Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
 
BÖLÜM SPONSORU Egepen Egepen
İLİŞKİLİ HABERLER

"Tarihin En Büyük İmar Suçlarından...

Rakamlarla 3. Havalimanı Katliamı

3. Havalimanının Saha Bilgileri...

İstiklal Caddesi'nde 3. Havalimanı...

İşte İstanbul'un 3. Havalimanı...

Kanal İstanbul ve 3. Havalimanı...

3. Havalimanı İnşaatındaki...

3. Havalimanı İstanbul için Büyük Tehdit

İşte Üçüncü Havalimanı için Son Tarih

3. Havalimanının Temeli Atılıyor

'3. Havalimanı için Kesilecek...

3. Havalimanı Kaldığı Yerden Devam!

3. Havalimanına Yeni ÇED Raporu

Hızlı Tren Üzerine HES’e Durdurma

3. Havalimanı için 'Savaş...

3. Havalimanı Japon Hitachi’nin...

3. Havalimanının ÇED Raporunda...

3. Havalimanı Projesi Krizine...

"3. Havalimanı İnşaatı Hukuka Aykırıdır"

"3. Havalimanına Tek Çivi...

TAV'ın 3.üncü Havalimanı Gecikme...

HES Baraj Fuarına Karşı Yürüdüler

Şehir İçinde 'HES' İnşaatına İzin

3. Havalimanının Yanına Yeni...

3. Havalimanına 150 Milyon...

HES İnşaatları Kaçak mı Yapılıyor?

Arazileri 'Fasulye Fiyatına'...

TOKİ'den O İddialara Yanıt!

"3. Havalimanı 'Şaibeler'...

TOKİ, Havaalanı Diye Ucuza...

3. Havaalanı için Acil Kamulaştırma...

TAV'a 3. Havalimanı Dopingi!

Kamilet Vadisi'ne HES Onayı!

"Hedefte Köprü ve Havaalanı Var"

3. Havalimanı için Yeni Şirket Kuruldu

İşte Üçüncü Havalimanı

Üçüncü Havalimanının Zeminine Onay!

3. Havalimanının 'Mania Planı' Hazır

3. Havalimanı İnşaatı için...

3. Havalimanı Madene Tosladı

3. Havalimanının Arazisi Verilmedi

İşte 3. Havalimanı için Düşünülen...

3. Havalimanı için İki Senaryo

"3. Havalimanı Gecikecek"

3. Havalimanı ve 3. Köprü...

3. Havalimanı Bir Şans mı,...

3. Havalimanı Ne Kadar Gerekli?

3. Havalimanının Malzemeleri...

3. Havalimanı 2.5 Milyon Ağaca Konacak!

“3. Havalimanı Türk Mermeriyle...

3. Havalimanı Kuşların Göç...

3. Havalimanının İmzaları Atıldı

3. Havalimanı Atışması!

Elektrik Tamam, Sıra 3. Havalimanında!

3. Havalimanına Kara Operasyonu!

3. Havalimanı İçin Büyük Gün Yarın

Çevre Mühendislerinden 3....

3. Havalimanına 'Ortak' Ayarı

Üçüncü Havalimanı Şartnamesine...

Kanal İstanbul'un Hafriyatı...

3. Havalimanı İhalesinde Erteleme Yok

3. Havalimanı'nda Hafriyat Engeli

3. Havalimanına Dörtten Fazla...

Üçüncü Havalimanına Yabancı Talip!

Foto: Cem Öksüz (AA)

Üçüncü Havalimanı 3 Mayıs'ta...

3. Havalimanı'na Hesapta Olmayan Engel!

3. Havalimanı'na hesapta olmayan bir engel çıktı: Dolgu. 800 milyon metreküplük dolguya rağmen, pistlerde çökmelerin oluşacağı iddia ediliyor.

yapı.com.tr
1 3. Havalimanı'na Hesapta Olmayan Engel!

İstanbul’un 3. havalimanı nın yapılacağı bölgeyi araştıran jeolog Esen Arpat, pistlerin yapılacağı alanlarda 800 milyon metreküp dolgu yapılacağını, ancak bu dolgulara rağmen arazinin niteliği nedeniyle pistlerde büyük çökmelerin olacağını söyledi. Arpat, Cumhuriyet Bilim Teknik’te yayınlanan yazısında özetle şu tespitlerde bulundu:

800 milyon metreküp dolgu

“Uluslararası niteliklerdeki hava alanlarının pistleri için kabul edilebilir pist eğimi sınırı düşüktür. Seçilmiş alan güneyde kabaca 130m yükseltisinde uzanan bir sırt ile kuzeyde Karadeniz kıyısı arasında yer almakta olduğu için pistleri söz konusu düşük eğime getirmek çok büyük miktarlarda dolgu yapmak zorunluluğunu doğurmaktadır.

Bu dolgunun miktarı, çeşitli hesaplamalara göre biraz farklılıklar gösterse de, yaklaşık 800 milyon metreküptür. Yapılacak dolgunun kalınlığı çok büyük olup, genelde deniz yönünde artmakta, pek çok yerde 50 metrenin üzerinde olup, bazı pistlerin altında 95 metreye kadar ulaşmaktadır.

10 metrelik otoyol dolgularının bile zaman içinde, çoğu kez de kısa sürede, trafiği rahatsız edecek şekilde oturduğu anımsanırsa, bu olağanüstü kalın dolguda karşılaşılacak ürkütücü sonuç kolay anlaşılır. Uçak pistlerinin oturmaya, hele farklı oturmaya toleransının çok küçük olması, uçağa binmiş olan herkesin çok kolay kavrayacağı bir konudur. Planlanan yeni havalimanında uzunlukları 3500 ile 4100m arasında değişen altı tane pist vardır. Pistler 60m genişliktedir; ama, pistlerin yanında onlara koşut konumda, gerektiğinde acil inişler için de kullanılacak yan yollardan, pistler arasındaki bağlantı yollarından oluşan geniş alanlar vardır. Bunlara uçakların apron sahasında kullanacakları diğer geniş alanları da eklediğinizde söz konusu havaalanı sahasının çok büyük bir bölümünün dolgu oturmasına karşı toleransının çok düşük olacağı görülmektedir.”

20 metre derin göller

“Doğal orman özelliğini yitirmemiş güney bölgenin dışındaki arazi, ocak işletmelerinin atıklarının oluşturduğu tepelerden ve bu tepeler arasında kalmış çukur alanlardan oluşmaktadır. Bu çukurlukları dolduran 66 gölün 16 tanesi 15 metreden derindir. Bunlardan 8 tanesi 20 metreden de derindir. Aralarında 29m derinliğe ulaşanı vardır. Özellikle büyük göllerin tabanında 6,5m ye kadar varan kalınlıkta balçığın yer aldığı bilinmektedir.

Tepeler oluşturan işletme atığı dolgular ana pistlerin altında bile yer yer 30m kalınlığa ulaşmaktadır. Asıl ürkütücü olan durum pistlerin, uzunlukları doğrultusunda değil, yalnız enleri boyunca incelendiğinde bile çok farklı kalınlıklarda dolgu üzerinde yer almakta olmalarıdır.
Bazı pistlerin bir yanı 20m kalınlıkta ocak artığı üzerinde iken, diğer yanı bir gölün üzerine rastlamaktadır. Söz konusu ocak atıkları çoğu yerde bir plan ve özel uygulama gözetilmeden dökülmüş yığınlar şeklindedir. Bu tür atık yığınlarının gevşek, duraysız niteliklerini gösteren bir fotoğrafa bu yazıda yer verilmiştir. Bu yığınlar, onların üzerlerinde yapılacak dolguların altında büyük miktarda sıkışacak ve oturacaktır.”

İki büyük sorun

“Bu olayın yaratacağı iki büyük sorun vardır. Bu yığınlardaki oturmalar, düzensiz bileşimlerinin sonucu olarak bir yerden diğerine farklı miktarlarda olacaktır, yani pistin farklı yerleri farklı oturmalara uğrayacaktır. Diğer büyük sorun ise bu oturmaların kabul edilebilir düzeylere inmesinin, oturmaların, rastlantısal olarak düzenli olduğu yerlerde bile uzun yıllar alacak olmasıdır. Yani dolduralım, bekleyelim, pisti sonra yaparız deme şansı da yoktur. Yukarıda ele alınan oturma şu sırada sahada bulunan ocak atıklarından oluşan tepelerin, sırtların, onların üzerlerine konacak yük altında uğrayacakları oturmadır. Ancak pistleri istenilen eğime getirmek için yapılacak yaklaşık 800milyon metreküp ek dolgu da, yer yer çok büyük boyutlarda olmak üzere oturacaktır. Kendi yükü altında oturmayacak sağlam kayalardan oluşmaması durumunda, her dolgu oturur. Çok özel gereçler kullanarak ve çok özen gösterilerek yapılan dolgular bile zamanla oturur. Kaldı ki söz konusu büyüklükte bir dolguyu gerçekleştirmek için gerekli dolgu gereci karışımını, bölgeden, kabul edilebilir uzaklıklardan sağlamak olanağı yoktur. Dolgunun oturmasını hızlandırmak için çeşitli yöntemler vardır; ama, bu yöntemleri kullanarak söz konusu kalınlıkta ve yaygınlıktaki dolgunun oturmasını hızlandırmak, ancak kağıt üzerinde olanaklıdır.”

Mecburen ormana yönelecekler!

“İşte bu noktada, sürprizlere alışmış (belki de alıştırılmış) İstanbullulara bile fazla gelecek bir tatsız sürpriz ufuktadır. Orman talan edilip, tepeler yontulup, sıra dolgu uygulamasına geldiğinde, daha önce saklanmış olan gerçek dile getirilmeye başlanacaktır. “Dolgunun oluşturulmasında kaya kullanmak tek uygulanabilir çözümdür” oldu-bittisi (!) ile işe girişilerek, çevredeki şu sırada yetişkin ormanlarla kaplı olan uygun dolgu kayası sahalarına el atılacaktır. Bu sahalar Kemerburgaz’ın batısındaki ve Kilyos’un güneybatısındaki ormanlık alanlardır. Şimdiden gözüküyor ama sıra geldiğinde “çaresiziz” denerek bu ormanlara da saldırılacaktır. Yani, “oralara yönelmeyelim de koca İstanbul daha uzun süre havalimanı sıkıntısı mı yaşasın?” sloganı, sanırım bazılarının kafalarında şu sırada hazırdır. Diğer bir çözüm daha sürülebilir piyasaya. Bu çözüm önerisi havalimanı dolgusunda “Kanal İstanbul”un kazısından çıkacak uygun gereç kullanılacaktır, şeklinde olacaktır. Günümüzdeki dayanakları ile kendi başına bir macera niteliğindeki o projeden de maalesef umut yoktur. Zira söz konusu kanal yapılsa bile, oradan çıkacak kazı gerecinin ancak çok az bir bölümü havalimanı için gerekli olan dolgunun niteliklerini taşıyacaktır.”

http://www.yapi.com.tr/haberler/3-havalimanina-hesapta-olmayan-engel_115797.html

Read Comment Section
1 Yorum Yorum Yaz
  • Atatürk havaalanındaki askeri tesislerin çıkartılıp havaalanının kapasitesinin genişletilmesi bir çok kez gündeme gelmişti.Buna rağmen üçüncü havaalanın yapılmasına karar verildi.Bu havaalanı bittiğinde artık Atatürk havaalanına gerek kalmadı denilerek bu arazinin imara açılacağı,hatta asıl amacın bu olduğu dile getirilmektedir. YANITLA
1 yorumdan 1 tanesi gösteriliyor. 
Yorumunuzu ekleyin
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

REKLAM VERİN

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!