012 İhracat...
Doğaltaş Sektöründen 167 ülkeye...
Adıyaman Mermeri Yurt Dışına...
"Taşı Yaşatacak Tasarımlar"...
Doğal Taş Sektörü ABD Pazarında...
İmajını Düzelten Türk Doğaltaş...
Madencilik İhracatını En Çok...
"Taşı Yaşatan Tasarımlar"...
Madenciler Geçen Yıl 4,2 Milyar...
'Doğal Taş Kullanımında Ezberleri...
Türk Mermeri Milano’da Dile Geldi
''Türkiye'yi Dünyada Doğal...
Tasarım Şart; ama Fark Yaratmak için 'Sabır' da Şart
Anadolu mermeri, Milano Tasarım Haftası'nda kendi hikayesini anlatmaya devam ediyor. 09 - 14 Nisan tarihleri arasında görülebilecek serginin küratörü Demirden Design'in Tasarım Direktörü H. Demir Obuz'a kulak veriyoruz.
|
Türkiye doğaltaş sektörünün küresel rekabetteki gücünü artırmak isteyen İstanbul Maden İhracatçıları Birliği (İMİB), dünyanın en prestijli fuarlarından Milano Tasarım Haftası'na 'Thus Spoke the Marble / Ve mermer dedi ki' üst başlığıyla kavramsallaştırılan ve 4000 yıllık bir 'tanıklığı' olan Anadolu mermerinin bu bilgeliğini her yıl farklı bir hikayeyle dile getirmeyi hedefleyen bir sergi dizisiyle katılıyor. Türkiye'nin yurtdışında gerçekleştirilen en büyük tasarım sergisi olma iddiasını taşıyan ve Demirden Design küratörlüğünde hayata geçirilen sergi, Zona Tortona Superstudio Piu Art Garden’da 900 metrekarelik alanda fuar ziyaretçileriyle buluşuyor. Geçen yıl 'yol seni değiştirir' temasıyla dünyaca ünlü dokuz ismin Anadolu mermeri ile yaptıkları 'yolculuk' temalı tasarımlara yer verilen sergide, bu yıl farklı disiplinlerden gelen 6 tasarımcı ve mimarın 'ışıkla yıkanmak' temalı işleri yer alıyor. Serginin, 2013 sonbaharında İstanbul ve önde gelen dünya şehirlerini gezmesi planlanıyor.
Tasarım kültürü ve yönetimi, firmaların DNA’larına bir yapıtaşı olarak yerleşmeli
|

yapi.com.tr'ye sergiyle ilgili açıklamalarda bulunan Demirden Design Tasarım Direktörü H. Demir Obuz, 'ışıkla yıkanmak' temasının hem mermerin ocaktan çıkarılmasına yani doğumuna, hem de suyla ilişkisine referans verdiğini söylüyor ve ışığın sanatçılar için de ne kadar önemli bir enstruman olduğunun altını çiziyor. Sergide mermeri, mimari açıdan Doriana - Massimiliano Fuksas (İtalya), Melkan Gürsel - Murat Tabanlıoğlu (Türkiye), Alişan Çırakoğlu (Türkiye), endüstriyel tasarım odaklı Mathieu Lehanneur (Fransa), moda gözüyle Dice Kayek (Türkiye) ve sanatçı-tasarımcı Arik Levy’nin (Fransa) yorumladığını anımsatan Obuz, neden bu isimlerin tercih edildiğini ise şöyle açıklıyor:
